Co wybrac? (bmw, audi?)

25 Gru 2010, 22:14

Witam,
z racji tego ze uzytkuje teraz Land Cruisera 120 z 2003 roku diesel 200 km
chcialbym go sprzedac i kupic cos innego.
Powod sprzedazy glowny jest taki ze auto zaczyna sie sypac tzn padaja juz w nim niektore podzespoly a z racji tego ze bardzo drogie sa czesci do niego chcialbym uciec z tego rocznika i modelu.
Zalezy mi na kupnie auta z napedem na 4 lapy, mocnym dieslu (3.0) i w wersji kombi.
Myslalem o 3 opcjach:

1. Audi A6 allroad
2. Audi A6
3. Bmw 530 X

wszystko w kombi

Co byscie polecili ?
Zalezy mi na malo awaryjnym aucie i nie chce wybrac jakiejs wersji, ktora pozniej sie okaze mocno awaryjna z racji wad projektowych.
Na co uwazac w wyborze tych aut?

myslalem cos w okolicach 50-90K
Ostatnio edytowany przez hektorrr, 25 Gru 2010, 22:33, edytowano w sumie 1 raz
hektorrr
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Kraków

25 Gru 2010, 22:26

A6 i seria 3 to auta różnej klasy. A6 można porównyważ z serią 5. Allroad ma drogie częsci. 4x4 w A6 jest bardzo dobry, więc ja brałbym zwykła A6, auto mało awaryjne i bardzo fajnie się prowadzi.
ens
Początkujący
 
Posty: 108
Miejscowość: Kraków
Auto: Audi TT 1.8T 259KM

25 Gru 2010, 22:35

ens napisał(a):A6 i seria 3 to auta różnej klasy. A6 można porównyważ z serią 5. Allroad ma drogie częsci. 4x4 w A6 jest bardzo dobry, więc ja brałbym zwykła A6, auto mało awaryjne i bardzo fajnie się prowadzi.


mea culpa najmocniej przepraszam chodzilo o bmw 530 (lub ogolnie 5tke w dieslu)
A co allroada to rozumiem ze on czesci ma tylko drogie w kwesti zawieszenia tzn amory bo sa regulowane ? bo wlasciwie nic innego tam innego nie rozni sie od zwyklej A6?
Aha czy w A6 i bmw napedy na 4 lapy sa stale? pytam bo nie chce juz miec nigdy auta z nagle dolaczajacym sie napedem w momencie wykonywania zakretu... co grozi wyladowaniem na drzewie
hektorrr
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Kraków

25 Gru 2010, 22:44

W A6 jest stały, w bmw nie orientuje się za bardzo. Co do allroada, części mogą być nawet identyczne, i różnić się ceną. Znajomy miał jakiś czas allroada, i wymienił go na zwykłą A6, więc coś może byc na rzeczy. A6 to naprawdę świetne auto, możesz je brać spokojnie.
ens
Początkujący
 
Posty: 108
Miejscowość: Kraków
Auto: Audi TT 1.8T 259KM

25 Gru 2010, 22:51

Również jestem za A6. Samochód naprawdę warty swej ceny.
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

25 Gru 2010, 22:53

ens napisał(a):W A6 jest stały, w bmw nie orientuje się za bardzo. Co do allroada, części mogą być nawet identyczne, i różnić się ceną. Znajomy miał jakiś czas allroada, i wymienił go na zwykłą A6, więc coś może byc na rzeczy. A6 to naprawdę świetne auto, możesz je brać spokojnie.


no wlasnie chce uniknac cen z kosmosu dla przykladu mam LC 120 w opcji pneumatycznej
i amory do przodu w normalnej kosztowaly 400 zl za komplet a w tej moje jeden kosztowal 2300... wiec moze faktycznie daruje sobie allroda (aczkolwiek czasami sie przydaje wysokie zawieszenie)
Co do zwyklej A6 celuje w silni 3.0 diesel automat mam pare pytan:

1. widzialem ze w niektorych wersjach sa lopatki do zmiany biegow czy w dieslu tez tak jest? jesli tak to jak sie skrzynia ta nazywa?

2. Co do navigacji widzialem ze sa 2 rodzaje mala i duza a mi chodzi oczywiscie o ta druga jak ona sie nazywa?

3. czym sie roznia miedzy sobia roczniki 2005, 2006, 2007 ?

4. na co uwazac przy kupnie ? tzn jakie czesci/elementy sa tzw felerami w tych modelach i trzeba zwracac uwage przy ich kupnie ?

5. jest w tych modelach i rocznikach 25-27 tzw system keyless ?

