Coś nowszego od A3 8L Quattro - do 40 tysięcy

18 Lip 2022, 16:00

Cześć,

Poszukiwań ciąg dalszy. Prawde mówiąc - sam nie wiem czego do końca szukam. Mam kilka typów, ale nie wiem na ile są one realne w moim budżecie (który zawsze mogę minimalnie zwiększyć). Obecnię jeżdżę A3 8L 1.8t z quattro. Auto ma koło tych 200km, więc demonem szybkości nie jest, ale da się coś tam wyprzedzić. Główne wymagania to:
- nowsze
- lepiej wykonane (aczkolwiek wydaje mi się, że większość aut będzie lepiej wykonane od 8L, gdzie każdy plastik się odzywa na nierównościach)
- w miarę niezawodne
- podobna dynamika (albo lepsza) - po prostu czuję się pewniej, już wyrosłem z butowania od świateł do świateł

Co do serwisu - fajnie, żebym mógł tak jak przy obecnym aucie, większość rzeczy wykonać samodzielnie. Paliwo - fajnie jakby było LPG ale wiem że w przypadku nowszych aut może być ciężko, więc nowszą benzyne na bezpośrednim wtrysku przeżyje. Diesel raczej odpada - 8km przez miasto w jedną stronę mam do pracy, jak już gdzieś jadę to też przez miasto. Trasa sporadycznie - może raz/dwa razy w roku jakieś 1600km za granicę.

No i teraz tak - prawde mówiąc, może to być kanapa, może to być kombi, może to być hatchback. Fajnie jakby był 5d, ale przeżyje jak nie będzie. Ważne jest dla mnie, żeby w przypadku małego bagażnika, miał chociaż możliwość złożenia tylnej kanapy.

Co do napędu - fajnie jakby było AWD/RWD, FWD już mniej chętnie chociaż w jakimś hatchbacku mógłbym przyjąć. Preferowałbym automat (miałem kilka razy okazje się przejechać i mega wygoda).

Myślałem nad:

- Lexus GS430 - 2 gen ponoć lepiej wykonana, ale chciałem celować w 3 ze względu na to, że jest nowsza. Niestety tutaj nie ma zastosowania mój wymóg odnośnie składanej kanapy, bagażnik i tak spory, więc bym przeżył. 430 bo z tego co wiem, to 3UZ jest niezawodną jednostką która nadaje się do gazu. Auto niezawodne, ale trochę się boję że mnie zjedzą koszta, bo nigdy nie wiem co kupie,
- Lexus IS250 - to samo co wyżej, mega mi się podoba, ale brak składanej kanapy + słabo z osiągami,
- Golf 6 GTI - ciekawe to to nie jest (w końcu Golf) ale widziałem, że mieści się w budżecie + utrzymanie nie wydaje się być drogie. Oczywiście mowa o zakupie Golfa z silnikiem bez wady olejowej, ale znowu nie wiadomo jak auto było traktowane przez poprzedniego właściciela - więc i tak mogę trafić na mine. Tutaj raczej odpada DSG, bo mogłoby być ciężko żeby zmieścić się do 40k.
- Megane 3 RS - 3d, ale składana kanapa + możliwość instalacji LPG. Z tego co widziałem, to też się mieści w budżecie (po dołożeniu tych ~10 tysięcy). Chyba, że patrzyłem na same trupy.
- A3 8P Quattro - kolejny nudny VAG, ale z tego co widziałem, to też się mieści w budzecie. Albo wersja przedliftowa, albo końcówka produkcji (widziałem, że wtedy były już silnik gen. 3, bez wady olejowej). Tutaj też chciałbym celować w DSG, ale nie wiem czy się zmieszcze jeżeli chodzi o budżet.
- Seat Leon 3 gen. - tutaj co prawda lekka odskocznia, bo słabsze (pewnie celowałbym w 1.4 tsi, z tego co widziałem 1.8 były awaryjne) + fwd, ale przynajmniej względnie nowe, więc nie powinno być aż tak problematyczne.

