Co wybrać: VW Golf, Ford Fiesta czy Toyota Corolla?

22 Cze 2010, 13:16

Witam,

co powinnam wybrać:
- 10-letniego Volkswagena Golfa 1,9 TDI,
- 5-letniego Forda Fiestę 1,4 TDCI,
- 8-letnią Toyotę Corollę 2,0 D4D?

Trudno dokonać tego wyboru; zależy mi na samochodzie bezawaryjnym, a jeśli już dojdzie do naprawy, to ważne aby koszty naprawy nie były bardzo wysokie.

Pozdrawiam,
Lychee
Lychee
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 01 01 2001

22 Cze 2010, 15:23

Mam nadzieję ,że pisząc o kosztach naprawy ,myślisz o naprawie silnika diesla..?

No to muszę Ciebie zmartwic,bo w żadnym z tych silników większa awaria nie jest tania w usuwaniu...
Oczywiście zakładam,że piszesz o Golfie z TDI na pompowtryskiwaczach. Jeśli zaś znalazłbyś auto bez pompowtrysków,to wybór powinien paśc na VW.Poza tym myślę że masz zamiar robic spore przebiegi,żeby opłacało się Tobie "pakowac" w nie nowego diesla...
Martwic się o koło dwumasowe i inny osprzęt silnika...
Inaczej zastanów się jeszcze na prostą benzynką z lpg. :smile:
Pod domem : MEGANE IV 1,5 dci-110KM , MEGANE III 1,6-16V - 110KM lpg -jest paliwowa alternatywa bez elektryki.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Cze 2010, 16:24

Artur73, dziękuję za odpowiedź.
Golf mojego wyboru to 1,9TDI 110 KM lub 90 KM. Słyszałam, ze te dwa są dużo lepsze od 101 KM lub 130KM. Niestety jestem laikiem w tych sprawach i moja wiedza w temacie silników i modeli samochodów bazuje głównie na informacjach z internetu. Wybrałam podane wcześniej modele, ale teraz już nie jestem ich pewna. Coraz częściej słyszę, że wszelkie nowe diesle są dużo bardziej awaryjne od starych prostych diesli sprzed 15 lat.
Pewnie masz rację, powinnam pomyśleć o benzynie. W sumie diesel na początek nie będzie mi potrzebny. Czy Fiesta 1,6 w benzynie ma dobry silnik? Jeśli nie Fiesta, to jaki inny w miarę ekonomiczny model benzynowy warto wybrać do ok. 18-20 tyś. zł?
Lychee
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 01 01 2001

22 Cze 2010, 16:36

ja mam do sprzedania mazde 2 1.4 benzyna 80KM, ona ma wspolne czesci z fordem fiesta i fusion
chce za nia 17,500 do oplat, 2003r., 106k przebiegu i kolor czerwony :neutral:
pzdr
Pawlo
Zaawansowany
 
Posty: 588
Miejscowość: Bolesławiec

22 Cze 2010, 19:05

Silniki 90 i 110 konne są jeszcze na pompie rotacyjnej, wszystkie pozostałe już na pompo - wtryskach. Fiesta 1.6 będzie bardzo żwawo się poruszać, gdyż stosunek mocy do masy jest bardzo korzystny. Od siebie do Twoich propozycji dołożę Mazdę 323 - za 18 tyś będzie bardzo fajny model z lat 2002-2003 przykładowo --> [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
oraz Stilo JTD - tutaj rok nawet 2005 możesz znaleźć w dobrym stanie.
Ale pytanie na początek: czy przemyślałaś zakup diesla? Czy rzeczywiście tyle jeździsz aby diesel Ci się opłacił? Może lepiej jakąś fajną benzynkę do niej nie gorszą sekwencję i może to Ci się bardziej opłaci? W razie awarii np. turbosprężarki koszta naprawy takiego diesla do najniższych nie będą należeć.
Do tego przy zakupie diesla musisz liczyć się z tym, że będzie miał więcej przejechane niż benzyniak.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

22 Cze 2010, 20:38

Ile zamierzasz robić km i jakie odcinki - dłuższe, krótkie? Diesel, aby był ekonomiczny musi się zagrzać. Na krótkie odcinki nie będzie miało sensu użytkować diesla. Trzeba też robić sporo kilometrów, aby diesel miał sens. Jeśli odpowiesz sobie pozytywnie na te pytania to taki Golf jak pisze kolega będzie dobrą opcją.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

22 Cze 2010, 22:45

Dziękuję Wam za odp. Sądziłam, że zakup diesla przemyślałam, ale macie rację moje 25 tyś km rocznie to za mało dla diesla. Powinnam bliżej przypatrzyć się benzyniakom. Na początek wpadła mi w oko fiesta 1,6. Czy 1,3 lub 1,4 dla fiesty to nie za słabe a przy tym zbyt paliwożerne jednostki? Czy fiesta 1,6 w benzynie to dobry wybór? Proszę o jeszcze inne sugestie.
Pozdrawiam.
Lychee
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 01 01 2001

23 Cze 2010, 06:06

25 tyś rocznie to idealne przebiegi już pod diesla.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Cze 2010, 07:44

Powoli...
25 tys. to jak pisze Stasiowski minimalne przebiegi roczne,które pozwalają nad zastanowieniem się nad dieslem ale ja nadal proponuję benzynkę. Robię to dlatego,że jak zdążyłem się zorientowac,to Ty niekoniecznie szukasz dużego auta,a więc małe auto lub kompaktowe może byc ekonomiczne w benzynie.Skoro kompakt w dieslu spali na trasie 5,5l ropy,to mała benzynka spali na tej samej trasie tyle samo litrów benzyny lub 1 litr więcej,a ropa i benzyna kosztują prawie tyle samo..! Więc jaki sens jest brnąc w kosztownego,nie nowego i ze skręconym licznikiem przebiegu diesla..? :smile:
Jeśli ktoś ma wątpliwości to niech wezmie kalkulator i policzy ile kosztuje jazda np: Punto II z 1,2...skoro na trasie można zejśc do realnego spalania 5,3l/100km jak mój kuzyn. :smile:

No i temat lpg.
No zakladając instalację lpg od powyżej zamieszczonej prawidłowości ze spalaniem i kosztami w relacji PB i ON,to... są już tylko wymierne oszczędności.
Oczywiście wtedy kupujesz auto bez lpg i testujesz je przez 2 miesiące na benzynie ,a w tym czasie zorientujesz się czy kupiłaś faktycznie auto bez ukrytych wad i warto w nie zainwestowac zlecając założenie instalacji (sekwencyjnej) lpg.
No i tu mamy pierwszy problem,bo Ford i gaz to nie najlepszy pomysł.
Szukając auta i mając w zamierzeniu montaż lpg trzeba wiedziec,że niektóre marki,modeli i ich silniki są do gazu idealne,a niektóre np nie nadają się do lpg wogóle ,a z kolei inne wypadają średnio. :wink:

Szukaj jakie auta się Tobie podobają,a ich przydatnośc do gazu zostanie zweryfikowana.
Z mojej znajomości tego przedmiotu można w ciemno zakładac,że nie będą miały problemów z pracą na lpg auta grupy VW czyli VW,Seat,Skoda,Audi oraz Ople,Renault czy Fiaty.
:wink:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Cze 2010, 09:24

Skłaniam się powoli ku benzyniakowi. Moje jednorazowe przebiegi do pracy w jedną stronę to jedynie 14 km, a tak jak Gufi pisał, to chyba za mało na rozgrzanie diesla. Zimą pewnie będzie to jeszcze trudniejsze na tak krótkim dystansie.

Czy na początek możecie wskazać mi samochód w benzynie, kóry jest w miarę ekonomiczny, a nie wymaga instalowania gazu?

Oczywiście gaz jest do rozważenia, jednak przy małych gabarytach bagażnika samochodu stracę dużo jego pojemności. Nie interesują mnie samochody wielkości passata. Chciałabym kupić coś do wielkości opla astry.
Lychee
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 01 01 2001

23 Cze 2010, 10:13

25 tyś na rok to bardzo dużo jak na nasze warunki. Spokojnie można brać diesla. Benzyna zawsze spali więcej.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

23 Cze 2010, 12:36

[quote="Lychee"]

Czy na początek możecie wskazać mi samochód w benzynie, kóry jest w miarę ekonomiczny, a nie wymaga instalowania gazu

Oczywiście te linki to tylko pokazanie modeli:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ostatnio edytowany przez artur73, 23 Cze 2010, 12:39, edytowano w sumie 1 raz
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Cze 2010, 12:39

Artur, który z tych 1,4 jest niby taki oszczędny?
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

23 Cze 2010, 12:42

Na pewno Grande Punto ten z 77KM. Kumpel z pracy ma nówkę ,a przedtem miał Punto II z 1,2. Spalanie tego auta na trasie przy spokojnej jezdzie i zgodnie ze wskazaniami z komputera jest poniżej 5l/100km.Jest więc oszczędniejszy od jego poprzedniego Punciaka.
Tak więc na pewno jest to ekonomiczny silnik. :smile:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Cze 2010, 13:56

takie punto 1.4 77KM pali w trasie 5l, ale chyba przy 80-90 km/h
pzdr
Pawlo
Zaawansowany
 
Posty: 588
Miejscowość: Bolesławiec