Co wybrac supra mk3 czy mitshubishi 3000GT

09 Paź 2014, 09:50

Witam odkładam na fajnego japonskiego klasyka planuje go kupic ok. luty/maj (do 15tys)
i Myśle nad toyota supra mk3 3.0 z silnikiem 7MGTE 240km manual wersja targa(sciagany dach sztywny) bardzo mi sie to auto podoba chcialbym je odrestaurowac odmalowac dac ladne felgi w przyszlsoci zrobic do 300km i wyjezdzac na weekend a potem znowu do garazu :) mam drugie auto wiec to ze pali jak smok ta supra czy 3000gt to mi nie przeszkadza
LUB
3000GT nie wiem o nich duzo bralbym takiego z silnikiem nie slabszym jak 240km 4x4 mithusbishi wydaje sie z wygladu bardziej nowoczesny (chociaz supra z zewnatrz bardziej mi sie podoba , znowu 3000gt ma ladniejszy srodek i to 4x4 :yes:
Ciekawi mnie ktore auto jest mniej awaryjne , latwiejsze do tuningowania (pod wzgledem mocy)
Oba auta mi sie bardzo podobaja (troche bardziej supra) wiem ze to auta w ktore trzeba bedzie wlozyc jeszcze sporo kasy ale nie boli mnie to niech sobie stoi w garazu a za rok dwa dojde z ktoryms z nich do perfekcji :)
Wiem ze auto ma sie mi podobac ale chcialbym zeby tez zwracalo uwage :)
POMÓŻCIE :D
Daromk3
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 23 09 1994
Auto: toyota corolla TS
Silnik: 1.8 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

09 Paź 2014, 19:20

Szukasz klasyka a pytasz o tuning? Jaki tuning w nich by Cię interesował? Silnik tylko czy jak? Jak łatwe są w tuningu??? Żaden samochód nie jest trudny w tuningu, chodzi raczej o dostępność części tuningowych i związane z tym koszty. Nie są to takie samochody do których możesz kupić tuningowe części na każdym rogu jak w przypadku 200sx czy sky'a, dostępność taka jak w przypadku innych (nawet totalnie normalnych - codziennych wozideł) samochodów. Do Supry mk3 możesz oczywiście wrzucić silnik z supry mk4... Ale to zdecydowanie nie jest tania zabawa i wiele osób gwałtownie wraca do rzeczywistości gdy kupuje za 8k 2jz na palecie okazujący się zajechanym padłem. Za to jeśli znajdziesz np. zadbany 2jz gte i masz gruby portfel to fajny pomysł na sleepera.

Dlaczego koniecznie Japoniec? Supra vs 3000gt??? Generalnie oba są CIĘŻKIE... OSOBIŚCIE bym brał Suprę ze względu na RWD.

Pseudo-sportowiec vs luksusowy samochód ze sportowym zacięciem.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Paź 2014, 20:43

Pytasz o dwa różna auta 3000gt jest trudne w serwisie, wybór aut praktycznie zerowy... ceny części mogą przyprawić o zawrót głowy.

Supra mk3 jak na starego sportowca a nie passata tdi łatwo się seriwsuje, silnik mna różne opinie chociaż słyszałem więcej negatywów niż pozytywów.

Co do tuningu to ogranicza Cię tylko wyobraźnia i kaska ale łatwiejsza jest supra chociażby z powodu budowy silnika oraz mniejszej ilości wynalazków pod maską.

Ogólnie łatwiej ogarnąć kosztowo mocne turbo RWD niż AWD (chodzi o wykorzystanie parametrów).

Jeżeli interesuje Cie JDM to fajna opcją też jest Lexus sc300/400 za 15k spokojnie znajdziesz coś w dobrym stanie a do tego sc-ek technicznie jest spokrewniony z suprą mk4 i cało paletą lexów gs/sc/ls więc łatwiej coś wymodzić.
No i trzeba nadmienić że jak zapodasz manualną skrzynkę to możesz naprawdę ropocząć fajną przygodę z tunningiem.

Pamiętaj jedną złotą zasadę kiedy JZ mówi dzień dobry to inne silniki mówią papa. :mrgreen:

SC 400 do 94r był kuty. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Paź 2014, 09:49

Troche żle mnie zrozumiales albo to ja zle sie wyrazilem :) chcialbym podciagnac supre do 300km ale to tak dla siebie i spokojnie z 7mgte tyle wycisne nie mysle o wyscigach itp chce miec klasyka w garazu odrestaurowac go i niech sobie stoi kiedys oddam wnukom :D i sprzedadza ja za 80+tys (nie wiem po ile beda chodzily za ok.60lat) hehe albo ja zostawia dlaczego japoniec hmmm :) od dziecka moj tata mial japonce ja teraz mam toyote corolle ts 192km moze dlatego uwielbiam auta z japoni a ze starych sportowych klasyków to tylko te dwa mam na oku jeszcze celica V 4wd mi sie podoba ale wole cos czego prawie nie ma na polskich ulicach . Raczej wybór padnie na mkIII ma najwiecej + jak dla mnie dach typu targa extra wyglad otwierane swiatla ^^ duza maska latwiejszy dostep czesci nic nie wiedzialem ok 3000gt a tu kolega mi napisal ze trudny servis i dostep czesci a to troche odstrasza
Daromk3
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 23 09 1994
Auto: toyota corolla TS
Silnik: 1.8 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

11 Paź 2014, 23:29

Jesli auto ma być w rodzinie 60lat i zdecydował byś sie na 3000gt do warto dozbierac do wersji doładowanej :)
Tempo
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: w215
Silnik: m113
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003