Co myślicie? Może macie jakieś własne propozycje?
uskke
Początkujący
 
Posty: 51
Auto: Nie mam

18 Lip 2022, 17:25

Megane 3 rs na Daily się zastanów, bo twarde, skrzypiące a wykonanem śmiem twierdzić że będzie jeszcze gorzej niż w 8L

A3 8P jedyne silniki bez wady olejowej to 2.0TFSI EA113 200km w przedlifcie, lub 1.4 TSI 122km EA111, aczkolwiek oba miały trochę za uszami i serwis nie należy do najtanszych 3 generacji TSI tutaj nie było

W Leonie 3 generacji były montowane już tylko te poprawione silniki, zarówno 1.4TSI EA211 jak i 1.8TSI/2.0TSI EA888 gen3

W żadnym Lexusie nigdy nawet nie siedziałem więc się nie wypowiadam.

Z Vagow najciekawszy jako całość jest Seat, 5F to kompromis pomiędzy sportem i komfortem, jest jeszcze 1P ale kupno Cupry na Daily to tak samo kiepski pomysł jak Megane RS, A3 8P i 8V są bdb wykończone, nic nie skrzypnie nawet przy dużych przebiegach ale to auta nudne jak flaki z olejem

AWD vs FWD, to o ile nie ścigasz się z pod świateł lub nie mieszkasz w górach to nie masz praktycznie żadnych zalet, nie licząc tych kilku dni w roku w których leży śnieg.
Więcej frajdy da fwd, mniejsze straty mocy, tańszy serwis
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lip 2022, 18:59

Jak dla mnie zdecydowanie Megane 3 RS
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

18 Lip 2022, 19:28

Megane 3 rs na Daily się zastanów, bo twarde, skrzypiące a wykonanem śmiem twierdzić że będzie jeszcze gorzej niż w 8L


Co innego wykonanie z fabryce a co innego wytłuczenie na drogach przez 10 vs 20 lat

Pomyślałbym o giulieccie qv, np. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2664
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Lip 2022, 07:57

Raziel11 napisał(a):AWD vs FWD, to o ile nie ścigasz się z pod świateł lub nie mieszkasz w górach to nie masz praktycznie żadnych zalet

Tu można polemizować i to bardzo mocno. Miałem mocne fwd i mocne AWD i dla mnie fwd jest dobre do zwykłej jazdy, najlepiej LPG i nic więcej.
Zresztą jeszcze nie spotkałem amatora zabawki żeby z AWD chciał przejść na fwd a znam ich wielu. Może z jednym wyjątkiem naszego dyżurnego hądziarza :mrgreen: który ściga się torów.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Lip 2022, 10:24

Może ze szperą FWD daje radę, ale bez to w zwykłym kompakcie przy 130-150 KM jak popada i lekko koła skręcisz robi się mielonka :D

W ogóle mam wrażenie że mu się RWD z FWD tam pomyliło.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lip 2022, 10:35

galakty napisał(a):W ogóle mam wrażenie że mu się RWD z FWD tam pomyliło.


Chyba tak :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Lip 2022, 11:02

Raziel11 napisał(a):Megane 3 rs na Daily się zastanów, bo twarde, skrzypiące a wykonanem śmiem twierdzić że będzie jeszcze gorzej niż w 8L

A3 8P jedyne silniki bez wady olejowej to 2.0TFSI EA113 200km w przedlifcie, lub 1.4 TSI 122km EA111, aczkolwiek oba miały trochę za uszami i serwis nie należy do najtanszych 3 generacji TSI tutaj nie było

W Leonie 3 generacji były montowane już tylko te poprawione silniki, zarówno 1.4TSI EA211 jak i 1.8TSI/2.0TSI EA888 gen3

W żadnym Lexusie nigdy nawet nie siedziałem więc się nie wypowiadam.

