Co wybrac: Audi, Peugeot czy Opel?

16 Mar 2016, 22:04

Witam, mam do wyboru jedno z poniższych aut, wszystkie mi się podobają oraz posiadają odpowiednia moc i tu jest problem. Prosiłbym o opinie które najlepiej wybrać by nie żałować a przede wszystkim nie latać do mechanika jak do sklepu po bułki. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

- Audi A6 C6 3.0 TDi (233KM) 2006-2008r
- Audi A4 a8 2.0 (170KM) 2008-2009r
- PEUGEOT 508 2.0HDI (163KM) 2011-2012r
- PEUGEOT 508 2.2 (204KM) 2011-2012r
- Opel Insignia 2.0 CDTI (160KM) 2010-2012r
daro1808
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 20 01 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Volkswagen Passat b5
Silnik: 1.9 TDI 145KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Mar 2016, 22:17

Dodam jeszcze że wszystkie to kombi ;)
daro1808
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 20 01 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Volkswagen Passat b5
Silnik: 1.9 TDI 145KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

16 Mar 2016, 22:18

Jak rozważasz diesla to trzeba się liczyć, ze w pewnym momencie mechanik będzie zacierał rączki...
Z tych ja bym wybrał PEUGEOT 508 z racji na to, ze w miarę świeży, a 2.0 HDI to dobry silnik.
Na 3.0TDI trzeba mieć gruby portfel na utrzymanie/naprawy.
Na 2.0TDI na naprawy gdyz ma sporo wad konstrukcyjnych.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Mar 2016, 22:19

Konkrety!
Jakie przebiegi roczne i gdzie?
Budżet?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Mar 2016, 22:26

Budżet max 45 tyś zł. Natomiast rocznie robione ok 25 tyś kilometrów, z czego 1/3 miasto a 2/3 autostrada polska-niemcy.
daro1808
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 20 01 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Volkswagen Passat b5
Silnik: 1.9 TDI 145KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

17 Mar 2016, 10:14

Jak latasz do DE to ma sens diesel.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie wchodź na czerwonym świetle!
    Pośpiech, nieuwaga, nieprawidłowa ocena odległości od nadjeżdżającego pojazdu czy zwykła brawura – to wszystko mogą być powody wejścia pieszego na jezdnię przy czerwonym świetle. W takich okolicznościach w zeszłym roku ...

17 Mar 2016, 17:48

Audi 3,0TDI jest bardzo drogi w utrzymaniu i z tym musisz się liczyć. Po 5tys. zł możesz sobie zostawić na rozrząd i wtryskiwacze.
Pierwsze wypusty 2,0TDI na CR miały problem z pompą oleju. W dodatku w mocniejszych wersjach 170KM panewki odczuwały moment obrotowy przy niewielkim odwlekaniu wymiany oleju.
2,0l diesle od Peugeota i Opla (a raczej Fiata) to bardzo udane konstrukcje.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Mar 2016, 18:03

A co z tym silnikiem: PEUGEOT 508 2.2 (204KM) 2011-2012r??
daro1808
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 20 01 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Volkswagen Passat b5
Silnik: 1.9 TDI 145KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

17 Mar 2016, 18:47

też jest dobry ale dochodzi już akcyza pow. 2l
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Mar 2016, 20:31

Wybieraj między 508 a Insygnią. W tych pieniądzach możesz też poszukać Alfy 159 spokojnie, tylko, że auto będzie dość ciasne w środku ;)
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

18 Mar 2016, 19:58

O francuzach mało się słyszy dobrych opinii, więc podchodze do niego bardzo ostrożnie. Orientuje się ktoś jak tam w nich z elektyryką? Dzieje się coś z nią? No i kolejne pytanie- jak się sprawuje ten samochód po przekroczeniu wiekszej sumy kilometrów np po 250 000 tysiącach- niechciałbym po każdym powrocie do polski albo wyjazdem do niemiec zaglądać do mechanika.
W miarę ciekawe Audi a6 z 2006-2008r można już kupić za 36 tysięcy a peugeota za 44 tyś. I tu myśl taka by np kupić audi a za rożnice ceny zrobić dobry remont, co wy na to?
daro1808
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 20 01 2010
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Volkswagen Passat b5
Silnik: 1.9 TDI 145KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

18 Mar 2016, 20:02

daro1808 napisał(a):W miarę ciekawe Audi a6 z 2006-2008r można już kupić za 36 tysięcy a peugeota za 44 tyś. I tu myśl taka by np kupić audi a za rożnice ceny zrobić dobry remont, co wy na to?

Różnica w cenie wystarczy Ci na rozrząd i płyny ;) Różnica w cenie skądś się bierze.

daro1808 napisał(a): francuzach mało się słyszy dobrych opinii, więc podchodze do niego bardzo ostrożnie.

bo to jest Polska :ok:

daro1808 napisał(a):jak się sprawuje ten samochód po przekroczeniu wiekszej sumy kilometrów np po 250 000 tysiącach

silnik jest sprawdzony i tyle dla niego to nic
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Mar 2016, 22:13

A6 c6 tu masz z silników 2.4 V6 najbardziej sensowny. Reszta to FSI i TDI gdzie 2.0 TDI od razu odpuść bo to ryzyko.
2.7 oraz 3.0 TDI lepiej, ale należy mieć odłożone na potencjalną awarię, która szarpnie po kieszeni.

Kupując "młodego" 508 z HDI masz moim zdaniem większą pewność.
Silnik tez jest znacznie tańszy w serwisie i nie ma tyle typowych bolączek co TDI.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Mar 2016, 00:15

daro1808 napisał(a):No i kolejne pytanie- jak się sprawuje ten samochód po przekroczeniu wiekszej sumy kilometrów np po 250 000 tysiącach
przy ~250k km zdarza się, że w końcu coś musisz ruszyć przy pneumatyce :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Mar 2016, 01:35

W mojej ocenie:
Peugeot 508 2.0 HDI lub A4 B8 2.0 TDI CR.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1347
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam