Coś fajnego, szybkiego i nie niemieckiego do max 25k

30 Gru 2014, 00:14

Geneza problemu jest taka: szukam Dodge Magnum 5.7 (dzięki wspaniałym radom na tymże forum) i trochę zejdzie zanim go złapie. Wymyśliłem, że kupię w tym czasie auto które później oddam żonie, a ja przez czas nieokreślony będę miał ubaw.
Obecnie mam Mitsubishi Galanta 2.5 V6 i jestem średnio zadowolony - fajne, ale trochę mocy braknie. Więc szukam czegoś podobnego z technologii japońskiej, bądź innej, byle nie niemieckiej.

Coś co mnie interesuje:
- Honda Type-R (sprawdzałem już 2 i jakoś słabo tak wyposażone, chociaż fajnie jeżdzą)
- Mazda 6 MPS (ale chyba nie wyrobię się w budżecie)
itp. wozy do wożenia się z punktu A do punktu B w wygodny sposób, ale gdy trzeba to też mają kopa. Żona też takie lubi, więc będzie tutaj zgoda.

Zasięg ogólnopolski - bo jak trzeba to pojadę i zobaczę, a jednocześnie pozwiedzam ciekawe miejsca.
Max rocznie 25 k (będzie LPG, ropniakom dziękuje)

O ile w Japońcach się orientuje (aczkolwiek proszę też o opinie, może coś pominąłem) tak włoskie i brytyjskie auta są mi obce.
Kasa na konto wpłynie w połowie stycznia, więc mam chwilę by się rozejrzeć, aczkolwiek mam samochód i nie ma parcia łapać tego co akurat jest. Po prostu chce namierzyć coś co mnie zaciekawi (jak np. ten dodge magnum) i potem szukać odpowiedniego egzemplarza.
Dziękuje za pomoc.
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Gru 2014, 00:20

Salgrim napisał(a):fajne, ale trochę mocy braknie. Więc szukam czegoś podobnego z technologii japońskiej, bądź innej, byle nie niemieckiej.

Dlaczego nie niemieckiej? Rozumiem, że można nie lubić, niektórych francuzów czy włochów ale odrzucać w całości samochody niemieckie to bez sensu.
Jak coś brytyjskiego to zerknij na MG ZT 2.5 ?
[link do oferty na Olx wygasł]
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

30 Gru 2014, 00:33

Jesli szukales accorda VI TypeR to mam zla wiadomosc - w PL auto niemal nieuchwytne a te co sie pojawiaja to zwykle szroty. Dobry TypeR najprawdopodobniej bedzie ponad ten budzet niestety.

Sposob na ATR jest taki, ze ludzie kupuje bogata wersje ES z ladna buda i anglika ATR z np rozbita buda, potem szybciutko swap silnika, skrzyni, hakow itd i juz ^^ ATR gotowy ;D
TheS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 380
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 07 05 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Freemont / Scion tC / Trafic
Silnik: 2.0jtd / 2.4 vvti
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Gru 2014, 00:38

A jak z awaryjnością takich MG? Z niemieckich nie odrzucam tylko BMW. Po prostu jest tyle Niemców na drogach, że to cholernie wtórne coś takiego łapać. Jak byłem w Izraelu na wycieczce to tam jest odwrotnie - wszędzie Mazdy, Mitsubishi, Daihatsu. Tam mieć Audi to dopiero wydarzenie :)

Jednak zdecydowanie odrzucam chwilowo niemieckiego samochody. Może kiedyś.
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Gru 2014, 00:45

TheS napisał(a):Jesli szukales accorda VI TypeR to mam zla wiadomosc - w PL auto niemal nieuchwytne a te co sie pojawiaja to zwykle szroty. Dobry TypeR najprawdopodobniej bedzie ponad ten budzet niestety.