Z Vagow najciekawszy jako całość jest Seat, 5F to kompromis pomiędzy sportem i komfortem, jest jeszcze 1P ale kupno Cupry na Daily to tak samo kiepski pomysł jak Megane RS, A3 8P i 8V są bdb wykończone, nic nie skrzypnie nawet przy dużych przebiegach ale to auta nudne jak flaki z olejem

AWD vs FWD, to o ile nie ścigasz się z pod świateł lub nie mieszkasz w górach to nie masz praktycznie żadnych zalet, nie licząc tych kilku dni w roku w których leży śnieg.
Więcej frajdy da fwd, mniejsze straty mocy, tańszy serwis



A3 8V też mi się podoba, ale podejrzewam że musiałbym dopłacić do tych 65-70 tysięcy.

franccc napisał(a):
Megane 3 rs na Daily się zastanów, bo twarde, skrzypiące a wykonanem śmiem twierdzić że będzie jeszcze gorzej niż w 8L


Co innego wykonanie z fabryce a co innego wytłuczenie na drogach przez 10 vs 20 lat

Pomyślałbym o giulieccie qv, np. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


Wygląda ciekawie, przyjrzę się jej.

galakty napisał(a):Może ze szperą FWD daje radę, ale bez to w zwykłym kompakcie przy 130-150 KM jak popada i lekko koła skręcisz robi się mielonka :D

W ogóle mam wrażenie że mu się RWD z FWD tam pomyliło.


Co masz na myśli? :P Biorę pod uwagę AWD jak i RWD - powrót do FWD jako ostateczność, kiedy nic innego ciekawego bym nie znalazł.
uskke
Początkujący
 
Posty: 51
Auto: Nie mam

19 Lip 2022, 11:35

galakty napisał(a):Może ze szperą FWD daje radę, ale bez to w zwykłym kompakcie przy 130-150 KM jak popada i lekko koła skręcisz robi się mielonka

To czas na zmianę opon, na jakiś Fuldach po 150 zł sztuka tak może być, wystarczy kupić np. Continentale Premium Contact itp, nie bez powodu są różnice w cenach.
Z resztą znam gościa co ma Ibizę 1,9 tdi 240 koni/450 Nm i nie ma problemów.
Tak swoją drogą taki Leon Cupra przez lata był oferowany tylko w wersjach FWD

uskke napisał(a):A3 8V też mi się podoba, ale podejrzewam że musiałbym dopłacić do tych 65-70 tysięcy.
Przy tej kasie to już lepiej jakiś Golf R, bo co kupisz? A3 1,5/150?
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

19 Lip 2022, 11:39

Trevor napisał(a):
galakty napisał(a):Może ze szperą FWD daje radę, ale bez to w zwykłym kompakcie przy 130-150 KM jak popada i lekko koła skręcisz robi się mielonka

To czas na zmianę opon, na jakiś Fuldach po 150 zł sztuka tak może być, wystarczy kupić np. Continentale Premium Contact itp, nie bez powodu są różnice w cenach.
Z resztą znam gościa co ma Ibizę 1,9 tdi 240 koni/450 Nm i nie ma problemów.
Z resztą Leon Cupra przez lata był oferowany tylko w wersjach FWD

uskke napisał(a):A3 8V też mi się podoba, ale podejrzewam że musiałbym dopłacić do tych 65-70 tysięcy.
Przy tej kasie to już lepiej jakiś Golf R, bo co kupisz? A3 1,5/150?


Z tegi co co widziałem, to w tej kasie kupię A3 2.0 TFSI z quattro ze Stanów. Chyba, że lepiej unikać tego typu aut.

O jakim Golfie mowa? 6R?
uskke
Początkujący
 
Posty: 51
Auto: Nie mam

19 Lip 2022, 11:46

Tak 6R, bo na 7R wciąż za mały budżet.
co do A3 ze Stanów? dla mnie podejrzane, w przypadku 6R może nawet salon PL znajdziesz.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 774
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

19 Lip 2022, 13:55

uskke napisał(a):tegi co co widziałem, to w tej kasie kupię A3 2.0 TFSI z quattro ze Stanów

Temat uzależniony od stanu auta i ceny.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe