Coś pod LPG 25-50k 180+KM

13 Sie 2017, 19:33

Cześć wszystkim! ;)
Temat nie będzie raczej zbyt łatwy.
A więc nadchodzi czas wymiany samochodu, co wiąże się z wyszukaniem czegoś, co sprosta moim wymaganiom, które chyba są dużo trudniejsze, niż na początku myślałem. No ale cóż...
No dobra, gadam i gadam, a jeszcze nic treściwego nie powiedziałem.
1 - ma mi się podobać. Od tak, po prostu. Samochody lubię, dlatego chcę, żeby mój mi się podobał. Tutaj wiadomo, że sam muszę ocenić, ale takich typowych brzydali proszę nie podsyłać :)
2 - Ma się dobrze prowadzić. Fajnie byłoby dorwać napęd RWD, ale nie jest to wymagane.
3 - Koników mniej jak 180 nie zdzierżę. Wariatem nie jestem, ale uważam, że wyprzedać powinno się sprawnie, a nie przez pół drogi z Warszawy do Berlina.
4 - Wtrysk bezpośredni odpada. Planuję założyć LPG. (a więc diesle również odpadają. Nie podoba mi się charakterystyka diesli, ich skomplikowanie etc.)
5 - Wolałbym wolnossące 6 cylindrów, jak 4 uturbione, ale to też takie widzimisię, które nie jest koniecznością.
6 - Preferowałbym sedana, ale... Jakieś fajne coupe też przejdzie, ale jednak lepiej czuję się w sedanach.

No to teraz żeby bardziej Was nakierować kilka typów ode mnie:
GS430 MKIII - raczej nie znajdzie się inne V8, które mógłbym wziąć pod uwagę. Stylistycznie mi się podoba, osiągi też fajne, współpracuje z LPG. Minus jest taki, że podobno średnio się prowadzi :( MKII Też najbrzydsze nie jest, ale podobno modyfikacje skrzyni, jakie wprowadzono w MKIII dobrze przekładają się na spalanie.

IS300 MKI - 2JZ. Celowałbym w coś z końca produkcji, co niestety skończy się mniej trwałą wersją silnika z VVTI, ale z tego co się dowiedziałem, to narzekanie na wytrzymałość wzięło się stąd, że nie wytrzymuje on już bez zakucia więcej jak 350 KM, a ja mam zamiar latać w serii, więc nawet wersja z w/w systemem powinna być jak najbardziej ok. Czy się mylę? No a poza silnikiem, to niezawodność Lexusa i z tego co wiem dużo lepsze prowadzenie, niż w przypadku GS. Szkoda, że w drugiej generacji IS nie założę LPG, bo stylistycznie rzuca mnie na kolana... :(

Genesis coupe 2.0T - Tutaj chciałbym się od Was czegoś dowiedzieć, bo samochody dość młode i nie znalazłem zbyt wiele informacji na ich temat. Jest sens zawracać sobie tym głowę?

Accord VII 2.4 - Rudą mam dziewczynę, drugiej rudej mi nie potrzeba. Jednej rudej się podoba, a czy tej, do której czuję dokładne przeciwieństwo tego, co do tego, co czuję do pierwszej, to auto się podoba? Wiadomo jak to z Hondami bywa. Ruda je lubi, ale moja ruda może być zazdrosna, jeśli jeszcze jedna pojawi się w moim życiu. No i jak to się prowadzi?

Audi, VW odpadają. Nie wiem, nie trawię. W dodatku z tego co się orientuję, to ich silniki, które spełniałyby moje wymagania są o kant wiadomo czego rozbić... No może poza 1.8T, którego nie ma zbyt wiele i raczej trudno będzie wyrwać coś sensownego.

Słyszałem dużo pozytywnych opinii o Saab`ach, ale nigdy nie miałem styczności. Ktoś coś?

Z oferty BMW jedynie E60 wchodzi w grę, choć i tu słyszałem sporo o kapryśnej elektronice. E90 mimo, że mi się podoba wizualnie odpada. Auto ma jeździć, a nie stać w warsztacie.

Mazda ma spoko linię, ale chyba jedynie 2.3 MPS ma tam w miarę fajną moc, ale znowu wtrysk bezpośredni...

Volvo odpada na starcie. Ja wiem. Wiem, że mają fajne doładowane jednostki, że to jeździ, a nie stoi w warsztatach, że wygodne. Ja na prawdę wiem, ale mimo wszystko linia nadwozia tego producenta powoduje u mnie odruch wymiotny, a jak wspominałem auto ma mi się podobać.

Komuś coś jeszcze przychodzi do głowy?

Co to się stało z tą motoryzacją, żeby sedan z sześciocylindrowym silnikiem w okolicach 200 km był tak trudno dostępny? Chciałbym się cofnąć o kilka lat, kiedy to te głupie normy emisji spalin nie zatruwały nam tak życia :(
Reshar
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 24 10 1996
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Galant VIII, Vivaro, C5,Custom
Silnik: 2.5 163KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Sie 2017, 20:17

Popatrz na któreś Infiniti i Nissana Maxima / 350Z czy 370Z
Silniki znane z 350Z / 370Z
+W Infiniti masz tył napęd czasami 4x4

Zobacz jeszcze Renault Laguna 2.0T
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] link przykładowy
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

13 Sie 2017, 21:00

Z Infiniti nic mi nie wpadło w oko. Maximy jest bardzo mało i dupy nie urywa, więc znalezienie odpowiedniego egzemplarza zajmie dużo czasu, który w takim wypadku wolałbym poświęcić na GS430. 350Z mi się nie podoba, a 370 za drogi.

Co do laguny. Słyszałem, że sporo się poprawiło w porównaniu do starszych modeli Renatek, ale moja zraza do tej marki pozostała. No i w dodatku jakoś mi się nie podoba.
Ale oczywiście dziękuję za odpowiedź! :)
Reshar
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 24 10 1996
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Galant VIII, Vivaro, C5,Custom
Silnik: 2.5 163KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Sie 2017, 21:09

Z Twoich propozycji najbardziej pasuje IS 300. Włożyć mu tam poliuretany i będzie przyjemnie jeździć.

Accord też w porządku niby, ale... jednak to Accord, do tego masz FWD, dla mnie mimo stylistyki i rocznika IS 300 wygrywa brzmieniem, napędem i prowadzeniem. Na plus, że nie traci na wartości.

GS to nie jest auto do ścigania, tylko raczej gustownej jazdy, a jak trzeba to na prostej wciskasz gaz i znikasz. Inny typ jazdy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Sie 2017, 22:41

C5 3.0, Mondeo mk4 2.5T (silnik konstrukcji volvo, w sumie focus st również z tym samym pod maską), Subaru Legacy ale tam trochę drożej z serwisowaniem silnika, Toyota Camry, Lagunę masz też w ładniejszej wersji coupe, laguna gt
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji
    "Nowy Santa Fe kontynuuje globalny sukces modelu. Zaprezentowany w 2001 roku, model Santa Fe pierwszej generacji jest podstawą wiarygodności i doświadczenia marki w segmencie SUV" powiedział Thomas A. Schmid, Dyrektor Operacyjny ...