Co wybrać

21 Mar 2012, 18:01

Witam , poszukuję autka, a więc zaczynajmny, zastanawiam się nad Oplem Vectra , Oplem Signum , VW Passatem B5 FL w grę jeszcze wchodzi mazda 3 i 6 , koniecznie diesel...

Najbardziej podoba mi się signum, tylko nie wiem jaki silnik czy 1.9 czy 2.2, i niewiem jaka skrzynia, myślę nad automatem tylko szwagier powiedział mi tak"nie bież automatów bo się sypią" czy to prawda?? jestem trochę napalony na automat ze względu wygody, tylko właśnie nie mam pojęcia o automatach , proszę doradźcie coś .
Na samochód zamierzam przeznaczyć około 20 tysięcy.
Oczywiście jeśli ktoś będzie miał na myśli inny samochód z wyżej wymienionych niech pisze śmiało, może akurat będzie to lepszy pomysł.
suspect666
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 08 01 2011

21 Mar 2012, 23:08

halo nikt mi nie pomoże ?
suspect666
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 08 01 2011

22 Mar 2012, 11:06

Ja odnośnie samochodów się nie wypowiem, jednak wypowiem się odnośnie skrzyni. Koszty eksploatacji automatu są większe - trzeba regularnie zmieniać olej, wytrzymuje mniejszy przebieg do remontu, a remont jest droższy ale nie że "się sypią". Większe jest też spalanie. Co do wygody to też pewno kwestia przyzwyczajenia. Do spokojnej jazdy w trasie na pewno automat wygodniejszy ale w korkach gdzie trzeba podjeżdżać po parę metrów to wątpię... Manualne sprzęgło daje mi większy komfort wyczucia samochodu. Podobnie parkowanie, zwłaszcza jak coś blokuje koło (kamień, krawężnik).
bartbaszt
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 20 09 2010
Auto: Golf IV SDI

22 Mar 2012, 13:02

również mogę się wypowiedzieć tylko na temat skrzyni automatycznej a uważam że przy wyborze auta jest to jeden z najważniejszych wyborów zaraz za silnikiem. Skrzynia automatyczna to pełen komfort i wygodna. Dobrze sprzężona skrzynia z silnikiem pracuje tak, że nie odczuwamy różnicy i nie czujemy szarpania auta przy zmianie. W mieście rewelacja a już na pewno w korkach można jeździć "na leżąco" gdy musimy podjeżdżać po kilka metrów. Oczywiście koszty utrzymania są większe ale nie tak często i nie tak ogromne jak się wszystkim wydaje. Owszem - mając auto 10-letnie i bez udokumentowanej historii auta skrzynia może być dobita (czyli poniesiemy jakieś koszty w regeneracje) z tym się liczyć musimy !! Dobrze zadbana skrzynia np w dieslach BMW wytrzymuje śmiało 500000 tys. km np tylko z jednym kapitalnym remontem o wartości mniej więcej 2500-3000zł.
A co do wyboru auta to do mnie najbardziej przemawia Signum
Aleks
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 1985
Auto: VW

23 Mar 2012, 00:36

no a ja właśnie dziś rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi , że odradza opla ze względu , że się sypią często a co do skrzyń automatycznych powiedział , że mało ich jest i , że ople w automatach chyba do 2005 roku miały jakiś błąd i psuły się jak ch...a, że jeśli opel to po 2005 roku , wtedy ok :) no co do bmw to nie byłbym taki pewien , pewnie dobrze wiesz jacy ludzie jeżdżą bmw, mam na myśli łysych dresiarzy ktorzy w ogole nie dbają o auto, ostatnio oglądałem 2 sztuki e46 2002 i 2003 rok diesel , myślałem, że wyjdę z siebie. Naprawde porażka , zajazdy nr 1 ... niestety, fakt BMW to BMW , ale trafić tą dobrą , o którą właściciele dbali jest ciężko a szkoda.

