Co wybrać Audi a6 c5 vs. Saab 9-3??

01 Mar 2016, 20:52

Panowie jeszcze jedno właściciel powiedział że auto stało 7 miesięcy bez odpalania...czy to nie zaszkodziło samochodiw ? i zeszedł jeszcze na 16 tys.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Magic
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 04 03 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 323f
Silnik: 1.5 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

01 Mar 2016, 20:54

Mogło zaszkodzić - od odgniecionych opon, które pewnie będą się nadawać do wyrzucenia, zastały się pewnie hamulce i co najgorsze mogła się pojawić wewnętrzna korozja silnika oraz turbiny.
Z tym dałbym sobie spokój
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Mar 2016, 21:12

A powiedzcie mi jeszcze na co patrzeć przy kupinie saaba z turbiną. ja jestem kompletnym lajkiem.
Wime tylko ,żeby sprawdzić turbinę należy wrzucić bieg 3 i nacisnąć gaz w podłogę i jak wskazówka od obrotomierza wbije się na 3 tys obrotów a później spadnie to znaczy że turbina jest uszkodozna tak ?
Magic
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 04 03 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Mazda 323f
Silnik: 1.5 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

01 Mar 2016, 21:17

ostatnio pojawił się ciekawy poradnik co do turbo:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Mar 2016, 23:14

dzida napisał(a):tylko weź po uwagę masę auta i wpływ tego np. na elementy zawieszenia jakbyś pakował tam elementy prosto z ww modeli

Niektóre elementy zawieszenia(m.in amortyzatory z przodu), można dobrać z A4 B5, bo w niektórych wersjach były takie same.Od Passata po numerach katalogowych też można dobrać niektóre elementy zawieszenia, w zależności od rodzaju zawieszenia i napędu. Wahacze są takie same. Te elementy, których nie da się dobrać takich samych, kosztują do A6 praktycznie tyle samo co do A4 i Passata. A6 to akurat jedną z tańszych w utrzymaniu aut klasy E w tamtych czasach, oczywiście jeśli pozostajemy przy silnikach porównywalnych z gamą A4 i Passata(i Superba też) i pomijamy drogie i skomplikowane 2.5TDi V6, które było we wszystkich tych autach. Części do A6 C5 są sporo tańsze, niż do mojego e39(do obu modeli kupowałem niejednokrotnie części)
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

02 Mar 2016, 11:33

Właśnie wielu wychodzi z założenia, że jest tanio i wiele aut jeździ niedoinwestowanych lub na marnych zamiennikach.
Ale są takie kwiatki jak np. rozrząd w V6 Audi, które podnoszą koszt eksploatacji (np w BMW mamy trwały łańcuch, a w Lexusie GS jest o połowę tańszy)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Mar 2016, 15:19

Rozrząd w V6 to 1000-1200zł z robocizną, wiec mówisz w Lexusie z robocizną wyjdzie 600zł? :)
Wsadzanie marnych zamienników i zwlekanie maksymalnie jak się da z naprawami, to zmora wielu aut na naszym rynku, co nie zmienia faktu, ze dobre części do A6 nie są strasznie drogie.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

02 Mar 2016, 17:39

pkc napisał(a):Rozrząd w V6 to 1000-1200zł z robocizną, wiec mówisz w Lexusie z robocizną wyjdzie 600zł? :)

dziwne, że był tu właściciel A6 V6 i pisał o 2000 zł...
Zamienił 2,4V6 na 2,7BT i jak to napisał:
"Rozrząd niewiele droższy, bo koszt 2400zł w porównaniu do 2000zł" ;)
Niestety nie mogę znaleźc tego posta, bo to było z pół roku temu. Ale niech będzie i 1200zł, bo pewnie pompę robił, która jest na tym samym pasku.
Do GS masz poniżej 1000zł w ASO... też z wymianą.
[link do oferty na Allegro wygasł]
Z zamiennikiem zejdziesz do 600zł ale po co? Robocizna to grosze, bo tylko 3 elementy.
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Zdziwienie? :naughty:
O V6 w A4 już nie wspomnę, bo trzeba demontować przedni pas - kolega powiedział, że jak raz takie Audi robił tak wie, że już takiego by nie kupił patrząc, że nie chce jechać w stosunku do spalania. Chyba, że się trafi mechanik z damskimi rączkami.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Mar 2016, 19:40

Dobre części do V6, to 800zł razem z oryginalną pompą wody+ robocizna.
W A6 C5 też demontuję się pas przedni, ale śmieszą mnie zawsze mechanicy, którym sprawia to wielką trudność, bo jest to banalnie prosta czynność i nie zajmuję dużo czasu, a po rozebraniu przodu jest świetny dostęp do rozrządu. Można też odchylić pas do pozycji serwisowej i tak też da się wymienić rozrząd.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

02 Mar 2016, 19:45

Nie ma co się dogryzać, bo jednak wyszło to 2x taniej :ok:
Celowo nie doliczyłem pompy wody, bo jest na oddzielnym pasku - robimy jak cieknie czy hałasuje tak jak to jest z alternatorem, a w klasycznym rozwiązaniu profilaktycznie się ją wywala, co wiadomo kosztuje ;)


a tak trochę wracając do tematu to do Saaba ale 1,9 kosztuje 700zł z robocizną
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010