Co sądzicie o tym Clio?

06 Lut 2025, 18:12

Cześć,

jadę jutro oglądać to Clio: [link do aaaauto.pl wygasł]

I kilka pytań, może ktoś się znajdzie, co by odpowiedział :roll:

Jak oceniacie ogólnie Clio 4 z tym silnikiem pod kątem prostoty konstrukcji, ewentualnych awarii i części zamiennych.

Jak oceniacie ten konkretny model? Czy tyle nalotu to nie problem? Ja dołożę mu max 40 tys. i sprzedam.

Czy ktoś miał do czynienia z AAAauto i jest tak straszne jak mówią? :D
JerryLee
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 18 09 2013
Auto: Brak

07 Lut 2025, 18:26

Zacznę od tego ,że miałem a właściwie to żona miała 2 modele Renault Clio a ja stanowiłem zaplecze techniczne dla tych samochodów.
Model pierwszy Renault Clio III drugi model Renault Clio IV Limited.W zasadzie to różniły się tylko wyposażeniem wnętrza a silnik i skrzynia biegów to wszystko to samo.Oba modele zakupione w salonie pierwszy użytkowany 5 lat drugi 7 lat.Nigdy nie były w ASO z wyjątkiem dnia odbioru z salonu. Przez cały okres użytkowania nigdy nie było awarii. Silniki zalane olejem Elf SXR 5W30 .Auta zostały sprzedane na fabrycznych oponach i z fabrycznymi akumulatorami z przebiegiem ok 50 tyś.km .To samochody o prostej budowie ,w zasadzie tam nie ma się co zepsuć chyba że zrobisz to sam.Ale musisz przestrzegać zasad wymiany oleju,filtrów i płynów. Auto do spokojnej jazdy po mieście i okolicy ale nieźle sobie radzi i na drogach typu S czy autostradzie.Trasa Rzeszów-Kraków -Rzeszów autostradą z szybkością 120-130 km/h w 2 osoby z bagażem nie stanowiła problemu a spalanie w granicy 6,2-6,5 l/100km
Pozytywnie zaskakuje też lakier ,który jest dość twardy i długo zachowuje połysk.Silnik to jednostka 1,2ccm o mocy 72kM, wolnossąca 16 zaworowa na pasku rozrządu, który nie sprawia problemów .Części są dostępne bez problemów ..mam tu na myśli filtry bo więcej nic nie wymieniałem. Sprawdź co było wymieniane i z jaką częstotliwością. Jeśli to auto firmowe to odpuść sobie zakup poszukaj coś zadbanego ale z mniejszym przebiegiem.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 476
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

09 Lut 2025, 08:13

Odpuść, chyba, że głównie będziesz jeździł sam. Kiedyś tym jeździłem na wakacjach. Miał problem podjechać pod większą górkę :mrgreen: . Octavia 2 z 1.6 MPI to była przy tym dziadostwie jak Mercedes klasy s
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 317
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lut 2025, 10:41

Dzięki za odpowiedzi. Zależy mi na prostym konstrukcyjnie aucie, z dostępnością części, ale też w miarę nowoczesnym, więc na to Clio zwróciłem uwagę. Stosunek miasto-trasy to jakieś 70-30, więc słaby silnik mnie nie przeraża, choć mógłby być oczywiście większy.

W tym konkretnym modelu kwestią jest przebieg, ponad 200 tys. sugeruje, że można się liczyć z jakimiś rzeczami typu sprzęgło, czy nawet skrzynia, a to już duże koszty.

Oglądałem go. Blacharsko dużo wgniotek, rysek i jeden bok malowany sprejem, ktoś już przed sprzedażą nie chciał inwestować.

