Cordoba II - garść problemów.

23 Paź 2017, 18:59

Witam,
ostatnimi czasy stałem się posiadaczem Cordoby II ze znanym i lubianym przez wszystkich silnikiem 1.4 16V, w miarę eksploatowania samochodu zauważyłem kilka usterek, mniejszych bądź większych.
Zacznijmy od ogrzewania, auto posiada klimatyzacje automatyczną, ponoć przy włączeniu trybu ECON całkowicie wyłączana jest sprężarka i mamy nawiew zimny z komory bądź nawiew ciepły (z nagrzewnicy?).Sęk w tym, że po włączeniu ciepłego nawiewu (który notabene wieje ciepłem praktycznie od samego startu silnika) "wyrzyguje" mi najprawdopodobniej płyn chłodniczy na przednią szybę.Miałem to samo w starym Clio i tam problemem była dziurawa nagrzewnica, co tutaj może być winowajcą?Wybaczcie moją ignorancję, ale jest to mój pierwszy samochód z klimą i nie do końca rozumiem jej działanie :P
Druga sprawa, przy włączeniu nawiewów znów przy wyłączonej sprężarce słychać "szumienie" bądź ciągłe piszczenie, zależy to od stopnia siły nadmuchu, ale równie dobrze słychać to po ruszeniu kierownicą.
Przejdźmy do silnika, zalany jest Lotosem 10W40, który niestety nie spełnia norm dla tego silnika.Nie wiem, jaka jest kultura pracy tego silnika, ale na jałowych obrotach działa jak diesel.Zauważyłem też ubytek oleju, podobno klasyk w tym silniku, przejechałem 1k Km i dolałem pół szklaneczki, przy kolejnej wymianie oleju zainwestować w płukankę i zalać jakimś porządnym Motulem przeznaczonym stricte do tego silnika?
Przepraszam za długi post, ale chciałbym rozwiać swoje wątpliwości.
Pozdrawiam.
ReVo1996
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: Jeszcze nie mam :P
  • 24 Paź 2017, 12:55

    ReVo1996 napisał(a):po włączeniu ciepłego nawiewu (który notabene wieje ciepłem praktycznie od samego startu silnika) "wyrzyguje" mi najprawdopodobniej płyn chłodniczy na przednią szybę.Miałem to samo w starym Clio i tam problemem była dziurawa nagrzewnica, co tutaj może być winowajcą?
    Może być to samo lub może być nieszczelność na łączeniu nagrzewnicy z wężami. Musisz tam zajrzeć i będziesz wiedział.

    ReVo1996 napisał(a):Druga sprawa, przy włączeniu nawiewów znów przy wyłączonej sprężarce słychać "szumienie" bądź ciągłe piszczenie, zależy to od stopnia siły nadmuchu, ale równie dobrze słychać to po ruszeniu kierownicą.
    Szumienie może dochodzić z dmuchawy, a piszczenie wiesz dokładnie skąd dochodzi? Przysłuchiwałeś się? Piszczeć może również trzpień w układzie wentylatora. Nie wiem dokładnie jaki tam jest wentylator.

    ReVo1996 napisał(a):Przejdźmy do silnika, zalany jest Lotosem 10W40, który niestety nie spełnia norm dla tego silnika.Nie wiem, jaka jest kultura pracy tego silnika, ale na jałowych obrotach działa jak diesel.Zauważyłem też ubytek oleju, podobno klasyk w tym silniku, przejechałem 1k Km i dolałem pół szklaneczki, przy kolejnej wymianie oleju zainwestować w płukankę i zalać jakimś porządnym Motulem przeznaczonym stricte do tego silnika?
    Moim zdaniem nie czekać do kolejnej wymiany tylko zrobić to w miarę możliwości szybko stosując płukanę i następnie odpowiedni olej.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Czy SUV-y zdetronizują kombi?
      Rynek samochodowy w Polsce od kilku lat przechodzi prawdziwą transformację. Istotny staje się nie tylko rodzaj silnika poszukiwanego auta, zmieniają się także preferencje dotyczące jego typu. Jak wynika z raportu serwisu ...