Coś szalonego do 50tys

01 Lis 2022, 17:14

Samochód typowo weekendowy, większość czasu spędzi w garażu
Koszty utrzymania bez znaczenia
Ma dobrze brzmieć, czyli nie czterocylindrowa wiertara
Wygląd kwestia bardzo indywidualna, twierdzę, że każdy samochód zrobiony ze smakiem dobrze wygląda
Chciałbym coś rwd/awd
Preferowany manual, jak automat to z tych "szybszych"

Na co dzień jeżdżę Mercedesem clk 240 w209 w lpg

O czym myślałem:
A4/s4 b6/b7 i swap na 2.7 biturbo i od razu zrobić w okolice 450-500km

Mercedes clk 500 w209 + szeroki bodykit z maxtona, ale takiego merca już mam i wciąż będzie to tylko 300km

Mazda rx 8, coś oryginalnego i ładnie wyglądającego już w serii, ale to też trochę wiertara i potencjał jeśli chodzi o moc mały

Bmw e63 645/650 tu też niestety kupuję konkretną moc i niewiele mogę z tym zrobić

Audi s6 c6 tutaj już mamy v10 i 435km, przynajmniej na papierze, co by mnie zadowoliło

Mercedesa cl i Nissana 350z odrzuciłem bo mi się nie podoba
Nic innego nie przychodzi mi do głowy
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

01 Lis 2022, 17:33

Wumba napisał(a):A4/s4 b6/b7 i swap na 2.7 biturbo i od razu zrobić w okolice 450-500km

Idealny projekt żeby długo mówić i mało jeździć.
Wumba napisał(a):Mercedes clk 500 w209 + szeroki bodykit z maxtona, ale takiego merca już mam i wciąż będzie to tylko 300km

Dołożysz nitro i coś innego 400/600nm
Wumba napisał(a):Mazda rx 8, coś oryginalnego i ładnie wyglądającego już w serii, ale to też trochę wiertara i potencjał jeśli chodzi o moc mały

Silnikowy kibel jakich mało .
Wumba napisał(a):Bmw e63 645/650 tu też niestety kupuję konkretną moc i niewiele mogę z tym zrobić

Z szaleństwem ma tyle wspólnego co ja z baletem.
Wumba napisał(a):Audi s6 c6 tutaj już mamy v10 i 435km, przynajmniej na papierze, co by mnie zadowoliło

Słuszna sugestia na papierze Cię zadowoli i nic więcej. Koszty z du...py wzięte.

P.s.

Jak mógłbyś dołożyć trochę ećkow pećków to może w rozliczeniu będę miał super zadbanego jeepa gc srt 6,1 z małym nalotem. :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Lis 2022, 17:48

Jeepy i inne pochodne mnie nie interesują :ok:

W takim razie co byś polecił?
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

01 Lis 2022, 18:19

Wumba napisał(a): takim razie co byś polecił?

Chyba nic bo kasa za mała do tego jak Cię nie interesuje rzęsiste V8 klasy HEMI a interesuje Cię taka kupa jak RX8 to raczej trudno coś wymyśleć :ok:

Może jakiś zwyklak typu golfR może zostań przy mb ale coś 5,5 m113 i tak jak mówiłem dołożyć nosa (jeździłem takim i jest naprawdę szybko).

Ogólnie mało kasy na zabawkę.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Lis 2022, 20:48

Wumba napisał(a): Nissana 350z odrzuciłem bo mi się nie podoba


ale masz za to infiniti g35/g37
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Lis 2022, 12:58

franccc napisał(a):ale masz za to infiniti g35/g37


Jeszcze brzydsze.. :(

szybki napisał(a):Może jakiś zwyklak typu golfR może zostań przy mb ale coś 5,5 m113 i tak jak mówiłem dołożyć nosa (jeździłem takim i jest naprawdę szybko).


