CORSA C 1.7 DTI Problem z odpalaniem/gaśnie po odpaleniu

23 Lut 2012, 15:25

Witam. Problem zaczął występować w lecie w zimie ustąpił (pojawiał się kilka razy i nie był uciążliwy) jednak teraz gdy temperatura wraca do wyższej problem znowu występuje. Mianowicie samochód można odpalić ale raczej jest to "rosyjska ruletka" czasami odpala za pierwszym razem, za kolejnym podejściem dopiero za drugim albo w skrajnych przypadkach 5-10 razem. Każdą próbę odpalenia muszę poprzedzić zamknięciem samochodu z pilota i ponownym otwarciem, chyba resetuje to jakieś ustawienia. Jeśli tego nie zrobie nie odpali na 100% rozrusznik kręci, ale nawet nie próbuje załapać. Po odpaleniu czasami potrafi po chwili zgasnąć np. jeśli wrzuce wsteczny, albo zacznę kręcić kierownicą (elektryczne wspomaganie) jeśli wyjeżdzam bez zapalonych świateł wszystko jest ok. Sprawa wygląda tak samo zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku. Proszę o jakieś podpowiedzi, lokalni mechanicy już nie mają pomysłów. Wymieniony został komputer sterujący, dzieki czemu auto wogóle zaczeło odpalać, przepływomierz, mocniejszy akumulator, immobilizer sprawdzany i wykasowane zostały błędy. Podczas jazdy nie ma żadnych problemów.
Pozdrawiam
lukaszrc
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2005
Auto: Opel Corsa 1.7 DTI

23 Lut 2012, 20:08

Moze to kwestia przestawionego kata wtrysku lub lejacych wtryskiwaczy? Czy nawet pompy wtryskowej.

A czujnik temperatury sprawny jest? Moze glupoty podaje, stad na zimnym silniku gasnie, bo dawka paliwa nie jest wieksza podawana.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

24 Lut 2012, 14:21

Czujnik temperatury jest ok. Kiedy jest zimny obroty są odpowiednio wyższe, wskazania są poprawne. Jeden wtryskiwacz faktycznie cieknie. Czy to może mieć związek z gaśnięciem przy korzystaniu ze wspomagania czy innych odbiorników prądu? Czasami przy nieudanej próbie odpalania obrotomierz pokazuje dziwne odczyty. Podczas kręcenia wskazówka skacze od zera do 5tys rpm. A po odpaleniu głośniej chodzi, chyba na 3 cylindry, następnie przy dodaniu gazu gaśnie albo zaczyna chodzić normalnie na 4
lukaszrc
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2005
Auto: Opel Corsa 1.7 DTI

01 Mar 2012, 08:11

Przyglądnąłbym się wtryskiwaczom.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Mar 2012, 20:37

Corsa C ma problem ze stykami licznika, co doprowadza do problemów z odpalaniem (immo.) Proponuję wyjąć licznik i oczyścić styki w kostce.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

03 Mar 2012, 00:14

Na pewno to sprawdzę, dodatkowo pojawił się problem z przerywaniem podczas jazdy. Kiedy zapala się żółty kluczyk na desce (serwis) samochód tak jak by miał odcięty zapłon, kluczyk gaśnie i jedzie dalej. Mignie kilka razy i wszystko później jest ok.
lukaszrc
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2005
Auto: Opel Corsa 1.7 DTI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Niebezpieczny wschód słońca
    Nisko położone słońce w okresie jesiennym może oślepiać kierowców i powodować niebezpieczne sytuacje na drodze. Szczególnie niebezpieczne jest pierwsze 15-45 minut po wschodzie słońca. Ryzyko oślepienia wzrasta ...

03 Mar 2012, 17:07

Jeśli w trakcie jazdy zapala się usterka to z pewnością nie jest to immo. Konieczne jest podł. pod kompa i dobra diagnostyka. Ale licznik i tak sprawdż :wink:

W zasadzie to mogą być dwie różne usterki :?
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

05 Mar 2012, 10:40

Dzięki bardzo za pomoc! Prawdopodobnie problem faktycznie leży w kostce licznika. Po rozebraniu i złożeniu samochód pracuje idealnie. Narazie jest w fazie testów, zobaczymy jak spisze sie na dłuższej trasie :wink:
lukaszrc
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2005
Auto: Opel Corsa 1.7 DTI

06 Mar 2012, 11:07

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

08 Mar 2012, 14:25

Jednak faktycznie musiały występować dwa problemy. Mimo przeczyszczenia kostki problem występował dalej podczas jazdy. Pomoc uzyskałem w serwisie opla. Uszkodzony był czujnik położenia wału korbowego. W tym momencie wszystko jest ok :) Pozdrawiam i dziekuje za podpowiedzi.
lukaszrc
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2005
Auto: Opel Corsa 1.7 DTI