Corsa 1.0 B

27 Gru 2010, 22:11

Witam !
Mam taki problem:
A mianowicie po zmianie płynu chłodniczego na zimowy mój samochód wariuje. Jeździłem dwa tygodnie po wymianie bezproblemowo, a później zaczął się dziwnie zachowywać. Zaczęło się od tego że nie mogłem go odpalić. Po dolaniu płynu do zbiornika chłodnicy ruszyłem. Jednak gdy przejechałem jakieś 40 km samochód w czasie jazdy zgasł. Próby odpalenia go spełzły na niczym. Po odczekaniu około 30 min samochód ponownie ruszył. Coraz częściej zdarzają się te niekontrolowane gaśnięcia samochodu, a boje się nim wyjechać na drogę bo on nieoczekiwanie gaśnie na samym środku. Nie wiem czy wymiana płynu jest z tym powiązania czy nie ale wolałem o tym wspomnieć. Wymieniłem już filtr paliwa, chłodnica nie jest zapowietrzona, nikt ze znajomych nie ma kompletnego pojęcia co mu jest. Podczas gaśnięcia w trakcie jazdy ukazują się kontrolki : komputera i akumulatora. Jedno jest pewne że akumulator jest sprawny i naładowany bo dopiero co kupiony. Proszę o pomoc bo samochód jest mi potrzebny.
kortin
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Czarnków

27 Gru 2010, 22:17

Od kiedy to płyn chłodzący jest zimowy albo letni? Nie ma takiego podziału. Płyn chłodzący jest tylko jednego typu. Można powiedzieć, że jest wielosezonowy. Praktycznie każdy ma temp. zamarzania, a raczej krystalizacji przy -35 stopni.
Co do problemu - wymiana płynu absolutnie nie ma żadnego znaczenia w pracy silnika. To dwa odrębne układy. Opisz dokładniej co się dzieje jak próbujesz uruchomić silnik jak ci zgaśnie np. czy wogóle rozrusznik kręci. Piszesz o kontrolkach - a pozostałe kontrolki np. od oleju, hamulca, ABS-u jak masz? Jak zachowują sie wskaźniki np. od paliwa, temperatury? Działają, czy są na zero?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Gru 2010, 17:43

kortin napisał(a):Po odczekaniu około 30 min samochód ponownie ruszył


Tak jak by uszkodzony czujnik temp. cieczy chłodzącej.
ArturRS
Początkujący
 
Posty: 57
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój

28 Gru 2010, 20:13

Skoro czujnik to jak go wymienić ? I jakie są koszty naprawy i zakupu nowego czujnika ?

A więc tak paliwo jest miej więcej 20 l, a ten wskaźnik działa. Następnie temperatura. Wskaźnik działa. Średnio 95 stopni. Ubiegam kolejne pytania. Wentylator działa i włącza się przy około 98.

Silnik jak zgaśnie to przy odpalaniu jest dźwięk jakby paliwo nie dochodziło. A filtr wymieniłem bo mi tak poradzili.Problem nadal był. Kontrolka komputera zapala się i samochód przestaje reagować na gaz. Akumulator działa bo dzisiaj sprawdzałem i jest na maxa naładowany.

Pozostałe kontroli nie włączają się. Nie wiem co jest. Nie mam siły już do tego samochodu.
kortin
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Czarnków

29 Gru 2010, 16:34

Może to być wina stacyjki. Jak znasz się troszkę na elektronice, to spróbuj uruchomić silnik przy odłączonej kostce stacyjki za pomocą zwierania kabelków.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Gru 2010, 17:18

To nie jest problem stacyjki. Może raczej nieoryginalnego klucza, który był dorobiony. Spróbuje dzisiaj jeszcze pojeździć na tym oryginalnym. A do tego odłączyłem akumulator na 30 min, żeby wykasować błędy i zobaczymy jak to będzie. Dzisiejsza jazda wszystko zweryfikuje.

Jak ktoś ma jeszcze jakieś propozycja to będą one mile widziane ;P .
kortin
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Czarnków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpiecznie za kierownicą po dłuższej przerwie
    Czasem okoliczności życiowe sprawiają, że mimo posiadanego prawa jazdy żegnamy się na jakiś czas z możliwością prowadzenia samochodu. Niezależnie od tego, jak długo nie siedzieliśmy za kierownicą – kilka miesięcy czy ...
    Legendarna SKODA 966 Supersport
    Jedyny zachowany egzemplarz wyścigowej ŠKODY 966 Supersport odzyskał swój blask dzięki pieczołowitej pracy specjalistów marki. Jeden z najefektowniejszych okazów czechosłowackiej sceny wyścigowej ...