6. ile wersja 3.0 diesel pali trasa/miasto ?

7. systemy audio sa rozne ? jesli tak to jaki tam jest najlepszy ? (oczywiscie chodzi mi o systemy audio fabryczne)
hektorrr
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Kraków

25 Gru 2010, 23:19

1. widzialem ze w niektorych wersjach sa lopatki do zmiany biegow czy w dieslu tez tak jest? jesli tak to jak sie skrzynia ta nazywa?

Jeździłem troche tym dieslem 3.0 w automacie, rzadnych łopatek nie widziałem, autoamat zmieniał biegi bardzo sprawnie.
3. czym sie roznia miedzy sobia roczniki 2005, 2006, 2007 ?

Nie dam sobie ręki uciąć ale od 2004r zmieniała się moc tego diesla. Pierwsze roczniki miały 224Km potem było podaj 230 i na końcu 240. Pozatym był po drodze chyba jakiś lift
5. jest w tych modelach i rocznikach 25-27 tzw system keyless ?

Ja się z tym nie spotkałem
6. ile wersja 3.0 diesel pali trasa/miasto ?

W mieście 11/12, trasa to już zależy od temperamentu :smile: 7L/100km jest spokojnie do zrobienia, przy szybszej jeździe te wartości oczywiście rosną.
7. systemy audio sa rozne ? jesli tak to jaki tam jest najlepszy ? (oczywiscie chodzi mi o systemy audio fabryczne)

topowe to są BOSE, oraz najlepszy fabryczny system w A6 BANG&OULFSEN
ens
Początkujący
 
Posty: 108
Miejscowość: Kraków
Auto: Audi TT 1.8T 259KM

25 Gru 2010, 23:38

xDrive jest to napęd stały z elektronicznie regulowanym rozdziałem momentu między kołami, jeżeli wszystkie mają przyczepność to 60% mocy idzie na tył, 40% na przód. W zależności od warunków trakcyjnych, te wartości się zmieniają i mogą być przekazywane nawet na pojedyńcze koło, czego w quattro nie ma. Za BMW przemawia lepszy silnik i lepszy napęd. xDrive może być droższy w eksploatacji od quattro (elektronika). W E60 podobno się nie popisali (jak na BMW) z jakością materiałów, musiał byś wejść, pomacać i porównać z Audi. Natomiast na niekorzyść Audi według mnie wpływają elementy konstrukcyjne pojazdu rodem z VW (i Skody przy okazji). Ogólnie wybrałbym E60.
Ostatnio edytowany przez jiGsaw, 25 Gru 2010, 23:42, edytowano w sumie 1 raz
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

25 Gru 2010, 23:41

jiGsaw napisał(a):Xdrive jest to napęd stały z elektronicznie regulowanym rozdziałem momentu między kołami, jeżeli wszystkie mają przyczepność to 60% mocy idzie na tył, 40% na przód. W zależności od warunków trakcyjnych, te wartości się zmieniają i mogą być przekazywane nawet na pojedyńcze koło, czego w quattro nie ma. Za BMW przemawia lepszy silnik i lepszy napęd. Xdrive może być droższy w eksploatacji od quattro (elektronika). W E60 podobno się nie popisali (jak na BMW) z jakością materiałów, musiał byś wejść, pomacać i porównać z Audi. Natomiast na niekorzyść Audi według mnie wpływają elementy konstrukcyjne pojazdu rodem z VW (i Skody przy okazji). Ogólnie wybrałbym E60.


no wlasnie miedzy tymi 2 autami mocno sie zastanawiam,
Aczkolwiek trudno jest dostac bmw 5 z 3 litrowym dieslem i napedem na 4 lapy a ja musze miec ten naped mimo wszystko nie chce juz wracac do 1 oski...
Nie widzieliscie moze jakis perelek ?
hektorrr
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Kraków

25 Gru 2010, 23:44

Ciężko jest dostać, bo BMW ludzie cenią głównie ze względu na RWD i taka jest podstawowa wersja, ja im się nie dziwię, więc mało kto wybiera 4x4. Natomiast w Audi Quattro to podstawa według mnie, jeżeli mamy mówić o jakimś przyzwoitym poziomie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

25 Gru 2010, 23:44

jiGsaw napisał(a):Natomiast na niekorzyść Audi według mnie wpływają elementy konstrukcyjne pojazdu rodem z VW (i Skody przy okazji).
Ogólnie wybrałbym E60.

przy 3.0 tdi to wszystko raczej traci sens :wink:

jezeli a6 jest w quattro roznica na korzysc e60 nie jest oczywista :wink: dla mnie auta jak najbardziej porownywalne i spokojnie mozna miedzy nimi wybierac. od siebie dorzuce e-klase 4 matic.