Poczytałem wczoraj trochę o nitro. Jak dla mnie to słaby deal, mieć 100km więcej przez 100 sekund za 300zł. Poza tym mieszkam na wypizdowiu gdzie nie miałbym jak jej napełniać

szybki napisał(a):Chyba nic bo kasa za mała do tego jak Cię nie interesuje rzęsiste V8 klasy HEMI


Sorry, ale nie każdemu podobają się auta jeepo/suvopodobne i ja należę niestety do tego grona :yes:

Czyli najwięcej frajdy w tej kasie da mi 2.7bit w budzie b6 zrobiony na 400+? Bo nic innego nie przychodzi mi do głowy
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Luxury Sedans, Midsized - Audi A6
    Czasopismo "Consumer Reports" ogłosiło Audi A6 najlepszym samochodem w kategorii luksusowych sedanów średniej wielkości - "Luxury Sedans, Midsized". Redakcja magazynu oceniała właściwości jezdne, jakość wnętrza, zużycie ...
    Poradnik kupującego #2 - Audi A4 B6 (2000-2004)
    Geneza Audi A4 o oznaczeniu producenta B6 wprowadzono do sprzedaży w 2000 roku jako sedan. W następnym roku dołączyła wersja kombi, a w 2002 roku kabriolet. Samochód dzieli wiele rozwiązań z poprzednim modelem o oznaczeniu ...

02 Lis 2022, 13:07

A nie myślałeś o jakimś Volvo 2,5 R5 typu S60R?

ewentualnie coś z początku produkcji A4 B8 3,0 TFSI turbo+ kompresor ale chyba nie znajdziesz za 50k
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

02 Lis 2022, 13:51

Wumba napisał(a):oczytałem wczoraj trochę o nitro. Jak dla mnie to słaby deal, mieć 100km więcej przez 100 sekund za 300zł. Poza tym mieszkam na wypizdowiu gdzie nie miałbym jak jej napełniać


Z jednej strony ambitny tytuł a z drugiej strony problemy jak byś na księżycu mieszkał :D .

Przy nitro masz strzał co najważniejsze z niuta. jak masz opcje 100km czyli masz + 200nm więcej i jest to przepaść bo taki MB będzie produkował w granicach 400-450km i 650nm. Wsjo jest sterowane świnią czyli możesz jechać na włączonym nitro a i tak wsjo zależy ile go Ci zapoda od prędkości, biegu itd. Więc naprawdę da się cywilizowanie jeździć. A jak jedziesz bez nitro to masz 100% serii.
Przy odsprzedaży możesz wsjo wymontować i nikt nic nie wie.
Auto jest dalej warte rynkowo (ceny V8ek rosną) a za instalkę możesz szarpnąć nawet połowę tego co dałeś więc nie można nazwać tego drogim tunami.
Wumba napisał(a):Sorry, ale nie każdemu podobają się auta jeepo/suvopodobne i ja należę niestety do tego grona

Ale ja to zestawiłem z Twoją propozycją rx8 która nawet nie jest żenująca przy takim Jeepie.

Wumba napisał(a):Czyli najwięcej frajdy w tej kasie da mi 2.7bit w budzie b6 zrobiony na 400+? Bo nic innego nie przychodzi mi do głowy


O czym Ty piszesz? Zrób swapa i go przeserwisuj masz pewnie koło 50k. .Zrób jeżdżące 400km. następny hajs i to spory. A co zyskujesz auto które wygląda jak :o :o :o (a narzekałeś na jeepa :D ) które będzie pewnie i tak dręczyć masa poprawek i napraw a potem przy odsprzedaży będzie jedna wielka wtopa bo i weźmiesz tyle ile jest silnik warty na palecie + buda.
I na czym to ma polegać to szaleństwo :?: :mrgreen:
To lepiej się wstrzymaj dozbieraj ećki pećki i kup sobie evo X. Dajesz program 400/600nm , zapodajesz szperę tył, hydro łapę i wtedy jest szaleństwo. Jak Ci podejdzie temat możesz dołożyć sportowego kompa (profi) wtedy zrobić sobie kilka map als w różnych opcjach, luncha i inne wynalazki. Do tego takie auto przy odsprzedaży ma super wartość a nie jka swapowane kałdi czyli na kilogramy :ok:


Trevor napisał(a):ewentualnie coś z początku produkcji A4 B8 3,0 TFSI turbo+ kompresor ale chyba nie znajdziesz za 50k

Teraz mam takie coś na serwisie z opcji tych "tani zakup" :D

Trevor napisał(a):A nie myślałeś o jakimś Volvo 2,5 R5 typu S60R?

