Co wybrać, Audi a4, Bmw seria 3, Peugeot 508, Opel Insignia, Volvo S60

Który ?

Audi a4b8
3
14%
BMW 320 d
2
10%
Peugeot 508
6
29%
Opel Insignia
3
14%
Volvo S60
7
33%
Razem głosów : 21

12 Gru 2015, 11:46

Tak jak w temacie, który z podanych samochodów będzie najlepszy do 50 tys. opcja tylko Diesel.
Emporios
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Nie mam

12 Gru 2015, 13:29

Wykluczyłbym Opla z tego zestawienia, diesel często pada
Sprzedam :
Volvo v70 03r. d5 PL blachy
Seat Leon 1.6 03r. z niemiec
kyrtapSzn
Początkujący
 
Posty: 230
Prawo jazdy: 30 07 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Gru 2015, 14:01

Tak? To ciekawe bo w A4 B8 ani jeden silnik nie jest godny polecenia... :roll:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

12 Gru 2015, 14:57

W sumie masz rację , 2.0 tdi - dwumasa, turbo i pdf są kapryśne , 2.7 tdi i 3.0 tdi skomplikowany rozrząd który też robi problemy.
Sprzedam :
Volvo v70 03r. d5 PL blachy
Seat Leon 1.6 03r. z niemiec
kyrtapSzn
Początkujący
 
Posty: 230
Prawo jazdy: 30 07 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Gru 2015, 16:20

Wg mnie bez przesady o ile w Audi TFSI lepiej unikać o tyle 2,0 TDI CR nie będzie zły, a przecież dwumas czy turbo było już w 1,8T w golfie IV w latach 90 :yes:

Wg mnie dwumasa nie pada bo kiepska jednostka tak samo turbo, tylko kiepska eksploatacja, np jazda na zbyt niskich obrotach niszczy dwumasę.

Jeśli A4 to 2,0 tdi CR 143 KM i tyle.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Gru 2015, 16:28

W 2.0 TDI CR problemy z osprzętem zostały odsunięte w czasie a nie zwalczone. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Projekt nadwozia BMW i3 Concept Coupe
    Architektura LifeDrive – nowy wygląd i kolorystyka nadwozia. Za sprawą języka stylistycznego opracowanego specjalnie na potrzeby modeli BMW i powstał projekt karoserii koncepcyjnego nadwozia coupe, która sygnalizuje ...

12 Gru 2015, 18:13

Ale jakiego osprzętu? Przecież to nie są 2,0 TDI PD znane z golfa V, A3 8P czy Passat B6 tylko silnik który powstał w 2008-2009 roku z wtryskiem CR i spisuje się ok..
Obawiam się że wcale rzadkim przypadkiem nie będzie jeśli przy dobrej eksploatacji wytrzyma porównywalnie co stary poczciwy 1,9 tdi :ok:

Jeszcze raz to zaznacze mówimy o 2,0 TDI CR a nie PD na tych dieslach bazuje obecnie ponad 90% całej grupy VW razem z takimi autami jak Tiguan czy q3...
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Gru 2015, 18:34

Lovato34 napisał(a):Ale jakiego osprzętu?
Nie udawaj debila.
Po 100k km dwumasa, problemy z rozrządem i pęknięcia głowicy. O turbinie nie pisze bo to kwestia użytkowania. Można zajechać na dystansie 10 k km nawet, w każdym samochodzie. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

12 Gru 2015, 18:46

I nie porównuj turbiny w dieslu do turbiny od 1.8 Turbo (Vag) z lat 90.
Dwumasa w benzyniaku również dostaje mnie po d*pie.
BrutusM
Początkujący
 
Posty: 125
Auto: Japonia
Skrzynia biegów: Manualna

12 Gru 2015, 20:24

Nie udaje debila ale po 100k jak pada dwumasa to raczej efekt kiepskiej eksploatacji a nie wady silnika...mój kuzyn użytkuje mk6 golfa 2,0 TDI CR po chipie w okolice 186 koni ze 110 klasyczna jednostka..
I ma ponad 110 tys i żadnej dwumasy ani turbiny nie ruszał a o głowicy nawet nie wspominam...

Poza tym często tutaj poleca się 1,8T a co one wad nie mają?
Problemy z chłodzeniem, wywalone uszczelki pod głowica, pożera olej, problemy z rozrządem, nietrzymanie mocy szczególnie w starych wersjach, przepływomierz itd..

Jak widać każda jednostka ma swoje bolączki, zdecydowanie 2,0 TDI CR warto polecić :ok:
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Gru 2015, 20:45

Lovato34 napisał(a):I ma ponad 110 tys i żadnej dwumasy ani turbiny nie ruszał a o głowicy nawet nie wspominam...
Zobaczymy za jakiś czas, w każdym egzemplarzu po 100k km od razu wszystko się nie rozsypie.. :roll:
Lovato34 napisał(a):Poza tym często tutaj poleca się 1,8T a co one wad nie mają?
Problemy z chłodzeniem, wywalone uszczelki pod głowica, pożera olej, problemy z rozrządem, nietrzymanie mocy szczególnie w starych wersjach, przepływomierz itd..
Tylko że te silniki mają po 15 lat i więcej... :roll:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

12 Gru 2015, 22:14

Skoro jest Volvo to czemu nie Mondeo 2.0tdci?
Silnik i reszta bardzo dobra.
Jak kupic auto z Niemiec -->PRIV
kalik
Aktywny
 
Posty: 420
Prawo jazdy: 3- 0- 0
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mondeo IV Turnier
Silnik: 2.0TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

13 Gru 2015, 12:41

w 2,0TDI CR na pewno trzeba uważać dalej na pompę oleju w pierwszych rocznikach, bo dalej się zacierały

a stwierdzenie, że 2,0CDTi w Oplu (silnik Fiata) jest awaryjny jest co najmniej nie na miejscu szczególnie w zestawieniu z 2,0TDI i BMW 2,0d..
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Gru 2015, 18:19

Dlatego najlepiej poszukać 508/C5 2.0 HDI :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004