Sposob na ATR jest taki, ze ludzie kupuje bogata wersje ES z ladna buda i anglika ATR z np rozbita buda, potem szybciutko swap silnika, skrzyni, hakow itd i juz ^^ ATR gotowy ;D


ATR sobie znajdę - nie koniecznie w Polsce. Niestety z takimi samochodami tak jest - muszą być bite, bo taki ich charakter moim zdaniem.

Osobiscie dla mnie, jeśli samochód był dobrze zrobiony to może być z przeszłością, nawet brutalną.
Ściąganie, swap itd. to za dużo kombinowania. Z tego powodu nie ogarniam Mitsubishi Legnum VR-4. Po prostu za dużo roboty. Chce gotowca, znaleźć i korzystać. Ew. poszukać dogłębnie, pojeździć pooglądać, znaleźć i korzystać. Pytam o coś innego niż Japan, bo ostatnio tak się zamknąłem na japońską myśl technologiczną, że nie ogarniam nic innego (no, może poza Dodge).
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Gru 2014, 10:33

To jak masz doświadczenie z mitsu pomyśl o colcie czt wersji 3d.
Miałem takiego zrobionego prostymi zabiegami na 220km/300nm i jechał więcej niż szybko a do tego jest w miarę hebel i dobry zawias. Masa raczej w innych autach nie spotykana.
W tej konfiguracji jechał szybciej albo tak samo jak cięższe auta o wieeeele mocniejsze :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10988
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nyck de Vries dołącza do TOYOTA GAZOO Racing
    Holender Nyck de Vries będzie nowym zawodnikiem TOYOTA GAZOO Racing. 25-latek będzie pełnił rolę kierowcy testowego i rezerwowego w zespole startującym w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych (FIA WEC) do końca ...

30 Gru 2014, 11:59

[link do oferty na Allegro wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł] - Tutaj jest ładna Mazda lecz trzeba by było nagiąć budżet :roll:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

30 Gru 2014, 13:56

Mazda MPS bardzo fajna, jednak poza budżetem chyba. No i nieaktualne już. Popatrzę jeszcze na Mazde 6 MPS - tylko to wszystko wtrysk bezpośredni, ciężko z LPG będzie

szybki napisał(a):To jak masz doświadczenie z mitsu pomyśl o colcie czt wersji 3d.
Miałem takiego zrobionego prostymi zabiegami na 220km/300nm i jechał więcej niż szybko a do tego jest w miarę hebel i dobry zawias. Masa raczej w innych autach nie spotykana.
W tej konfiguracji jechał szybciej albo tak samo jak cięższe auta o wieeeele mocniejsze :D


No właśnie chce uniknąć kombinowania i zamawiania i jeżdzenia. A co dokładnie zrobiłeś w swoim żeby tak go podciągnąć? Może jednak pozostane przy Miśkach - nigdy nie zawiodły.
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Gru 2014, 16:24

Salgrim napisał(a):No właśnie chce uniknąć kombinowania i zamawiania i jeżdzenia. A co dokładnie zrobiłeś w swoim żeby tak go podciągnąć? Może jednak pozostane przy Miśkach - nigdy nie zawiodły.


Dolot z wykorzystaniem oryginału
ICek dobrej jakości
wydech 2,5 " z DP (koniecznie)
EBC z solenoidą
a na końcu dobre strojenie. :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10988
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Gru 2014, 20:55

szybki napisał(a):
Salgrim napisał(a):No właśnie chce uniknąć kombinowania i zamawiania i jeżdzenia. A co dokładnie zrobiłeś w swoim żeby tak go podciągnąć? Może jednak pozostane przy Miśkach - nigdy nie zawiodły.


Dolot z wykorzystaniem oryginału
ICek dobrej jakości
wydech 2,5 " z DP (koniecznie)
EBC z solenoidą
a na końcu dobre strojenie. :twisted:


I jaki to jest koszt? W galu robiłem takie manewry, ale to był przerost formy nad treścią i wyszło ponad 3 k za dolot ze strojeniem i zmianą filtra na stożkowy (największy błąd jaki zrobiłem). Może wyszło więcej, ale nie pamiętam już. Jednak nie chce znowu ciągle biegać do warsztatu - sam teraz nie mam gdzie robić a jeździć do rodziców na kanał 30 km w jedną stronę przez całą W-we jakoś mi się nie widzi.