To szaleństwo pełną gębą, dołożyć kapelusz i rękawiczki :D

p.s.

Teraz będę prowadził doi strojenia auto dd silnik r4 gdzie totalnie nic nie robię ponad podstawy, wiele rzeczy jest dedykowanych od mocniejszej wersji typu IC, DP wydech prawie seria, mocniejsze seryjne turbo, mała gleba to ze strojeniem pewnie zmieszczę się w 10k a Ty chcesz zrobić swap prahistorycznego v6 bit za 50k :shock:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lis 2022, 18:54

szybki napisał(a):Więc naprawdę da się cywilizowanie jeździć.


Jesteś w stanie ocenić na ile takie nitro starczy? Niby auto weekendowe, przebiegi znikome, więc koszty jazdy są w zasadzie bez znaczenia

szybki napisał(a):Przy odsprzedaży możesz wsjo wymontować i nikt nic nie wie.


Auto docelowo zostaje ze mną na zawsze

szybki napisał(a):Zrób swapa i go przeserwisuj masz pewnie koło 50k.


Już nie przesadzajmy, znajomy w zeszłym roku robił u kogoś ogarniętego w temacie (już nie pamiętam u kogo, ale znany w Polsce, więc tanio raczej nie było) właśnie 2.7 biturbo na 700km i zamknął się w 50 tys, sam w przeszłości miałem 2.7 bit w s4 b5, nie wiem dlaczego u mnie miałoby wyjść tyle samo. Skoro silnik byłby na palecie to i tak byłby otwarty i zrobiony cały serwis, a żeby osiągnąć śmieszne 400km to wystarczy tylko hybrydy zrobić z tych rzeczy ważniejszych, choć mając silnika wyjęty i otwarty najlepiej byłoby już głowice z 2.4/2.8 założyć. A to też koszt nie jest wielki, bo przecież silnik i tak otwarty..

szybki napisał(a):To lepiej się wstrzymaj dozbieraj ećki pećki i kup sobie evo X.


Chciałem coś z większym silnikiem

szybki napisał(a):Z jednej strony ambitny tytuł a z drugiej strony problemy jak byś na księżycu mieszkał .


Do księżyca bliżej mi niż do cywilizacji :naughty:

Trevor napisał(a):A nie myślałeś o jakimś Volvo 2,5 R5 typu S60R?

ewentualnie coś z początku produkcji A4 B8 3,0 TFSI turbo+ kompresor ale chyba nie znajdziesz za 50k


S4 nie ta kasa, volvo jest dla mnie okropnie brzydkie

Największym problemem tego clk 500 jest tak, że już mam clk 240 i po co mi drugi Mercedes
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

02 Lis 2022, 19:21

Wumba napisał(a):Auto docelowo zostaje ze mną na zawsze

No bez przesady. Nie interesuje Cię to czego nie uświadczyłeś ? Mnie zawsze interesowało dlatego obskakuje różne opcje aut od małych r4 do wielkich V8.
Jedno jest pewne każde z aut oferuje co innego i kluczem wcale nie jest to czy ma 300km czy 500km tylko to co sobą reprezentuje/do czego służy vs oczekiwania.
Wumba napisał(a):Już nie przesadzajmy, znajomy w zeszłym roku robił u kogoś ogarniętego w temacie (już nie pamiętam u kogo, ale znany w Polsce, więc tanio raczej nie było) właśnie 2.7 biturbo na 700km i zamknął się w 50 tys, sam w przeszłości miałem 2.7 bit w s4 b5, nie wiem dlaczego u mnie miałoby wyjść tyle samo. Skoro silnik byłby na palecie to i tak byłby otwarty i zrobiony cały serwis, a żeby osiągnąć śmieszne 400km to wystarczy tylko hybrydy zrobić z tych rzeczy ważniejszych, choć mając silnika wyjęty i otwarty najlepiej byłoby już głowice z 2.4/2.8 założyć. A to też koszt nie jest wielki, bo przecież silnik i tak otwarty..


