Audi a3 czy Audi TT, które kupić?

13 Sie 2017, 12:10

Dzień dobry,
Wybór mojego auta padł na dwie pozycje, mianowicie Audi A3 8L 1.8T po 2001 roku oraz Audi TT 8N 1.8T. Obie wersje interesują mnie z juz założoną instalacją gazowa ze względu na obniżone koszta eksploatacji. Do dyspozycji mam 10-13 tys zł, będę pokonywać około 500-700km miesięcznie. Które auto bardziej opłaca się kupić z tych dwóch? Teoretycznie a3 powinna być w lepszym stanie z końca produkcji, niż TT z początku produkcji. Oba auta bazują na płycie golfa, ewentualne naprawy powinny być tańsze. Podobno Audi Tt nie jest to awaryjne auto i ma lepsze zabezpieczenia korozyjne, niż a3.
Mimo wszelkim uprzedzeniom, oba auta mi się bardzo podobają i jestem zdecydowany na któreś z nich. Jeżeli zdecydowałbym się na TT, to powoli naprawialbym je sobie, żeby zostało na dłużej.
Czekam na Wasze opinie, pozdrawiam :)
Bao
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 25 08 1995
Auto: Audi a4

13 Sie 2017, 13:30

Odpuściłbym na Twoim miejscu TT przy tym budżecie. Kolega szukał 1.8T Quattro i wydał 3 tysiące złotych na same oględziny, przeglądy nim znalazł właściwy, który nie był trupem.
maxatos
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 05 08 2006
Auto: Seat Arona
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

13 Sie 2017, 13:42

Budżet na TT za mały, może za te min 13 tys znajdziesz średniaka z 98 roku ale ideałem na pewno nie będzie.
Raczej odpuść.
Co do A3...to za 10 tys na pewno nie znajdziesz poliftu 1,8T 2001, te 13 tys to taka dolna granica moim zdaniem na roczniki końcowe produkcji.
A może warto też szukać Golfa IV 1,8T? w sumie to samo a pole manewru dużo większe.
W każdym razie 10-11 tys to takie A3 99-2000 rok, powyżej 11 można szukać coś młodszego.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sie 2017, 14:43

Zaufam z tą TT'tką. Tak o golfie myślałem, lecz niejednokrotnie jego cena jest wyższa, niż a3.. a jednak niższy poziom wykonania.
1. Jak myślicie, czy takie samochody a3/golf 4 w tym przedziale cenowym będą miały w miarę dobry stan?
2. Może warto rozejrzeć się już za golfem 5 w silniku oszczędniejszym 1.6?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

natrafiłem dziś na coś takiego. Czy koszty eksploatacji modelu powyżej są wyższe niż a3/golf 4 z poprzedniej generacji?
Bao
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 25 08 1995
Auto: Audi a4

13 Sie 2017, 14:46

Ceny części do Golfa 5 nie są wyższe niż do czwórki. Tyle, że Golf w wersji 3D jest niesprzedawalny, stąd niska cena tej piątki.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

13 Sie 2017, 15:00

Naczytałem się, że koszty napraw są wyższe o wiele, to prawda?
Czemu jest niesprzedawalny? Teoretycznie auta 3D powinny być mniej eksploatowane, szczególnie przez ludzi bez rodziny np.
Dlatego zastanawiam się nad tym golfem 5...
Ostatnio edytowany przez Bao, 13 Sie 2017, 15:12, edytowano w sumie 1 raz
Bao
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 25 08 1995
Auto: Audi a4

13 Sie 2017, 15:11

Odpuściłbym temat Golfa V, na zdrowego trzeba mieć te 15 tys a i tak to będzie muł pt 1,6 żeby nie powiedzieć 1,4..
Poza tym szukasz 1,8T a teraz piątka 1,6? Różnica przepaść, tamte auta starsze konstrukcyjnie ale dynamika dzień/noc.
No i raczej byłbym ostrożny w stwierdzeniu że Golf IV jest na niższym poziomie wykonania, w jakim sensie?
Polift A3 wygląda nieco lepiej bo ma więcej nowszych wstawek, wykończenie itd..
ale to wciąż ta sama charakterystyka plastiki itd..te auta mają po 15-17 lat niektóre prawie 20 i stan jest związany z egzemplarzem a nie tym czy fabryka lepiej go wykonała.
Ja bym się skupił na Golfie IV, A3, Leonie I
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sie 2017, 15:29

Kompaktów 3D nikt nie chce, o ile to nie jest to wersja sportowa. Wersja 3D nie jest wygodna przy wsiadaniu (utrudniony dostęp do drugiego rzędu siedzeń, duże drzwi łatwo obić przy wysiadaniu). Nawet miejskie auta coraz częściej poszukiwane są w pięciu drzwiach, ponieważ sporo łatwiej zamontować fotelik dziecięcy (gdy samochód służy do dowożenia do przedszkola).
Na temat ceny części Golf IV a V (i nie tylko) spójrz na to porównanie: Generacja auta a ceny części z Motor 27/2017
http://hostuje.net/file.php?id=36a5a293 ... 674989d56a
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

13 Sie 2017, 15:36

Super zastawienie, dziękuję!
Niższe wykonanie miałem na myśli Golf 4 do A3.
Będę poszukiwał wobec tego a3/golfa 4 w silniku 1.8T z lpg.
Ale jednak myślę o tym golfie 5. W kolegi zestawieniu z pliku ceny części są nawet niższe. 3D mi nie przeszkadza szczerze mówiąc ;) Zdaje sobie sprawę, że te 3 auta to całkiem inna sfera..
Ostatnio edytowany przez Bao, 13 Sie 2017, 15:42, edytowano w sumie 1 raz
Bao
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 25 08 1995
Auto: Audi a4

13 Sie 2017, 15:41

Podałem propozycje samochodów o wiele szybszych, niż golf 5, ale jednak zależy mi też na taniej eksploatacji. Golf 5 również mi się podoba nawet 3D.. I raczej auto, które ma mniej przejechane i jest młodsze będzie mniej awaryjne od wspomnianego 1.8t, które jednak służy również do szybszej jazdy :D
Co myślicie? które z nich?
Bao
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 25 08 1995
Auto: Audi a4

13 Sie 2017, 16:26

Porównywanie kosztów cześci lepiej zawsze odnosić do tych samych wersji silnikowych.
Golf IV 1,6 a Golf V 1,6 niestety moim zdaniem wyjdzie drożej golf v.
Ale 1,8t ma swoje droższe elementy - turbo sprzęgło, rozrząd, jakieś zaworki przepływki, z tym że odpowiednikiem będzie przynajmniej 2,0 fsi w Golfie V a nie 1,6 które jedzie słabo.

Przy kasie 13 tys zł, myślę że realnie ciężko będzie o innego golfa v niż 1,4 mpi, a tutaj i tak będzie nędznie i biednie w kwestii wyposażenia.
Sam silnik jest bardzo słaby i mułowaty.

Co ja bym zrobił? Dorzucił ewentualnie 1000 zł i szukał za ok 14 tys zdrowego fajnego Leona 1,8T i wtedy lpg np.

1,8T nie jest taki problematyczny ale ma swoje bolączki i części czasem droższe.
Ale budżet jest ok na zdrowy egzemplarz, natomiast mizerny na Golfa V.

Chyba że coś innego z innego koncernu? BMW? może Volvo?
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

13 Sie 2017, 16:30

Dziękuje koledze za rzeczową odpowiedź :)
BMW? które masz na myśli? Nie cieszą się raczej dobrą opinią, zwykle słyszy się o zajechanych egzemplarzach.
Bao
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 25 08 1995
Auto: Audi a4

13 Sie 2017, 17:06

Oba raczej odpadają ze względu na wyzszą cenę części ;/
Bao
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 25 08 1995
Auto: Audi a4

13 Sie 2017, 20:28

BMW będzie w takim samym stopniu zajechane jak 1.8T, a jak trafisz na sprowadzonego strucla po 5 niemcach i 3 polakach to już całkiem. Jakby się zastanowić to w Twoim budżecie nawet prędzej jakieś E46 znajdziesz, niż VAGa z 1.8T. Tylko utrzymanie droższe, to trzeba przyznać, nie jakoś specjalnie dużo, ale Golf IV to to nie jest.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Sie 2017, 22:22

1. Nie zakładaj do każdego auta oddzielnego tematu...
2. Nie pisz posta pod postem

Generalnie jak widzę, że najpierw pytasz o 1.8T, a zaraz o 1.6 to kiepsko to widzę :roll: oczywiście nie należy stawiać ołtarzyka temu pierwszemu, bo bądź co bądź to stara i popularna konstrukcja, ale nie zmienia to faktu, że celujesz w dwa różne targety.
Inna sprawa, że G V jest najmniej udanym Gulfem w historii, stąd tak szybko lift, pardon, nowy model w postaci VI
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004