Co z salonu za około 65tyś. zł? Na trase

02 Lut 2016, 20:34

Witam. Pytanie dotyczy samochodów nowych. Wolę coś klasę niżej niż używke - mieszkam w Austrii, samochód bedzie jeździł głównie na trasie, często międzynarodowo min Węgry, Słowacja, Czechy, Polska. Stąd wole pewny samochód - pewnie polatam jeszcze troche po gwarancji i kupie lepszy. Jednak potrzebuję kupić coś już teraz - przesiadam się ze starego peugeota 406 2.0HDi. W tej kasie to pewnie będzie cos z kompaktów.
Diesel czy benzyna - bez znaczenia dla mnie. Zależy mi na samochodzie z dobym silnikiem - nie wysilonym z toną badziewia wokoło. Może jakaś benzyna na wielopunktowym wtrysku - nowy Focus 1.6 np.
Autem bedą podróżować 1 - 2 osoby, bagażu pewnie zawsze będzie sporo.
Nie chcę konserw. Musi się podróżować w miarę wygodnie, na dobrym zawieszeniu, silnik żeby nie lapał zadyszki na autostradach - nawet kosztem tego że zje troche więcej.
Nie zależy mi na bajerach i dodatkach, prosta konstrukcja, bezpieczeństwo, dobry motor. Fajny wygląd jak najbardziej mile widziany - skoda raczej odpada.
Myślę nad Mitsubishi Lancer Sportsedan 1.8 140KM - niestety nie widzę już u producenta tego silnika, zostaje 1,6 117KM.
Co jeszcze wchodziłoby w grę?
Matteo
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Rybnik

02 Lut 2016, 21:59

Lancer z 1.6 nie, bo za słaby.

Proponuję Opla Astrę J, w polskich salonach można dorwać jeszcze w tym budżecie 1.4T, niby jest turbo, ale to konstrukcja bardziej udana niż VAGowskie T(F)SI.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


Jakbyś trochę zwiększył budżet to warto również zerknąć na Mazdę 3 2.0 i Hondę Civic 1.8. One mają wystarczający zapas mocy do poruszania się autostradami i są zaskakująco oszczędne. Taki Focus z 1.6 przy autostradowej jeździe spali bardzo dużo.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Lut 2016, 02:11

hmm, do astry nie jestem przekonany.
Mazda3 i civic to już nie ten budżet jednak a o wiele więcej.

Wciaż mam zakusy na tego lancera, są różne opinie. Podobno aż tyle nie spali a ładnie lata nawet do 210km/h na torze i 120KM na hamowni,
Zwyczajnie mi się podoba to auto, i cena plus wyposażenie ładnie. W tej kasie nie widzę nic lepszego.

No chyba że używka, mondeo mk4, ale jak pisałem boję się używek do takich tras, tym bardzie że w tej kasie to już są fajne nówki.

Może ktoś jeszcze wyrazi opinie
Matteo
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Rybnik

08 Lut 2016, 02:31

"No chyba że używka, mondeo mk4, ale jak pisałem boję się używek do takich tras, tym bardzie że w tej kasie to już są fajne nówki."
To czemu nie nówkę?
makumba
Nowicjusz
 
Posty: 32
Auto: Lanos

08 Lut 2016, 02:41

Nówke nówke tylko tak gdybam.
Tylko czy aby zakres nówek już nie wyczerpany w tej kasie?
Matteo
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Rybnik

08 Lut 2016, 11:04

Matteo napisał(a):Wciaż mam zakusy na tego lancera, są różne opinie. Podobno aż tyle nie spali a ładnie lata nawet do 210km/h na torze i 120KM na hamowni,

Lancer 1,6 to bardzo oszczędne autko, wygodne również. W środku miejsca jest dużo- w ogóle to duże auto jak na swoją klasę. Aż tak długich tras nie jeżdżę, ale czasami zdarza się 200-300km i daje radę. Tylko, że mnie 140km/h na autostradzie wystarcza. A czy da radę szybciej :?: Na pewno da, ale długa jazda z rpm>4000 do przyjemności na pewno nie należy :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Celica przerobiona na wyścigową terenówkę!
    Prezentowana Toyota Celica GT została wyprodukowana w 1984 roku, a jej właścicielem jest John Rood. Inspiracją do stworzenia ekstremalnej wersji japońskiego coupe były samochody wyścigowe grupy B. Jej właściciel szczerze ...

08 Lut 2016, 23:52

Bardzo dziękuję za opinię. Rajdowcem autostradowym nie jestem, ważne że jakis zapas mocy jest, nawet na wyższych obrotach. Więc Lancer nadal mnie interesuje.
Co jeszcze może z nim konkurować?
W/w auta to już większy wydatek niz na Lancera, według tego co sprawdziłem.
Matteo
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Rybnik

09 Lut 2016, 06:55

Tak jak w innym temacie będę polecał Astrę J 1.4T. Takie 1.6 to mało nie spali na autostradzie, a zapas mocy mizerny. Astra ma tanie części, nie jest to skomplikowane auto na tle konkurencji i możesz założyć bezproblemowo LPG co jest rzadkością w nowych autach. Gaz realnie obniża koszty eksploatacji. Reszta aut z wolnossącymi silnikami to będą muły (głównie przez te ekonormy, które powodują że kręcisz auto na wysokie obroty, a ono dalej nie jedzie i dużo pali). Przykład Focusa 1.6 z najnowszego Motora, który pali 9-12l benzyny w mieście.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Lut 2016, 14:13

Czy mówisz tutaj o wersji Opel Astra 1,4 Turbo Ecotec Active Start/Stop System Limousine 88KW moc?
Matteo
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Rybnik

09 Lut 2016, 18:51

O 140-konną wersję mi chodzi:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002