REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Może być to samo lub może być nieszczelność na łączeniu nagrzewnicy z wężami. Musisz tam zajrzeć i będziesz wiedział.ReVo1996 napisał(a):po włączeniu ciepłego nawiewu (który notabene wieje ciepłem praktycznie od samego startu silnika) "wyrzyguje" mi najprawdopodobniej płyn chłodniczy na przednią szybę.Miałem to samo w starym Clio i tam problemem była dziurawa nagrzewnica, co tutaj może być winowajcą?
Szumienie może dochodzić z dmuchawy, a piszczenie wiesz dokładnie skąd dochodzi? Przysłuchiwałeś się? Piszczeć może również trzpień w układzie wentylatora. Nie wiem dokładnie jaki tam jest wentylator.ReVo1996 napisał(a):Druga sprawa, przy włączeniu nawiewów znów przy wyłączonej sprężarce słychać "szumienie" bądź ciągłe piszczenie, zależy to od stopnia siły nadmuchu, ale równie dobrze słychać to po ruszeniu kierownicą.
Moim zdaniem nie czekać do kolejnej wymiany tylko zrobić to w miarę możliwości szybko stosując płukanę i następnie odpowiedni olej.ReVo1996 napisał(a):Przejdźmy do silnika, zalany jest Lotosem 10W40, który niestety nie spełnia norm dla tego silnika.Nie wiem, jaka jest kultura pracy tego silnika, ale na jałowych obrotach działa jak diesel.Zauważyłem też ubytek oleju, podobno klasyk w tym silniku, przejechałem 1k Km i dolałem pół szklaneczki, przy kolejnej wymianie oleju zainwestować w płukankę i zalać jakimś porządnym Motulem przeznaczonym stricte do tego silnika?