Co wybrać VW AUDI MB BMW??

26 Lut 2020, 12:37

Witam użytkowników i liczę na pomoc z waszej strony.
Mam dylemat co do wyboru auta a mianowicie interesują mnie te modele
Vw passat cc
A6 C6
E60
CZytalem wiele tematów i postów i w większości odradzacie te auta a ja nie mogę jakoś znaleść alternatywy a może wy macie jakieś ciekawe pomysły.
Budżet to ok 30 tys a przebieg roczny to jakieś max 15tys dlatego interesuje mnie opcja benzynowa choć nie powiem ze 3.0tdi w quatro kusi :D :D
Czy w tych modelach są jakieś sensowne opcje benzynowe
Grzegorzm90
Nowicjusz
 
Posty: 11

26 Lut 2020, 13:51

Tak patrząc po relacji kwoty do rocznika, to masz idealny budżet, żeby kupić wymienione modele w momencie, gdy zaczynają się solidne wydatki wynikające z upływy czasu i przebiegu. Poza tym ceny np. Audi A6 są wg mnie nienormalne, ale skoro są chętni zapłacić 30 tys za prawie 20-letni zwyczajny samochód to im nie mam zamiaru zabraniać. :)

Przy tych przebiegach i wieku auta to nie ma co patrzeć na opinie o silniku, tylko na to jak ktoś go serwisował. Moich dwóch znajomych ma ten model z 2.4 benzynowym i już długo je użytkują. Tylko to nie jest jakiś mocny silnik jak na takie gabaryty samochodu.

Nie dziw się, że większość odradza te samochody, bo są niestety drogie w serwisowaniu.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

26 Lut 2020, 14:34

Dzięki za spostrzeżenia. Nie napalam się jakoś na te marki ale ciężko znaleść w tym budżecie coś co będzie
Wygodne
Dosyć mocne
Sporo miejsca w środku
Automat
Grzegorzm90
Nowicjusz
 
Posty: 11

26 Lut 2020, 15:04

Jeżeli jesteś świadomy kosztów serwisu + ilości usterek to brałbym a6 3,0tdi które w zestawieniu z dobrym mechanikiem jest ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10902
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Lut 2020, 15:43

Zależy czego świadomy. Wiem ze w a6 napewno 4tys to na rozrząd na start. Wtryki z czasem jakieś 2tys. I co jeszcze z takich kosztowniejszych zeczy? Nie zarabiam złe ale nie chce co miesiąc 1tys na naprawę dawać. Myśle ze jakieś 5000zl rocznie na eksploatacje mógłbym przeznaczyć. Chciałbym tego disla ale do pracy mam 10km w jedna stronę. I niewiem czy wystarczy go przegonić raz na tydzień żeby go przeczyścić ?
Grzegorzm90
Nowicjusz
 
Posty: 11

26 Lut 2020, 16:17

Nie o takich kosztach mowa :o
Wpakowanie w to auto równowartości ceny zakupu w ciągu rolu/dwoch nie jest niczym nadzwyczajnym.
Wtrsyki to nie "jakieś 2k" a 3k za same, regenerowane części. Dolicz inne głupoty do wymiany przy okazji i robociznę bo za darmo nikt nie będzie się w tym grzebał.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Trzymaj się swojego pasa!
    Jazda po wyznaczonym pasie ruchu to podstawa bezpiecznego pokonywania zakrętów. Wyjeżdżanie kierowcy poza jego pas grozi zderzeniem czołowym. Wiele osób zapomina również, że mają obowiązek trzymać się ...

26 Lut 2020, 16:19

Nie o takich kosztach mowa :o
Wpakowanie w to auto równowartości ceny zakupu w ciągu rolu/dwoch nie jest niczym nadzwyczajnym.
Wtrsyki to nie "jakieś 2k" a 3k za same, regenerowane części. Dolicz inne głupoty do wymiany przy okazji i robociznę bo za darmo nikt nie będzie się w tym grzebał.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

26 Lut 2020, 16:32

To już chyba z audi odpuszczę. A w e60 530i tez trzeba dołożyć drogie tyle czy sprawa się ma trochę lepiej?
Podobno w211 z tej trójki jest nie najgorszy tylko ta powszechność :lol:
A jeszcze panowie jak się ma sprawa z xc90 coś koło 2004 rok? Jakie silniki dobre czy tez takowych nie ma
Grzegorzm90
Nowicjusz
 
Posty: 11

26 Lut 2020, 16:45

Grzegorzm90 napisał(a): już chyba z audi odpuszczę. A w e60 530i tez trzeba dołożyć drogie tyle czy sprawa się ma trochę lepiej?

