Coś co nie zawiedzie do 17000 zł, kombi diesel..

21 Maj 2011, 06:48

Witam serdecznie,

Przepraszam, ze zawracam głowę ale po przeglądnięciu setek stron, opinii, rozmów z posiadaczami pewnych modeli samochodów wciąż nie wiem co wybrać. Długo zbierałem pieniądze na samochód i nie chcę "wtopić" - bardzo uprzejmie proszę więc o pomoc.

Chciałbym zakupić samochód spełniający następujące warunki:

paliwo: diesel

silnik: najlepiej bez kół dwu-masowych i innych cudów

typ nadwozia: kombi

rok produkcji: od 2004

Moim priorytetem jest:

-ekonomia, ekonomia i jeszcze raz ekonomia

- nie ścigam się na drodze - jadę i mam dojechać nie ma znaczenia czy 30 minut wcześniej czy później

- zajechać jak najdalej na jednym baku paliwa

- nie odwiedzać mechanika (zbyt często)

- czujnikom deszczu mówimy zdecydowanie nie

Obecnie posiadam Astrę 1.7 xdtl z przebiegiem około 400000 tys km. Auto na swój sposób jest rewelacyjne - większość usterek jestem w stanie naprawić sam. Spalanie w trasie około 5 litrów. Silnik nie bierze oleju, zawieszenie za wyjątkiem stabilizatorów niezniszczalne, mechanik mnie nie lubi ...robią jeszcze coś takiego?

Zastanawiałem się nad Astrą G 1.7cdti (80KM) lub Fiatem Stilo 1.9 Jtd (choc tu chyba za dużo "udziwnień).

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Radek
el capitan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Luboń

21 Maj 2011, 08:07

Może Mitsubishi Space Star 1.9 DID?
kopcik
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Łódź

21 Maj 2011, 08:29

SKoda octavia 1 :arrow: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] . spelnia Twoje wszystkie warunki no moze z rokiem moze byc gorzej 02-o3. gdy mialem ten samocho0d na jednym baku udalo mi sie zrobic 1150 KM (srednia 3,6l/100km) pewnie bym jeszcze przejechal z 50 ale balem sie aby nie zapowietrzyc auta. wynik 98% trasa predkosc do 90 km/h. przez 2 lata uzytkowania 0 problemow.
Biedrona
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 168
Miejscowość: rzeszow
Auto: Honda accord VII

21 Maj 2011, 12:17

W124 za 10k zl + wlozyc w niego z 3-5k zl i mozna jezdzic przez dobre 5 lat bez wiekszych niespodzianek, prosty jak cep w budowie, nic nie jest poukrywane, samemu duzo rzeczy mozna wymienic spokojnie :D

A tak na powazniej, to przy kilku letnim samochdzie, po czesci zalezy na co trafisz, a nie na to jaka marke wybierzesz, musisz co bez wiekszego dzwoan znalezc, w miare zadbanegi w z jakims normalnym przebiegiem. Jeszcze 5 lat temu bylo duzo prosciej kupic cos normalnego i pewnego, teraz to porazka...

Stilo 1,9 JTD powinno byc ok, Octavia 1,9 TDI 90 czy 110KM, tez jak najbardziej powinna byc ok. Golf IV moze? Audi A6 C4 2,5 TDI, tez bardzo solidne i motor prawie ze nie do zajechania, i w cale duzo nie pali jak na taka pojemnosc.

Co do 3,6l/100km w Octavii, to chyba przy predksoci 70km/h, chociaz nie wiem czy by sie udalo nawet przy takiej predkosci zejsc do 3,6l na 100km... w okolicach 5l/100km bedzie na trasie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

21 Maj 2011, 13:11

Czimi, 3,6 jest do osiagniecia mierzona metoda tradycyjna czyli zalanie auta pod korek jazda z stala predkoscia na jak najwyzszym beigu i predkosc max do 90 trasa na jakiej to zrobilem to Polska Wegry
Biedrona
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 168
Miejscowość: rzeszow
Auto: Honda accord VII

21 Maj 2011, 15:14

Skoda 110KM ma dwumase, ale godny polecenia jest również wolnossący SDi.
Peugeot 307SW 2.0 hdi 90KM, także ekonomiczne i tanie w utrzymaniu.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Podróż Volkswagenem, którego jeszcze nie ma
    Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu, dział rozwoju technicznego, hala 70 – wjeżdża Golf. W hali nie ma okien, a mimo to samochód porusza się po oświetlonych słońcem ulicach. Tylko że tutaj nic nie jest prawdziwe, ...

21 Maj 2011, 17:54

Ibiza albo Cordoba z silnikiem 1,9 SDI, bo nie ma za bardzo co się popsuć.
Diesel bez turbiny szału nie robi, ale dzięki temu odpadają problemy z turbiną, a autem da się dość przyzwoicie jeździć.
Joter
Aktywny
 
Posty: 299

22 Maj 2011, 08:05

Dziękuję za ciekawe propozycje i poświęcony mi czas.

Pojawiły się jednak kolejne pytania:

Stilo faktycznie jest ładne i dość oszczędne - ale jeśli chodzi o usterki (elektryka zawieszenia)) i wytrzymałość jednostki napędowej spotykam się z różnymi opiniami...jak to jest naprawde?


