Co Wy polecacie?

11 Sie 2012, 19:24

Witam wszystkich użytkowników.
Przymierzam się do zakupu pierwszego samochodu.
Przejrzałem wiele ogłoszeń na otomoto, opinii na autocentrum i mam mętlik w głowie.
Szukam samochodu do max. 9 tysięcy. W grę wchodzą samochody małe i kompaktowe (klasa B lub C)
Do klasy B przekonują mnie niskie koszty eksploatacji (niskie spalanie, tanie części) oraz to, że łatwiej wyszukac samochodu w lepszym stanie i z mniejszym przebiegiem.
Klasa kompaktów to z kolei większy komfort jazdy (szczególnie przy moim wysokim wzroście - 194)
ale za to większe spalanie.
Samochód kupuję po to aby nim jeździc, a nie żeby stał na parkingu.
Planuję dojeżdzac codziennie 40 km w jedną stronę na studia głównie trasa (czyli 80 km dziennie czyli około 1500 km miesięcznie, czyli z 20 tysięcy km rocznie wyjeżdżę)
Przy takim przebiegu każdy litr paliwa mniej do zatankowania jest dla mnie ważny - studencka kieszeń nie jest głęboka:)
Co zatem polecacie? Jakie paliwo będzie dla mnie najlepsze?
Podobają mi się samochody:
klasa B:
Opel Corsa b/c
Renaul Clio II
Vw Polo iii

klasa C:
Ford focus i
opel astra i/ii

Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem, będę wdzięczny za pomoc.
zawman
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2001

11 Sie 2012, 19:30

Jeździłem wcześniej Fordem Focusem mk1 1.8 TDDi 90KM - jak dla Ciebie, studenta moim zdaniem będzie to dobry wybór. Niskie spalanie w trasie 5-6 litrów to chyba nie dużo.

Przy zakupie musisz najpierw zobaczyć czy nie ma rudej na rantach drzwi, tylnej klapie, gdyż to częsta bolączka tegoż modelu.

Mogę również polecić Renault Megane 1.9 Dti - znajdziesz dobrze zachowane egzemplarze z dobrym wyposażeniem i z końcówki produkcji.
Dzikuu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 86
Miejscowość: Wrocław
Auto: BMW E46

11 Sie 2012, 19:42

Czyli z tego co czytam to polecasz diesle. Interesowałem się właśnie Focusem, ale do o ropniakach czytałem różne opinie. Wiele osób pisze, że u kilkunastoletniego diesla to będzie spora częśc silnika i osprzętu do wymiany, a jak wiadomo diesle zawsze bardziej kosztowne. Jak jest u nich z naprawami? Co najczęściej zawodzi w tym silniku?
zawman
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2001

11 Sie 2012, 20:19

Ja bym tutaj w Twojej sytuacji właśnie rozglądał się za dieslem - jako, że jesteś studentem i masz dalekie dojazdy do pracy. W tym silniku nie ma czegoś takiego jak dwu-masowe koło zamachowe, nie ma wrażliwych wtrysków i turbina jest ze stałą geometrią - wszystko tutaj jest na + w tym silniku.

Jedyną bolączką w tych silnikach jest sterownik pompy wtryskowej co przyjdzie wymienić w każdym silniku TDDi albo już wcześniej został wymieniony - to jest najdroższe.

Ja na szczęście nie musiałem go wymieniać :wink:
Dzikuu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 86
Miejscowość: Wrocław
Auto: BMW E46

11 Sie 2012, 20:33

Może być jak najbardziej diesel, ewentualnie benzyna+LPG.
Problem jest z ceną. Do 9 tys. zł dobry Focus, albo dobra Astra II w dieslu? Ciężka sprawa.

Może zdecydujesz się na Seata Ibizę z silnikiem SDI (diesel bez turbiny, bardzo trwały, ale bardzo wolny).
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

11 Sie 2012, 23:35

focus za 9 tys? astra II za 9 tys? szukaj lepiej czegos w benzynie i założ lpg bo nie oszukujmy sie kupujac diesla za ta kwote wepchasz sie tylkow ksozty chyba ze kupisz silnik TD lub SDI, jezeli szukasz auta totalnie ekonomicznego za ta kwote Lanos +lpg, mozesz szukac Ibizy ale an dobrego focusa to zamaly budzet podobnie z Astra II, szukaj jak juz I ale uwazaj an rudą przedmówca dobrze mówi.
Nethan
Początkujący
 
Posty: 124
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 01 01 2009
Auto: s4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Praktyczny mały samochód hybrydowy
    Samochody z alternatywnymi napędami od lat systematycznie zyskują na popularności, a prym w tym segmencie wiodą tańsze i bardziej praktyczne od samochodów elektrycznych modele z napędem hybrydowym. Ile kosztuje ekologia? ...