A podaj jescze swoje oczekiwania wzgledem auta- do czego uzywasz? co Ci przeszkadza? co Ci sie w aucie podoba?

Szukaj nie NAJTANSZYCH a najbardziej zadbanych- to auta wyzszej klasy i eksploatacja moze byc drozsza niz w przypadku LC. tym bardziej ze do PL trafiaja raczej igly z przebieghiem 300kkm+
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

25 Gru 2010, 23:52

JerzyB333 napisał(a):
jiGsaw napisał(a):Natomiast na niekorzyść Audi według mnie wpływają elementy konstrukcyjne pojazdu rodem z VW (i Skody przy okazji).
Ogólnie wybrałbym E60.

przy 3.0 tdi to wszystko raczej traci sens :wink:

jezeli a6 jest w quattro roznica na korzysc e60 nie jest oczywista :wink: dla mnie auta jak najbardziej porownywalne i spokojnie mozna miedzy nimi wybierac. od siebie dorzuce e-klase 4 matic.

A podaj jescze swoje oczekiwania wzgledem auta- do czego uzywasz? co Ci przeszkadza? co Ci sie w aucie podoba?

Szukaj nie NAJTANSZYCH a najbardziej zadbanych- to auta wyzszej klasy i eksploatacja moze byc drozsza niz w przypadku LC. tym bardziej ze do PL trafiaja raczej igly z przebieghiem 300kkm+



Co do merca odpada w sensie wizualnym kompletnie mi nie odpowiada chociaz moze juz nie ten czas aby samym designem sie kierowac a bardziej funkcjonalnoscia.
Co do oczekiwan to tak:

2 malych dzieci, zona, duze zakupy w spozwyczym selgrosie robie raz na miesiac dosc spore zakupy wiec stad to kombi + czasami jakies wyjazdy. Pasowalo by sie zapakowac z tym wszystkim gdzies.
Piszesz ze ekspolatacja jest drozsza niz LC ? hmm czyli amory sa drozsze niz 2300 zl za jedna sztuke ?
Jakie sa np ceny za klocki hamulcowe i tarcze?
hektorrr
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Kraków

25 Gru 2010, 23:57

nie chodzi o konkretne czesci, tylko o weksploatowanie wiekszosci takich aut w 'okazyjnych' cenach :wink:
jak trzeba wymienic pol auta zeby jezdzilo jakies roznice rzedu 100 zl na korzysc auta X nie graja roli.
podobny poziom- skoro masz 90 tysiecy na samochod nie przesadzaj ze Cie na tarcze nie bedzie stac :roll: wtedy moze lepiej jakies auto klasy sredniej, a nie wyzszej co podkreslam na kazdym kroku :wink:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

26 Gru 2010, 00:00

JerzyB333 napisał(a):nie chodzi o konkretne czesci, tylko o weksploatowanie wiekszosci takich aut w 'okazyjnych' cenach :wink:
jak trzeba wymienic pol auta zeby jezdzilo jakies roznice rzedu 100 zl na korzysc auta X nie graja roli.
podobny poziom- skoro masz 90 tysiecy na samochod nie przesadzaj ze Cie na tarcze nie bedzie stac :roll: wtedy moze lepiej jakies auto klasy sredniej, a nie wyzszej co podkreslam na kazdym kroku :wink:


oczywiscie ja wole wydac wiecej na auto niz pare groszy mniej i pozniej dolozyc x 2 tyle.
Mi chodzi tez o to abym nie dokladal do tego auta bog wie ile tzn przy zmiane drobej rzeczy typu tarcze, klocki albo nawet amortyzatora ktory kosztuje tyle co wakacje...
hektorrr
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Kraków

26 Gru 2010, 00:07

Tyle ze w autach tej klasy przegląd okresowy potrafi kosztować tyle co jak to okresliles wakacje;) musisz zdecydować czy luksus i blichtr są dla Ciebie ważniejsze niż walory praktyczne auta bo za 90 tys kupisz nowe auto segmentu d które gabarytowo nie będzie odbiegać od wspomnianych w temacie. Np. Superb, insignia. Swoją droga nikt o
Zdrowych zmysłach nie oczekuje od luksusowego auta o mocnym silniku pod maska taniej eksploatacji;) w takim wypadku nie wystarczy kasa na zakup trzeba tez mieć na utrzymanie autka w należytym stanie:)
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