Megane 1

05 Mar 2018, 19:30

Witam. Pierwszy problem wygląda tak ze płyn chłodniczy mi cieknie jeszcze musze zlokaliowac skad, prawdopodobnie chłodnica. Drugi problem ze gotuje mi sie płyn chłodniczy. Tzn zbiornik mam pusty ale jak odpale go i troche pochodzi to po odkreceniu zbiornika jest pełno płynu. Prawopodobnie termostad ( cenzura ) bo temperatura silinika jest wysoka. Druga sprawa jest taka ze przy ruszaniu strasznie dymi z wydechu. Pewnie ma to jakiś związek z płynem no ale nie rozumiem jaki. W dodatku gdy go odpalam bo dłuższej przerwie musze trzymac na gazie bo wtedy sam zgaśnie i ma jakies dziwne drgania, moze to przes silinik krokowy. Prosze o szybką pomoc
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 05 Mar 2018, 23:08, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Słownictwo
Bialy1290
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 23 11 2017
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Renault Megane 1
Silnik: 1.6 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

05 Mar 2018, 21:02

Myślę że trzeba się ukierunkować na uszczelkę pod głowicą.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Mar 2018, 21:05

Po Twoim opisie odrazu na myśl przychodzi uszczelka pod głowicą. Płyn dostaje się do komory spalania i dlatego są problemy pracą silnika i dymieniam z rury, tym bardziej objawia się to przez łapanie temperatury i zapowietrzaniu się układu chłodzenia. Wszystko łączy się w jedno.... Uszczelka
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16666
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Mar 2018, 21:21

Skoro dymi na biało jak by papieża wybrali to kolega ma rację, że uszczelka.. Płyn w oleju jest?
gber44
 

05 Mar 2018, 23:13

Do autora tematu - proszę stosować się do pkt 3, działu III, regulaminu.
Tym razem obędzie się bez ostrzeżenia.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Mar 2018, 16:22

Ale gdyby to byłaby uszczelka to pobierałby olej a nie pobiera
Bialy1290
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 23 11 2017
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Renault Megane 1
Silnik: 1.6 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

06 Mar 2018, 18:16

Bialy1290 napisał(a):Ale gdyby to byłaby uszczelka to pobierałby olej
w jaki sposób niby? Uszczelka nie ma nic wspólnego z poborem oleju co najwyżej w płynie chłodniczym mogą pojawić się oznaki tłustych plam. Kup test na szczelność i będziesz wiedział
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16666
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Mar 2018, 12:54

Bialy1290 napisał(a):Drugi problem ze gotuje mi sie płyn chłodniczy. Tzn zbiornik mam pusty ale jak odpale go i troche pochodzi to po odkreceniu zbiornika jest pełno płynu.

Bialy1290 napisał(a):Prawopodobnie termostad ( cenzura ) bo temperatura silinika jest wysoka.

Bialy1290 napisał(a):Pierwszy problem wygląda tak ze płyn chłodniczy mi cieknie jeszcze musze zlokaliowac skad, prawdopodobnie chłodnica.

Zacznij od usunięcia wycieku. To pierwsza i podstawowa sprawa. Dopiero potem będzie można myśleć dalej. Najważniejsze, to ustalić jak najszybciej, czy płyn znika ze zbiorniczka. Teraz tego nie ustalisz bo jak piszesz masz wyciek. I ów wyciek może być też powodem opisqanych problemów.
Bialy1290 napisał(a):Druga sprawa jest taka ze przy ruszaniu strasznie dymi z wydechu. Pewnie ma to jakiś związek z płynem no ale nie rozumiem jaki. W dodatku gdy go odpalam bo dłuższej przerwie musze trzymać na gazie bo wtedy sam zgaśnie i ma jakies dziwne drgania,

Jeżeli dym ma kolor biały i jest go dużo, to wskazywałoby na UPG. Zerknij jeszcze jak wygląda olej w silniku - czy jest brązowy/carny czy ma kolor kawy z mlekiem i czy go nie przybyło czasem.
Jeżeli jednak dym jest szary, czyli normalny, to twoje kłopoty mogą wynikać z tego wycieku - układ się zapowietrza i czujnik temp. świruje i na zimnym silniku sterownik silnika nie zadaje takiego ssania jak powinien.
Ważne, żebyś rozróżnił dym szary rzadki, od białego gęstego.
Dla spokojności możesz wykonać test na obecnośc CO2 w płynie.
Ale najpierw zacznij od uszczelniania układu chłodzenia.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000