Corsa C: czasem miga kontrolka "klucz" po przekręceniu stacyjki

19 Mar 2017, 16:41

Mam nietypowy problem - rzadko się to zdarza, ale po przekręceniu kluczyka, miga kontrolka z kluczem serwisowym. Nie da się wtedy odpalić, ale po zgaszeniu stacyjki i ponownym przekręceniu da się normalnie odpalić. Miał ktoś tak w Corcie C? Jaki jest tego powód?
corsa
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 01 01 2007
Auto: Corsa

19 Mar 2017, 18:28

corsa napisał(a):Nie da się wtedy odpalić, ale po zgaszeniu stacyjki i ponownym przekręceniu da się normalnie odpalić. Miał ktoś tak w Corcie C? Jaki jest tego powód?
Jaki masz tam silnik?

To kontrolka serwisowa elektroniki silnika i może oznaczać sporo różnych problemów. W pierwszej kolejności warto odczytać błędy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Mar 2017, 19:31

1.0 benzyna. Ma ktoś Corsę C i zdarzało się komuś takie coś? Mnie bardzo rzadko, ale się zdarza. Może to być chwilowy brak styku w stacyjce? Bo jeśli się zgasi i ponownie przekręci kluczyk do pozycji 2 czyli wyświetlania kontrolek i gotowości do zapłonu to jest ok. Nawet jak pojadę do elektryka, żeby sprawdził, to przy nim nie będzie migać, będzie normalnie na pewno, bo zdarza się to rzadko.
corsa
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 01 01 2007
Auto: Corsa

19 Mar 2017, 20:18

Może być też od immo. Zmień kluczyk na drugi i sprawdź czy problem będzie występował.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Mar 2017, 21:04

Kacper napisał(a):Może być też od immo.
To raczej immobilizer. Jak Kacper mowi jak masz drugi kluczyk to używaj drugiego bo któregoś razu będzie tak że w ogóle nie odpalisz.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Mar 2017, 22:07

tylko, że w tym kluczyku nie ma baterii, jest taka "pestka" tylko
corsa
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 01 01 2007
Auto: Corsa

19 Mar 2017, 22:13

Immobiliser nie ma nic wspólnego z baterią.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Mar 2017, 22:24

czyli co by było nie tak w tym kluczyku?
corsa
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 01 01 2007
Auto: Corsa

19 Mar 2017, 22:57

Immo działa za zasadzie przesyłu sygnału z kluczyka do odbiornika przy stacyjce (nie potrzebuje do tego baterii). Najczęściej awaria dotyczy transpondera (nadajnika) ukrytego w kluczyku. Lecz też awarii ulega sam odbiornik dlatego żeby to sprawdzić najlepiej żebyś używał drugiego kluczyka.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4