Natomiast tym, co mi się nie podobało była podłoga. Progi robione, a od dołu ktoś już toczył walkę widać, bo było chyba podwozie konserwowane miejscami, ale ogniska rdzy wychodzą w wielu miejscach, na wydechu, tarcze hamulcowe pordzewiałe. I zastanawiam się, czy 10 lat to już wystarczająco, żeby było tyle rdzy, czy Clio tak ma? Na moje oko było tego nieco dużo.
JerryLee
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 18 09 2013
Auto: Brak

09 Lut 2025, 10:45

Jerry rozszerz swoje poszukiwania o inne marki aut bo Clio niczym się nie wyróżnia, kapryśna elektromechanika, duża utrata wartości itd.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11063
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lut 2025, 17:20

Ja mam szeroki zakres, bo wszystko, co jest kompaktowe, w miarę popularne i z instalacją LPG wchodzi w grę. :yes:

Także jak coś spełniającego te założenia pojawia się w okolicy, to jadę oglądać, bo za daleko też mi się nie chce jeździć. Poprzednie dwa auta kupiłem u siebie w mieście i bardzo to wygodne. :)

To Clio się wpisało, ale jednak rdza mnie trochę przestraszyła, bo obecnie jest ona powodem, dla którego będę się pozbywał Astry H, z której poza tym jestem bardzo zadowolony.
JerryLee
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 18 09 2013
Auto: Brak

11 Lut 2025, 19:29

Będziesz to pchał pod każdą dłuższą górkę.
Te silniczki tylko w teorii są ekonomiczne. Jechać tym w Alpy albo inne góry to będzie masakra. To samo na autostradach. Tam przy 140km/h huku tyle, ile na lotnisku z Boeninga przy starcie. Ten silnik i ta waga nie mają szans być ekonomiczne. Sądzę, że przy równych 120km/h na trasie cały czas będzie brał minimum 6L. Za słabe to aby walczyć z oporem wiatru. Przyładuj to jeszcze pełnym bakiem, jakimś bagażem, sobą lub jeszcze jedną osobą i uśmiech się kończy. Po prostej 90-100km/h tak i tylko latem na pusto ale np. wietrzną porą pod wiatr np. na lekkim deszczu wracać tym autostradą do domu powiedzmy 600-700km z jakiejś wycieczki to katastrofa. Ja mam 1.4 16V 75KM tyle że w podstawie waży 900kg a Clio jednak sporo cięższe.
Ten silniczek w Clio ma wysoki moment obrotowy i brak 6 biegu. Wszystko podwyżej 120km/h będzie rozwalało dyńkę na trasach. Z wyprzedzaniem tą kosiarką np. autobusów rejsowych (gdy tną 105-108km/h) - panie, mordęga po całości.
Szukaj silnika minimum 1.4 o mocy minimum 80km i auta o masie własnej max. 1100kg.
Jechałem w ubiegłym roku z Salzburga do Monachium odprowadzić firmowe auto. Był to szrotWagennz logo Szkoda Fabia właśnie z kosiarką 1.2 pod maską. Każdy kto leciał choć raz tą trasą wie - ile kilometrów ma tansłynna górka tuż przed Monachium. Chłopie, to był horror a nie jazda. Gaz e podłogę przy 5 biegu a auto ani drgnie do przodu, tam jest około 40-45km pod górę, nie wiem ile % ma skos. Redukcja do czwórki, gaz w podłogę a fura stoi w miejscu. Równo 100 i ani centa wyżej a jak cudem dało radę do 120 to po chwili nazad 100 bo nie miało to mocy jechać.
Auto i sprzęgło sprawne, silnik chyba coś koło 120kkm, ogolnie zadbane a za Salzburgiem na jeszcze landówcenmiał bym czoło z osobówką. Wziąłem się za litewskiego TIRa, chciałem go brać ale on też dał gaz w podłogę. Szans urfafafaa zero, serio. Po heblach i schowałem się za niego.

Te kosiarki powinny mieć zakaz wjazdu na autostrady i drogi szybkiego ruchu. Te wszystkie 3 cylindrowce 1.0 1.2 1.3 powinni skasować.
To nie są bezpieczne samochody.
Nadają się dla emerytów do dowozu bułek z biedry. Zanim rozpedzisz i wrzucisz piątkę jesteś już pod garażem.

Moim zdaniem dynamjczne autko to autko z silnikiem 1.6 o mocy 110-115KM i o masie własnej do 1100kg (z naciskiem na poniżej 1t).
Jeździłem swojego czasu Polo III 1.6 GTI 125KM.
Panie, 2 paki szedł!!!
VW Polo III, 6N2, 1.4MPI 16V 55kW/75KM, polift, HB, 2001.03, 182kkm, bez ABS, z klimą, 185/60r14
Marczelli
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 2
Miejscowość: Ciechanów
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: Polo 6n2
Silnik: 1.4MPI 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001