Kiedyś jak szukałem auta "dla mnie" posiadałem/jeździłem między innymi s4b5 w secie coś koło 400km. Dla mnie jest to fajne auto w kategorii szybkiego zwyklaka którego chciałbym mieć ale jak byłaby to kwestia tylko drobnych modów i programu nic więcej.
Natomiast robienie całego zachodu ze swapem żeby takie coś osiągnąć?
Nigdy w życiu :mrgreen:
Do tego wierze Ci w jakiegoś Pana który innemu "Panowi" zrobił super swapa a potem była super jazda za 50k ale za dużo oglądam aut po tuningach żeby bazować na tym co ktoś powie że mu jest ok.
Wumba napisał(a):Jesteś w stanie ocenić na ile takie nitro starczy? Niby auto weekendowe, przebiegi znikome, więc koszty jazdy są w zasadzie bez znaczenia

Muszę pogadać z kolegą na ile strzałów mu starczało a do tego wiem że nie korzystał z oficjalnych punktów sprzedaży gazu.
Wumba napisał(a):Największym problemem tego clk 500 jest tak, że już mam clk 240 i po co mi drugi Mercedes


Albo jak chcesz się bawić w lepienie auta to może zrób coś śmiesznego zresztą co ja zacząłem robić tylko nie mam czasu dograć tematu.

Kupić np. clk V8 i sparować go z manualną skrzynią wtedy pozbył byś się spowalniacza a sądzę że banan z Twarzy by Ci nie schodził :twisted:

Ja miałem pomysł v8 3uz do budy z IS mk1 bo kiedyś zdrowego kupowałeś za 10k, 3uz wchodził tam bez większych modów, dyfer seria, swap skrzyni są gotowce na bazie bmw diesla i zabawa gwarantowana. 440nm spali kapcia spokojnie. Zresztą jeździłem takim tylko w słabszej opcji z lpg który nadawał się dla kobiety po zakupy i do wariacji na zamkniętym placu.

Co zyskujesz takim zestawieniem Merca ?
Auto które w przyrodzie nie istnieje czyli w miare lekkie V8 z manualem, w razie dzwonu nie ma bólu z gratami, serwis łatwy i bliski serii a możliwe że sa gotowce pod m113 skrzyni z bmw to wtedy byłaby bajka.

Oczywiście piszę to jako alternatywa "projektu" 2,7bit b6.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Lis 2022, 20:17

Tylko właśnie w czym clk 500 w manualu byłoby lepsze od b6 2.7 biturbo? Żeby nie było, nie jestem napalony na b6, mimo że może tak się wydawać. Po prostu chcę porządnie rozważyć wszelkie dostępne opcje. Jestem też otwarty na tworzenie wszelkich nietypowych "ulepów"

Wumba napisał(a):No bez przesady. Nie interesuje Cię to czego nie uświadczyłeś ? Mnie zawsze interesowało dlatego obskakuje różne opcje aut od małych r4 do wielkich V8.


Miałem okazję przejechać się kilkoma autami. Turbodoładowane czajniki (1.8t, 2.0 tfsi), uturbione v6 (2.7 bit), wolnossące r6 w bmw i v6 teraz w mercu. Co prawda nie jeździłem jeszcze v8, ale obstawiam że skończy się jak zwykle - przez tydzień jest fajnie, a później zaczyna brakować
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

02 Lis 2022, 21:10

Wumba napisał(a):Tylko właśnie w czym clk 500 w manualu byłoby lepsze od b6 2.7 biturbo?

W kategorii frajdy x 100 :D
Oczywiście jeżeli Cię nie podnieca tylko i wyłącznie prosta chociaż tu niestety też moźna polemizować czy będzie fajnie.

Wumba napisał(a):Miałem okazję przejechać się kilkoma autami. Turbodoładowane czajniki (1.8t, 2.0 tfsi), uturbione v6 (2.7 bit), wolnossące r6 w bmw i v6 teraz w mercu. Co prawda nie jeździłem jeszcze v8, ale obstawiam że skończy się jak zwykle - przez tydzień jest fajnie, a później zaczyna brakować


No i przeszliśmy do sedna sprawy dlatego wierzysz w b6 2,7 że za 50k będzie szaleństwo, dlatego wyznacznikiem fajnej jazdy jest tabela moc itd masz bardzo małe doświadczenie z prawdziwymi autami i pewnie żadne w korzystaniu z auta w pełnej p... :twisted: no wiesz nie można przeklinać.

