Co z tymi współczesnymi oponami - trwałość, jakość wykonania?

02 Maj 2021, 20:23

Czy wy też zauważacie w ostatnim czasie jak słabe jakościowo są współczesne opony? Nie mówię tu nawet o oponach no name tylko opony znane, często wybierane. Widzę po autach klientów jak i po swoich że 2-3 lata i opony nadają się do śmieci i nie jest to nadmiernie zużyty bieżnik tylko całkiem inne problemy jak pęknięcia, odkształcenia, ząbkowanie itd.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Maj 2021, 10:23

Coś w tym jest ja obserwuję, że często przy spokojnej jeździe 5 lat to maks dla bieżnika nawet jak opona wygląda nieźle to on się już nie nadaje do dalszej eksploatacji.

Ostatnio rozmawiałem ze znajomym i powiedział że ma opony letnie trzeci sezon i zastanawiał się czy nie kupić nowych, a mają przejechane 30tkm :unsure: On jeździ dosyć dynamicznie ale moim zdaniem to mało jak na opony które użytkuje się tylko sezonowo.

Co do ząbkowania to najczęściej występuje w kobiakach lub VANach na tylnej osi jak się jeździ na za wysokim ciśnieniu bez obciążenia. Niemniej jednak słyszy się o tym coraz częściej.

Wydaje mi się że są robione tak jak większość rzeczy w naszych czasach żeby nie można było eksploatować ich za długo bo to się koncernom nie opłaca.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

04 Maj 2021, 12:26

Jakiś czas temu może pamiętasz zastanawiałem się nad oponami do Jaguara, kupiłem Dunlop RT2 sportmaxx, zrobiłem na nich dynamiczna jazda ok 20 tys km i widzę pęknięcia między bieznikowe, tylne opony to już około 60% bieżnika. Teraz musiałem kupić opony na tył do c5 bo mimo 2 lat i 80% bieżnika to zrobiły się tzw kartoflaki. Dla kumpla w 1.5rocznym Volvo z przebiegiem 60k wymieniałem continentale bo były w stanie agonialnym. Czasami też trafiam opony 10-15 letnie i sa w super stanie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Maj 2021, 14:17

Kao napisał(a):Jakiś czas temu może pamiętasz zastanawiałem się nad oponami do Jaguara, kupiłem Dunlop RT2 sportmaxx, zrobiłem na nich dynamiczna jazda ok 20 tys km i widzę pęknięcia między bieznikowe, tylne opony to już około 60% bieżnika. Teraz musiałem kupić opony na tył do c5 bo mimo 2 lat i 80% bieżnika to zrobiły się tzw kartoflaki. Dla kumpla w 1.5rocznym Volvo z przebiegiem 60k wymieniałem continentale bo były w stanie agonialnym. Czasami też trafiam opony 10-15 letnie i sa w super stanie.


Jest tak jak piszesz. Jakość opon jest zła. Sportmaxy brałem do zabawek. Zazwyczaj na długo mi nie starczały bo miały ciężko a ostatnie 2komplety niestety ale popękały jak miałby 100lat.
Ogólnie szacher macher odbywa się na składzie opony.Mam kolegę który śledzi opony od 15lat, filozofuje nad nimi jak olejarze nad olejami.
Pokazywał mi Michalinkę 15laletnią wyglądającą jak nowa a do tego mięciutka dal odmiany zestawił to z Michlinką 4letnią to była jak beton i miał pierwsze pęknięcia.

Generalnie jest lipa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Maj 2021, 14:35

Ehhh... zaraz okaże się że opony z Azji będą lepsze jakościowo od opon znanych marek czołowych producentów EU.
Kao napisał(a):Teraz musiałem kupić opony na tył do c5 bo mimo 2 lat i 80% bieżnika to zrobiły się tzw kartoflaki. Dla kumpla w 1.5rocznym Volvo z przebiegiem 60k wymieniałem continentale bo były w stanie agonialnym.
No właśnie w C5 powinny być prawie jak nowe przy takim stanie bieżnika i biorąc pod uwagę wiek. Co do Volvo to już można uznać, że spełniły swoją role tak na 70% :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

05 Maj 2021, 15:51

To jest jakiś dramat i teraz warto się zastanowić czy warto dokładać spore pieniądze do premium jak budżetowe są tej samej jakości? Przykładowo do firmowego Focusa jakieś tanie chinczyki, na próbę 2 inne 2 inne no i to przejechało już ok 20 tys i po 2 nie ma totalnie śladu zużycia a w jeden z drugiej pary wyskoczył bombel więc reklamujemy i zobaczymy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW ActiveHybrid 3
    Podwyższona sprawność, której towarzyszy lepsza dynamika samochodu BMW ActiveHybrid 3, to wynik połączenia cenionego i nagradzanego silnika spalinowego z innowacyjnym napędem elektrycznym. Technologia BMW TwinPower ...