Jeszcze gorzej. :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10902
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Lut 2020, 16:51

Tu na pewno wystąpią znacznie wyższe koszty, niż to co podałeś. Ale to ma też wartość edukacyjną. Mnie zakup takiego auta nauczył zdrowego podejścia do kupna i użytkowania samochodu. Wpakowałem tyle kasy, a nadal nie osiągnąłem tego efektu, którego oczekiwałem. Poprawianie po latach zaniedbań i druciarstwa to są ogromne koszty. Nie warto.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

26 Lut 2020, 17:14

OW05 napisał(a):Poprawianie po latach zaniedbań i druciarstwa to są ogromne koszty. Nie warto.

To jest jeden z problemów ale jest jeszcze technologia producenta która niestety zostawia sporo do rzyczenia.

Ogólnie co do a6c6 3,0tdi. Trzeba by zobaczyć wypusty rocznikowo bo to ma spore znaczenie później przy eksploatacji. Do tego trzeba szukac idealnej sztuki. Jestem na bieżąco z jedną i dorywczo z kilkoma to...
Auto kupione było w aso w de przebieg 230k.km. stan perfekcyjny. Przygotowanie do jazdy w PL same części to coś koło 5k (bez rozrządu i wtrysków) kolega (jest pedantem) zrobił nim 70k.km. i jest super zadowolony ale koło 2-3k wydał na naprawy + serwis oraz przejechał się na mechanikach bo jednak to auto średnio nadaje się do naprawy przez Heńka. Do tego tez sam serwis jest drogi.
Jego najbardziej denerwuje to czego nie zaznał w poprzednim Japońskim aucie prawie premium czyli wieczne pierdoły do poprawki. A to wycieraczki wysiądą, a to zniknie oświetlenie tylne... a to poleca klapki kolektora, jak je wymienił to rozleciały się jakieś kostki.
Mimo to jest zadowolony bo jakość prowadzenia w każdych warunkach jest rewelacyjna + małe spalanie.
Czy kupi taki następny hmmm raczej nie bo się boi.

Co do bmw to sporo ich "obrabiam" i powiem szczerze przy liczeniu się z kosztami temat nie do ugryzienia i nie ważne czy cena rynkowa jest 20k a ja przepłacę i dam 30k czy zrobię na odwrót.
Mój rekordzista to 60k.km. i 26k w naprawy 3,0d gdzie ostatnie ruchy to już było wybieranie wszystkiego na złomie żeby tylko sklepać do kupy.
Natomiast rachunki rzędu 5k za zwykłe czynności serwisowe + naprawy są w 100% normalne...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10902
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Lut 2020, 17:44

A jak to się ma do passata cc powiedzmy 2.0 tfsi albo 3.2 fsi. Rozumiem ze tez rozrząd do sprawdzenia i skrzynia dsg.
Dobrze myśle ze przy takim vw kosztu będą wyraźnie mniejsze niż a6 albo e60?
Myślałem jeszcze nad e90 ale to chyba tak samo ja e60
Grzegorzm90
Nowicjusz
 
Posty: 11

26 Lut 2020, 17:53

O passacie cc nikt wcześniej nie pisał bo nie ma o czym, najlepiej trzymac się od niego z daleka. Samo dsg potrafi wygenerować masę kosztów a w połączeniu ze śmieciowymi silnikami robi się masakra.
A jeśli już musi być to tylko diesel na CR a na to budżet za mały.
Inna sprawa, że chcesz "dużo miejsca" a w passacie cc go nie znajdziesz, szczególnie z tyłu.

Chcesz wygodne, w miarę mocne auto, które nie zrujnuje Ci aż tak bardzo kieszeni to zerknij na lagunę 2.0T. Ew. Mondeo mk4 2.5T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Lut 2020, 13:06

A jeszcze jedno pytanko.
Z jakim przebiegiem a6c6 nie wygeneruje bardzo dużych kosztów?
Zastanawiam się czy 2000000km dla takiego auta to dużo bo wydaje mi się ze to nie jest jakiś problem dla tego silnika 30tdi.
A druga sprawa to jest jakiś pewny sposób na sprawdzenie przebiegu?
Czy biorąc auto do serwisu na sprawdzenie jestem w stanie oszacować przyszłe naprawy ?
Z tego co widzę jest bardzo duża rozbieżność cen i zastanawiam się czy nie lepiej brać coś za powiedzmy 20 tys i włożyć 10tys i cieszyć się powiedzmy 60tys km bez awarii
Grzegorzm90
Nowicjusz
 
Posty: 11

27 Lut 2020, 13:16

Za 20 to kupisz krzywego ulepa a nie ałdi a6. Nikt Ci nie przewidzi napraw jakie będziesz musiał wykonać, w tym aucie jest masa wkurzających i generujących koszty tematów typu tylna lampa.

A co do przebiegu - wszytko zależy od tego w jaki sposób został nakręcony. Auto, które przejechało 300kkm w trasie jest mniej zużyte niz po 200kkm w mieście. Inna sprawa, że przebieg 200kkm w przypadku a6 3.0tdi to jak spotkać jednorozca, nikt nie kupował auta w takiej konfiguracji żeby stało w garażu.
A jeśli nawet coś takiego spotkasz to nie będzie kosztowało 30k
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km