Octavia hmmm czemu nie - szczególnie kusi mnie SDI - ale czy to nie za słaby silnik na dość spore auto? (większe od mojej astry, która ma 68 koników)

Mitsubishi Space Star 1.9 DID - co koledzy powiecie o tym Japończyku?
el capitan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Luboń

22 Maj 2011, 08:42

1.9 JTD generalnie to dobry motor, najlepiej szukac opinie na necie o danych motorach/samochodach, bo to tez zalezy na cos trafisz tak naprawde, powie ci ktos ze samochod idealny, a mial po prostu szczescie i trafil na pewny egzemplarz, a 5 innych osob odwiedzalo serwis po 3-4 razy w roku.

Octavie 1.9 SDI bedzie potem bardzooooooo ciezko sprzedac, motor ma pewnie w okolicach 20 sec do 100km, do wyprzedzania pewnie porazka, takie autko do spokojnej jazdy w trasie czy po miescie.

Co do Space Star to nie wiem, ale przykladowo Galant to jest bardzo trwaly i solidny, tylko nie wiem jak motory diesla, bo benzynowe sa spoko w Galancie. Galant tez fajnie sie prezentuje, takie kombi z lekko sportowa linia nadwozia. Mitsubishi generalnie dobra marka, jak nie ma za duzo elektroniki z ktora to roznie bywa, to reszta sie psuc nie powinna.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

22 Maj 2011, 12:03

Czimi napisał(a):Octavie 1.9 SDI bedzie potem bardzooooooo ciezko sprzedac, motor ma pewnie w okolicach 20 sec do 100km, do wyprzedzania pewnie porazka, takie autko do spokojnej jazdy w trasie czy po miescie.


moze byc i tak ale za to silnik praktycznie w 100% bezawaryjny
Nanek
Początkujący
 
Posty: 230
Miejscowość: z kątowni ;)
Auto: Audi 100 C4 2.8 V6

23 Maj 2011, 09:47

Więc po długich przemyśleniach mam dwa typy i czwarty rezerwowy.

Skoda Octavia 1.9 sdi

Skoda Octavia 1.9 tdi

Fiat Stilo 1,9 JTD

Astra G 1.3 CDTI (rezerwa)

Chciałem dodać, ze auto często mam załadowane pod sufit, więc przydałoby się mocne zawieszenia. Często też wjeżdżam na polne dróżki...co z tej 4 będzie najodpowiedniejsze?

Moze jeszcze coś innego?

Budżet może podskoczyć o 5 k.

Pozdrawiam
el capitan
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Luboń

23 Maj 2011, 10:55

jak dochodzi jeszcze teren to tym bardziej sklanial bym sie ku octavi tylko w wersji 4x4 [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] , co do silniki to odpusc sobie SDI (straszny mul chyba ze przyspieszenie nie jest Ci potrzebne) te pierwsze TDI to naprawde bardzo udane konstrukcje i jak znajdziesz cos zadbanego dlugo posluzy bezawaryjnie. Pamietaj ze wiekszosci dieseli bedzie skrecona co najmniej o polowe wiec przebiego x2.
Biedrona
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 168
Miejscowość: rzeszow
Auto: Honda accord VII

23 Maj 2011, 13:11

Biedrona napisał(a):co do silniki to odpusc sobie SDI (straszny mul chyba ze przyspieszenie nie jest Ci potrzebne)

Jeździłem SDI i nie ma tragedii. wiadomo że powyżej 120km/h ciężko ją bujnąć ale za to po mieście radzi sobie całkiem nieźle. Demon prędkości to to nie jest ( szału przyśpieszenia pod remizą nie pokażesz) ale za to bezawaryjny i oszczędny.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

23 Maj 2011, 14:41

arciasty napisał(a):
Biedrona napisał(a):co do silniki to odpusc sobie SDI (straszny mul chyba ze przyspieszenie nie jest Ci potrzebne)

Jeździłem SDI i nie ma tragedii. wiadomo że powyżej 120km/h ciężko ją bujnąć ale za to po mieście radzi sobie całkiem nieźle. Demon prędkości to to nie jest ( szału przyśpieszenia pod remizą nie pokażesz) ale za to bezawaryjny i oszczędny.


dlatego napisalem ze dobry jak nie trzeba przyspieszenia alo co w sytuacji kiedy chcemy kogos ominac a tu brakuje mocy? masz racje oszczedniejszy niz TDI o jakies 0.5 l/100 mniej awaryjny bo brak turbiny, tylko trzeba pamietac ze turbina w pierwszych TDI praktycznie nigdy sie nie psuje:)
Biedrona
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 168
Miejscowość: rzeszow
Auto: Honda accord VII

23 Maj 2011, 23:19

SDI raczej do mniejszych aut, bo jak to ma być Octavia jeszcze czasem załadowana po sufit to będzie ciężko pod górę się wytargać.

Dlatego lepiej rozważyć TDI 90KM lub 110 KM to silniki proste, a już dające poczucie względnej mocy. Nie demonizowałbym tez tej turbiny. Pada jak się ktoś nie umie dieslem obsługiwac, do miasta raczej się nie nadaje, bo silnik potrzebuje się dogrzac i od czasu do czasu zerwać pajęczynki No ale jakby nawet padło to regeneracja kosztuje ok tysiaka.



Mitsu Space Star fajne wozidełko, ale raczej benzyna. Zwracać uwagę na zawieszenie i korozję tylnich nadkoli
Joter
Aktywny
 
Posty: 299