REKLAMA
Witam,
ostatnimi czasy stałem się posiadaczem Cordoby II ze znanym i lubianym przez wszystkich silnikiem 1.4 16V, w miarę eksploatowania samochodu zauważyłem kilka usterek, mniejszych bądź większych.
Zacznijmy od ogrzewania, auto posiada klimatyzacje automatyczną, ponoć przy włączeniu trybu ECON całkowicie wyłączana jest sprężarka i mamy nawiew zimny z komory bądź nawiew ciepły (z nagrzewnicy?).Sęk w tym, że po włączeniu ciepłego nawiewu (który notabene wieje ciepłem praktycznie od samego startu silnika) "wyrzyguje" mi najprawdopodobniej płyn chłodniczy na przednią szybę.Miałem to samo w starym Clio i tam problemem była dziurawa nagrzewnica, co tutaj może być winowajcą?Wybaczcie moją ignorancję, ale jest to mój pierwszy samochód z klimą i nie do końca rozumiem jej działanie
Druga sprawa, przy włączeniu nawiewów znów przy wyłączonej sprężarce słychać "szumienie" bądź ciągłe piszczenie, zależy to od stopnia siły nadmuchu, ale równie dobrze słychać to po ruszeniu kierownicą.
Przejdźmy do silnika, zalany jest Lotosem 10W40, który niestety nie spełnia norm dla tego silnika.Nie wiem, jaka jest kultura pracy tego silnika, ale na jałowych obrotach działa jak diesel.Zauważyłem też ubytek oleju, podobno klasyk w tym silniku, przejechałem 1k Km i dolałem pół szklaneczki, przy kolejnej wymianie oleju zainwestować w płukankę i zalać jakimś porządnym Motulem przeznaczonym stricte do tego silnika?
Przepraszam za długi post, ale chciałbym rozwiać swoje wątpliwości.
Pozdrawiam.