A co myślicie o Subaru 2.0 w serii 218 km? Jest turbinka, zrobić remap na 245 km, zrobić filtr powietrza i zamontować lpg.
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Gru 2014, 21:17

Salgrim napisał(a):I jaki to jest koszt? W galu robiłem takie manewry, ale to był przerost formy nad treścią i wyszło ponad 3 k za dolot ze strojeniem i zmianą filtra na stożkowy (największy błąd jaki zrobiłem)

Bo takie zabiegi nie robi się w n/a
Salgrim napisał(a): Jednak nie chce znowu ciągle biegać do warsztatu - sam teraz nie mam gdzie robić a jeździć do rodziców na kanał 30 km w jedną stronę przez całą W-we jakoś mi się nie widzi.

Albo coś robisz dobrze albo nie robisz... jak zrobisz raz ale bez głupich oszczędności to nie będziesz zaglądać do warsztatu.
Salgrim napisał(a):A co myślicie o Subaru 2.0 w serii 218 km? Jest turbinka, zrobić remap na 245 km, zrobić filtr powietrza i zamontować lpg.

Pięknie ładnie tylko w porównaniu do czt koszta x2 w momencie popsucia się a do tego masz stały napęd na 4ery koła więc czt będzie szybszy po zwykłym remapie już nie mówiąc o spalaniu pb.

W czt możesz też zrobić sam remap będzie taniej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10988
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Gru 2014, 21:40

szybki napisał(a):Pięknie ładnie tylko w porównaniu do czt koszta x2 w momencie popsucia się a do tego masz stały napęd na 4ery koła więc czt będzie szybszy po zwykłym remapie już nie mówiąc o spalaniu pb.

W czt możesz też zrobić sam remap będzie taniej.


Mitsu odpada. Niestety auto 3 drzwiowe nie pasi żonie,a ostatecznie auto dla niej ma być. Koszty japończyków mnie nie przerażają - częsci mam z hurtu w dobrej cenie i od razu wrzucam w koszty co też jest wygodne.
Salgrim
Nowicjusz
 
Posty: 47
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Subaru GD WRX
Silnik: 2.0 255 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Gru 2014, 22:37

Salgrim napisał(a):A jak z awaryjnością takich MG?

Są raczej mało awaryjne. Mg ZT to wizualnie usportowiony rover 75.
Kupując ZT na pewno wyróżnisz się z tłumu. Samochód ten ma jeszcze jedną zaletę, wygląda na 3 x droższy niż jest w rzeczywistości. Te 190KM może dupy nie urywa ale wystarczy do naprawdę dynamicznej jazdy. 6 cylindrowy silniczek ma fajny nisko dostępny moment obrotowy więc na co dzień świetnie się sprawuję.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

07 Sty 2015, 13:54

Czy autor tematu już zakup zrobił?
Bo jest ładny Type-R na sprzedaż :roll: i w dobrej cenie.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

07 Sty 2015, 22:11

Jesli szukales accorda VI TypeR to mam zla wiadomosc - w PL auto niemal nieuchwytne a te co sie pojawiaja to zwykle szroty. Dobry TypeR najprawdopodobniej bedzie ponad ten budzet niestety.

Accord VI type R jest do ogarnięcia za 25 tys zł i w bdb stanie, od forumowicza, fana marki, auto z założonym tematem na forum i bieżącymi opisami co, jak i za ile robione, obecnie są dwie wystawione, za 23,5 oraz 24 tys zł, była też za 28 tys zł (do negocjacji) ale się sprzedała, polecam forum accordklubpolska.pl

chyba ze chodziło o Accorda VII type R, to oczywiście poza budżetem
numer21
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 0- 0-2001
Auto: Clio II
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna