Coś szalonego do 50tys

04 Lis 2022, 20:16

Wumba napisał(a):Mi zawsze jest mało, swego czasu jeździłem 180-konnym sportowym motocyklem i po czasie też było mało


Taaaaaaa jasne, mistrz prostej? :ok:

Po tym tekście już wiem czego potrzebujesz, bierz auto gdzie masz najwięcej mocy, skręcać nie musi. Byle kop w plecy był :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Lis 2022, 20:46

To tak Wumba

Niestety masz lichy budżet na szaleństwo ze strzała czyli po zakupie. Na tuning przez duże "T" jeszcze mniej.

Zakładaj iż :

-nie kupujesz auta na stałe bo nie masz zielonego pojęcia co Ci pasi bo niczym ciekawym nie jechałeś.
- trzymasz się jak najbardziej serii żeby dało się spieniężyć znudzone/nie trafione auto.
- wszystkie mody mają być proste i najlepiej do usunięcia.
- zapominasz o kurczowym trzymaniu się tabelki z mocą bo wtedy przychodzą Ci do głowy kible typu b6 2,7 :D
- swoje obiekty westchnień podziel na rodzaj silnika r4 n/a/t, vitd
- potem napęd ze skrzynią fwd/rwd/awd automat/manual
- potem przeznaczenie auta np. evo10 możliwością upalania miażdży wszystkie zwykłe auta na rynku. Napęd daje opcje walnięcia z prawdziwego luncha i łapania czasów 0-100 które są tylko marzeniem szybkich bardzo szybkich aut. A RWD daje możliwość fajnych winklów, super potencjał do wymiatania na prostej no i odczucia płynące z v8.

Teraz auta.
Niestety z EU nie masz dużego wyboru. BMW V8 dla mnie odpada bo koszty są zbyt duże w stosunku do efektów. Może jakieś e39 V8 w manualu ale ceny oszalały, jest to dosyć opasła limuzyna no i jest drogo.

Audi nie biorę pod uwagę bo za tą kasę będzie lipa.

Mercedes w209 w miarę kompaktowe nadwozie, brak udziwnień typu pneu zawias, przyzwoita masa i dobry silnik.

Wtedy masz 2wie opcje. Po znudzeniu się serią wchodzisz w temat nitro
przy 5,5l masz około 480-500km i 650nm przy słabszej opcji masz 400/600nm jest to przy masie auta i rwd dużo.

Jak Ci się znudzi wsjo demontujesz i auto sprzedajesz.

Koszt NoSa pewnie coś koło 15k z hamką i strojeniem.

Opcja druga to do serii dokładasz manula z bmw https://pmcmotorsport-shop.com/product- ... -9-45.html
Takie coś.
Wsjo zrobisz pewnie za około 10k może więcej ale są dwa minusy. Ingerujesz w auto na tyle że potem raczej trzeba sprzedać je w manualu (może bidy nie będzie bo to jest śmieszny mod) i będzie problem z systemami trakcji czli przestaną działać.

Jak masz żyłkę do zabawy za kółkiem ta opcja da Ci mega frajdę a NoS raczej posłuży do ścisku dupy podczas utraty trakcji na prostej przy 100km/h.
Napisałem skrótowo bo pewnie są jakieś szpery itp.

Teraz praca domowa :D

Ustawiaj się możliwie sporo z ludźmi którzy mają konkretne auta żeby ktoś dał Ci pomacać, żebyś mógł pogadać no i żeby Cię ktoś przewiózł.
Np. w tamtym roku byłem jedną ze swoich zabawek zaproszony na imprezę w celach harytatywnych. Dajesz do puszki na chore dziecko 50zł. i masz okazję przejechać się czymś innym co może być dla Ciebie fajną sprawą.
Nie patrz na internet jako całość tylko konkrety i najlepiej spoty z kimś świadomym i z autem.

O takim czymś myślałem (nie znam tego auta)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Lis 2022, 22:54

Jeśli 180 konne leciutki motocykl stał się za słaby to raczej 300 konne auto ważące 1700 kg szału robić nie będzie.

Ja ogólnie poszukałbym fajnie R4 turbo z fajnymi właściwościam jezdnymi i tyle a duże silniki to raczej inna kasa i potem.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

04 Lis 2022, 23:23

Trevor napisał(a):Jeśli 180 konne leciutki motocykl stał się za słaby to raczej 300 konne auto ważące 1700 kg szału robić nie będzie.


Cały czas mówicie o czymś czego nigdy nie testowaliście, każdy przed oczami macie tabelki i nic więcej a prawda jest taka że wszystko ma swoje przeznaczenie i wszystko może się znudzić. Co z tego że ktoś ma 180-km w motocyklu jak nawet nie wiesz w jakim i nie wiesz jak jeździł ?

Jak ktoś ma 50k to jest żaden budżet a i m bardziej coś uniwersalnego tym bardziej coś nudnego.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Lis 2022, 11:01

Trevor napisał(a):Jeśli 180 konne leciutki motocykl stał się za słaby to raczej 300 konne auto ważące 1700 kg szału robić nie będzie.


Bo jeździ po prostej... Chłopie, siedziałeś kiedyś na motocyklu? Jak ktoś mówi że 180 koni pod tyłkiem to za mało to zwyczajnie nie wykorzystuje potencjału i jeździć nie potrafi. No chyba że bierze udział w GP, to zwracam honor :ok:

Dla mnie takie B6 totalnie nie pasuje do tematu, co w tym szalonego? Zresztą sam temat chyba źle nazwany jest, bo szalone auto to... nie wiem... V8 w budzie IS200, jakieś VR6 z turbo/kompresorem w Golfie :mrgreen:

Pytanie czy chce kupić coś gotowego, czy zwykłego i modować. Od tego chyba trzeba zacząć. Ja jakbym miał tyle kasy na wydanie, to bym wolał iść w coś słabszego nawet, ale żeby się wyróżniało. Nawet taki Mustang, nic specjalnego ale za czym się więcej osób obejrzy? Za nim czy B6?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Lis 2022, 20:13

Dobra, ustalmy kilka faktów bo już niektórzy zaczynają dorabiać swoje własne teorie.

1. Nigdy tym samochodem nie pojadę na tor. Fajnie jak auto prowadzi się dobrze w zakrętach, ale nie ma być to samochód stricte do szybkiej jazdy po winklach (co nie znaczy, że ma być szybkie tylko na prostych). Moja wizja na samochód jest taka - cały tydzień stoi w garażu, przychodzi piątkowy pogodny wieczór i wtedy wyjeżdżam tym autem z garażu powozić się po mieście, po czym wrócić i odstawić auto na kolejny tydzień, ewentualnie raz na jakiś czas pojechać na małą wycieczkę niedaleko poza miasto, może coś mi strzeli do łba i pojadę nim na wakacje, może pojadę nim na jakiś zlot (nigdy nie byłem), może zimą wyjadę nim pojeździć bokiem po świeżym śniegu niezależnie czy w mieście czy poza nim (nie krzyczcie, każdy nie raz tak robił), może pojadę pojeździć bokiem po opuszczonym lotnisku, ale docelowo jest to auto, które ma ładnie wyglądać, ładnie brzmieć, sprawiać frajdę z samego faktu posiadania go w garażu i dawać niesamowitą przyjemność nie tylko z tej szybszej jazdy, ale i z tej zwykłej, spokojnej

2. Mam 26 lat, jednośladami jeżdżę już połowę życia, zawsze był to najmocniejszy sprzęt na jaki w danej chwili pozwalała mi kategoria wiekowa. Wydaje mi się, że źle mnie zrozumieliście gdy mówiłem, że 180-konny motocykl to było dla mnie mało. Chodziło mi oczywiście o przyspieszenie na prostej, tylko i wyłącznie. W zakrętach już taka 125 dawała radę... Z jednośladami rozstałem się na dobre w tym roku - raz, że mandaty, dwa - cieszę się, że jeszcze żyję :naughty:

3. Jeśli chodzi o wyżej wspomniany podział aut - wydaje mi się, że mniej więcej wiem czego chcę. Obstawiam, że wolnossące v8 mnie nie zadowoli (a może właśnie zadowoli?), odrzucam wszelkie uturbione czterocylindrowe fury, z tego powodu wydaje mi się, że takie v6 biturbo mnie zadowoli. Najtańszym v8 biturbo jest rs6 c5 (70-80tys. zł), ale jest to samochód ze starym, wolnym automatem...

4. Napęd i skrzynia? Tak jak wcześniej wspomniałem awd/rwd (rwd mimo wszystko sprawiało mi więcej frajdy), manual albo szybszy automat

5. e39 v8 w manualu szczerze nie rozważałem, bo to bmw... W sumie dla mnie oferuje to samo co w209, jedynie różnica w skrzyni

6. Samochód zostaje ze mną na zawsze, dlatego chcę kupić coś porządnego. Nie mam nic przeciwko swapowaniu w209 na manual albo tworzeniu innych wynalazków

Te drugie clk z ogłoszenia ciekawe :)

galakty napisał(a):jakieś VR6 z turbo/kompresorem w Golfie


Przez moment przeszedł mi przez myśl leon vr6 + kiedyś turbo :)
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaki najlepszy samochód prowadził Jeremy Clarkson?
    Jeremy Clarkson odpowiedział na kilka pytań dla motoryzacyjnej platformy społecznościowej Drivetribe. Wśród poruszonych wątków padł temat najlepszego samochodu, jaki kiedykolwiek prowadził. Okazuje się, że słynny ...
    Elektryczna jazda bez ładowania z gniazdka
    Brytyjski oddział jednej z wiodących marek zaprosił swoich klientów do przeprowadzenia szeroko zakrojonego testu samochodów hybrydowych. Okazało się, że samochody hybrydowe poruszały się na samym silniku elektrycznym ...

05 Lis 2022, 20:25

A może taki wynalazek? kumpel miał w TT bez uturbienia liźniesz 270 koni coś zawsze a potem to już grube koszta i turbo ale wtedy i 500 koni

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ashor
Nowicjusz
 
Posty: 4

05 Lis 2022, 21:37

Wumba napisał(a):3. Jeśli chodzi o wyżej wspomniany podział aut - wydaje mi się, że mniej więcej wiem czego chcę. Obstawiam, że wolnossące v8 mnie nie zadowoli (a może właśnie zadowoli?), odrzucam wszelkie uturbione czterocylindrowe fury, z tego powodu wydaje mi się, że takie v6 biturbo mnie zadowoli. Najtańszym v8 biturbo jest rs6 c5 (70-80tys. zł), ale jest to samochód ze starym, wolnym automatem...


Strasznie błądzisz no ale skoro masz swoje wizje to ok.

Wumba napisał(a):Samochód zostaje ze mną na zawsze, dlatego chcę kupić coś porządnego. Nie mam nic przeciwko swapowaniu w209 na manual albo tworzeniu innych wynalazków


Spoko jesteś jasnowidzem który nie jechał żadnym fajnym autem i już wie wszystko na lata do przodu to gitara :ok:

Też kiedyś tak miałem, na szczęście wylano mi kubeł zimnej wody na głowę i zmieniłem podejście. Jedynie żałuje że nie trafiłem "siebie" znacznie wcześniej bo zaoszczędziłbym kupę kasy i zdrowia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Lis 2022, 21:48

Czyli twoim faworytem jest w209 + manual + nitro?
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Lis 2022, 22:17

Wumba napisał(a):Czyli twoim faworytem jest w209 + manual + nitro?

Nie to że moim faworytem tylko przy Twoich "szalonych" pomysłach jest to bezpieczna opcja która może Ci się spodobać a można ją w miarę utrzymać w ryzach finansowych.

Jak miałbym modzić to zacząłbym od NoSa bo zmiany są w 100% odwracalne a auto sprzedawalne jako oem.

I to chyba na tyle.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Lis 2022, 22:29

Takie cuś mi się właśnie na olx przez przypadek wyświetliło :mrgreen:
[link do oferty na Olx wygasł]
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km

05 Lis 2022, 22:32

franccc napisał(a):Takie cuś mi się właśnie na olx przez przypadek wyświetliło


Cena tych aut mówi sama za siebie jakie jest to szczęście do serwisu :D
Chociaż padały opcje rs6 b5 to dopiero jest gigant serwisowy :D

Ogólnie nie bawiłbym się w żadne Jagi i tym podobne bo są to typowe opcje dla miłośników marki a nie jazdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lis 2022, 09:46

Taki Jag ciekawa opcja, tak jak mówiłem, kosztów się nie boję

Rozglądałem się za e39 v8 w manualu na olx - na ten moment zakup takiego auta to kwota rzędu 50 tys.

W209 + Manual + nitro wyjdzie mnie jeszcze więcej, a za tyle to już wolę rs6 c5 kupić

Chcę mieć coś szybszego od "szybkiego auta", ale w tym budżecie to chyba niezbyt realne

Może coś wolnossącego i w przyszłości turbo? I tu znów wracamy do vaga, tym razem vr6, ale chyba ja już wolę te 2.7

Tak przeglądam olx auta z filtrami pojemność powyżej 4000cm3 do 50 tys i nie ma zbyt wiele ciekawych opcji

Może jakieś japońce? Ale o Japońcach niewiele wiem
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Lis 2022, 10:15

Wumba napisał(a):W209 + Manual + nitro wyjdzie mnie jeszcze więcej, a za tyle to już wolę rs6 c5 kupić

Nikt nie mówi że masz kupić i modzic. Kup pojeździsz i zobaczysz.
I widzę że cały czas nie rozumiesz że nawet chcąc raz w tygodniu się przejechać musisz auto trzymać w ryzach technicznych a RS6 który pisze Ci się na lajcie to serwisowo pewnie równowartość takiego mercedesa.
Na tą chwilę sugerujesz cenę jednego kapcia.

Wumba napisał(a):Może jakieś japońce? Ale o Japońcach niewiele wiem


Sądzę że Twoje założenia i tabelkowanie wykluczają nawet najfajniejsze Japońce więc szkoda bić pianę.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lis 2022, 10:21

szybki napisał(a):I widzę że cały czas nie rozumiesz że nawet chcąc raz w tygodniu się przejechać musisz auto trzymać w ryzach technicznych a RS6 który pisze Ci się na lajcie to serwisowo pewnie równowartość takiego mercedesa.


Napiszę jeszcze raz - koszty utrzymania nie mają żadnego znaczenia, nawet gdybym miał wkładać równowartość auta co rok
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002