Corsa D 1.3 - układ zapowietrzony?

28 Lut 2018, 20:51

Problemik jest...
Corsa D 1.3 po wymianie węża łączącego zbiorniczek z chłodnicą z nagrzewnicy nie leci ciepłe powietrze.

Próbowałem już odpowietrzać układ:
- silnik pracuje na otwartym korku zbiorniczka
- ściągnąłem powrót do zbiorniczna, otworzyłem zbiornik i płyn przelewał się z węża do zbiorniczka. Z powrotu leci płyn od razu po włączeniu silnika.

Ktoś cos może doradzić?
jochans
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: corsa d
Silnik: 1.3

28 Lut 2018, 23:23

Termostat puszcza?
gber44
 

01 Mar 2018, 05:29

Też tak myślę właśnie. Ale po wymianie węża nagle puszcza?
jochans
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: corsa d
Silnik: 1.3

01 Mar 2018, 14:07

jochans napisał(a):wymianie węża łączącego zbiorniczek z chłodnicą z nagrzewnicy nie leci ciepłe powietrze
Nagrzewnica jest gorąca? Sprawdzałeś? Ten wężyk nie powinien mieć wpływu na taki problem z nagrzewnicą.
Dużo płynu ci wyleciało podczas wymiany?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

01 Mar 2018, 15:35

Płynu wyleciało dość dużo. Wąż do nagrzewnicy jest letniawy nawet po długiej jezdzie
jochans
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: corsa d
Silnik: 1.3

01 Mar 2018, 21:48

jochans napisał(a):Wąż do nagrzewnicy jest letniawy nawet po długiej jezdzie
A górny wąż od chłodnicy? Jeżeli on też nie będzie bardzo gorący to znaczy że prawdopodobnie problem z niedostatecznym odpowietrzeniem układu lub termostatem. Skoro wcześniej było ok to stawiam na odpowietrzenie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

01 Mar 2018, 22:54

Wymontuj termostat i wrzuć go do wody i sprawdź czy otwiera sie.
gber44
 

01 Mar 2018, 23:06

gruber99 napisał(a):wrzuć go do wody i sprawdź czy otwiera sie
i zamyka do końca bo skoro to by była jego wina to musiał by być cały czas niedomknięty :) Wtedy silnik nie mógłby się dogrzać i złapać odpowiedniej temperatury przy obecnych minusowych na dworzu.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

03 Mar 2018, 20:47

Układ może być zapowietrzony. Odpowietrznik jest w lewym górnym rogu chłodnicy ( stojąc przodem do samochodu przed maską ).
Inna opcja, to próbować silnik nagrzać na postoju, albo zasłonić kartonem chłodnice i przejechać się. Jak silnik się nagrzeje bez problemu, to termostat cały czas uchylony. A jak wskazówka temp. nadal nie będzie się ruszać, to trzeba pilnować, żeby płyn w silniku się nie zagotował ( jakby układ był zapowietrzony ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000