06 Maj 2021, 11:42

My tu sobie gadamy a... mam następną przygodę z oponami tym razem Michalinki.
2016r. przebieg około 40k.km. z czego prawie 30k.km.w hybryda 1,8 więc ostro nie było :D
Założyłem je do zabawki tak żeby mieć na spokojne ruchy serwisowe.
Ustawiłem geometrie i auto trafiło do garażu na kilka miesięcy. Tam było przepychane, uruchamiane żeby nie blikowało wjazdu.

Przyszła wiosna wyciągam autko i opony dały ciała. Samochód zaczął tak ściągać że przestraszyłem się iż doszło do usterki mechanicznej.
Przy mocnym bucie jedną ręką był problem żeby trzymać kierunek jazdy.
Oczywiście śledztwo, magiel, śruby zawiasu itd. Na sam koniec zamieniłem opony prawa lewa i... zaczęło ściągać w drugą manie. Wniosek opony śmiecie :angry:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Maj 2021, 12:03

Maskara i to opony Premium ;/

Kao napisał(a):Przykładowo do firmowego Focusa jakieś tanie chinczyki, na próbę 2 inne 2 inne no i to przejechało już ok 20 tys i po 2 nie ma totalnie śladu zużycia a w jeden z drugiej pary wyskoczył bombel więc reklamujemy i zobaczymy.
Napiszesz jakie to są dokładnie opony? Te dobre jeszcze i te reklamowane...
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

06 Maj 2021, 13:55

Skoczę później na plac to luknę bo narazie jestem na chorobowym po operacji ręki :/
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Maj 2021, 14:07

Co sobie zrobiłeś że aż operacja była potrzebna?

Nie pali się tak tylko zapytałem z ciekawości bo rodzai opon z Azji jest sporo, a wiem że niektóre potrafią się nieźle spisywać przy normalnym użytkowaniu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

07 Maj 2021, 10:53

Żyły w rękach mam zapchane i już zaczną się robić nieciekawie, wieczne drętwienie/mrowienie czasami nawet brak powera.
Co do opon to auto pojechało jako zastępczy więc dowiem się jak wróci ale przód okazuje się że to Nexen Nblue HD plus. Nie wiem po jakim czasie to wyskoczyło ale max 2 tys km, uszkodzenie od wewnątrz.
Co z tymi współczesnymi oponami - trwałość, jakość wykonania? Co z tymi współczesnymi oponami - trwałość, jakość wykonania?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Maj 2021, 11:01

No to słabo, musisz coś z tym zrobić bo z wiekiem to się pogarsza z tego co wiem ;/

Kurcze ale bąbel normalnie masakra :shock: ciekawe od czego. Czy to faktycznie jakaś wada czy może jakaś dziura w drodze?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9986
Zdjęcia: 35

07 Maj 2021, 11:16

Rokiko napisał(a):musisz coś z tym zrobić bo z wiekiem to się pogarsza z tego co wiem ;/
dlatego działam, miałem oparacje prawej à po wakacjach zapisuję się na lewą i będzie z głowy.

Rokiko napisał(a):Czy to faktycznie jakaś wada czy może jakaś dziura w drodze?
nie ma żadnego pęknięcia czy uszkodzenia po zewnętrznej stronie, powietrze też trzymała, ewidentnie jest to wada fabryczna chodź dziwnie to wygląda.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Maj 2021, 11:25

Kao napisał(a):dlatego działam, miałem oparacje prawej à po wakacjach zapisuję się na lewą i będzie z głowy.

Ale dłubią Ci w PL czy w FR?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Maj 2021, 11:31

We Fr, w Pl bym się nie doczekał, tu się zapisuje i za 2 tyg mam operację, pod tym względem Francja jest mocno na plus, nawet leki tutaj mamy w 80 czy nawet 90% refundowane, tutaj wiesz za co płacisz ubezpieczenie :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4