Chyba zostane przy opcji passat b5 fl 1.9 130km automat lub mazda 3 2.0 diesel bądź 6 również 2.0.

Chyba, że ktoś podsunie mi ciekawy pomysł na fure :D
Pozdro
suspect666
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 08 01 2011

23 Mar 2012, 00:43

Może Audi S3?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Mar 2012, 09:12

Może Citroen C5 z automatem? ma skrzynie firmy ZF tej samej która dostarcza je do BMW.
Bardzo udane przekładnie lub np. Mercedes W210 z automatem.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Mar 2012, 10:38

zadne citroeny nie wchodza w gre, a co do s3 to spoko jesli dostane dotacje na paliwo :D
suspect666
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 08 01 2011

23 Mar 2012, 10:52

A z jakich względów nie wchodzą?
pytam bo akurat w tym budżecie to najlepszy kompromis pomiędzy komfortem a rozsądnymi kosztami utrzymania.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Mar 2012, 12:12

nie podobają mi się , poza tym jakoś nie mam zaufania do innych producentów jak niemiec i japoniec ...

ładne są mazdy 3 sedan lecz tych bardzo mało w ogóle w silnikach 2.0, niestety...
Jutro jade oglądać passata b5 fl 2003 rok 130 km automat, 220 tys przebiegu , reszta jak każdy passat :)
suspect666
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 08 01 2011

23 Mar 2012, 12:26

Jeżeli jakiś mechanik powie, że skrzynie DSG są bardziej niezawodne od skrzyń Opla to musi być jakimś volkswagenowskim mitomanem, bo psują się obydwa tak samo (czyli czasem jak wszystko).
Różnica między japońcami a niemcami jest taka, że japońskie skrzynie są zazwyczaj bezstopniowe, czyli podczas jazdy bardziej płynne ale za to silnik bardziej się rozkręca niż w normalnej kilkustopniowej.
Wadą Signum / Vectry jest eletronika (moduł, który steruje wszystkim od wycieraczek do kierunkowskazów itp.) oraz diesele nie pochodzące od Fiata, chociaż ta fama jest chyba trochę przesadzona. To jak w silnikach Forda - to co się miało zepsuć bo były fabryczne niedoróbki często zostało już wymienione i nie ma problemu.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

23 Mar 2012, 12:45

Audi S3 wcale nie pali tak dużo,średnio przy wmiare spokojnej nodze 12-13l.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Mar 2012, 19:41

Nie mieć zaufania do innych producentów niż niemieckie i japońskie a brać pod uwagę Vectrę z włoskim silnikiem i Mazdy z francuskimi.
Polecam zmienić trochę przekonania, zresztą nie bez powodu japońskie samochody marnie sprzedają się w europie.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Mar 2012, 20:25

Polecam zmienić trochę przekonania, zresztą nie bez powodu japońskie samochody marnie sprzedają się w europie.

Przynajmniej jeżdzą, a nie stoją u mechanika :mrgreen:

Mazde 6 w tej kwocie znajdziesz tylko sprzed liftu, a te egzemplarze niestety mocno rdzewieją.
Libre
Aktywny
 
Posty: 336
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Seat Ibiza

23 Mar 2012, 20:54

Za to jak taka Mazda z japońskim dieslem raz trafi do mechanika to wyjdzie drożej niż kilka awarii TDI czy HDI razem wziętych :mrgreen:
Sprawdź ile kosztuje osprzęt tych silników nim się zdecydujesz.
Libre a sądzisz, że bez powodu japońskie auta sprzedają się gorzej nawet od koreańskich na naszym kontynencie? ja po doświadczeniach z Toyotami które są w rodzinie się nie dziwię.
Zamiast takiej popierdółki jak Passat 100 razy bardziej wolałbym W210, za te pieniądze kupisz 2-3 lata starszy egzemplarz a trwałość nieporównywalna, komfort też a automaty słyną z długowieczności.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000