Dla Ciebie np.evo 10 to zbyt mała pojemność a v8 zbyt mała moc a nigdy nie jechałeś ani fajnym v8 ani rajdówką w wersji cywilnej jaka jest Evo. Oczywiście wszystko może się znudzić i wszystko służy do czego innego ale trzeba próbować żeby nie myśleć że b6 2,7 będzie czymś "szalonym do 50k".


Wobec tego nie wiem co mam Ci doradzić bo tak jak chciałbyś coś zjeść a ja miałbym Ci wybrać potrawę pod Twój gust wiedząc że dotąd jadłeś tylko parówkę i kebaba z kurczaka z bardzo dużą ilością czili :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Lis 2022, 22:01

Wumba napisał(a):Bmw e63 645/650 tu też niestety kupuję konkretną moc i niewiele mogę z tym zrobić
nie odradzam ale też nie polecam. ja Ci powiem o moich odczuciach. Nie czuję się pewnie w tym aucie i to nie w sensie że jest nieprzewidywalne czy moc Cię zaskoczy, coś takiego, nie, tu chodzi o co innego, po prostu nie czuję się swojo w tym aucie. fajne auto do polansowania się po mieście z ładnie pracującym v8 i to w sumie tyle bo do tytułu "coś szalonego" napewno nie pasuje, brak mu sportowego pazura, to jest eleganckie gt które ma się pokazywać z dobrej strony. krótko to auto sprawia większe wrażenia na osobach postronnych niż na właścicielu.
Czy jako o zabawce weekendowej nie myślałeś o mustangu, odczucia z v8 dużo lepsze, cieszy ucho i oko, auto które uczy trochę pokory i sprawia uśmiech na twarzy kierownika, zawsze czego nie uswiadczysz w e63 clk czy s6
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Lis 2022, 19:12

szybki napisał(a):W kategorii frajdy x 100


No właśnie obawiam się, że w kategorii frajdy decydującym czynnikiem będzie moc, której to w 2.7bit miałbym więcej. Mi zawsze jest mało, swego czasu jeździłem 180-konnym sportowym motocyklem i po czasie też było mało

szybki napisał(a):masz bardzo małe doświadczenie z prawdziwymi autami i pewnie żadne w korzystaniu z auta w pełnej p...


Tutaj przyznaję rację - prawdziwym, rasowym autem z jajami jeszcze nie miałem okazji jeździć

szybki napisał(a):Dla Ciebie np.evo 10 to zbyt mała pojemność


Bardziej chodzi mi o ilość cylindrów - dla mnie auto też ma brzmieć (nie mylić z być głośne), a z 4 cylindrów cudów nie będzie

szybki napisał(a):Wobec tego nie wiem co mam Ci doradzić bo tak jak chciałbyś coś zjeść a ja miałbym Ci wybrać potrawę pod Twój gust wiedząc że dotąd jadłeś tylko parówkę i kebaba z kurczaka z bardzo dużą ilością czili


W takim razie dysponując wolną gotówką w ilości 50 tys. - co ty byś sobie kupił jako tego typu auto?

Kao napisał(a):Czy jako o zabawce weekendowej nie myślałeś o mustangu


Rozglądałem się i za Mustangiem, ale w takiej kwocie to nic większego niż 4.0 v6 210km wydaje mi się nie znajdę
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

04 Lis 2022, 19:30

Wumba napisał(a):W takim razie dysponując wolną gotówką w ilości 50 tys. - co ty byś sobie kupił jako tego typu auto?

Mam pewien pomysł ale to jest sporo pisania, więc potem coś skrobne.
Wumba napisał(a):właśnie obawiam się, że w kategorii frajdy decydującym czynnikiem będzie moc, której to w 2.7bit miałbym więcej

Nie komentuje bo zwalam to wszystko na barki braku doświadczenia :D
Wumba napisał(a):takim razie dysponując wolną gotówką w ilości 50 tys. - co ty byś sobie kupił jako tego typu auto?

Potem skrobne :D


Skąd jesteś ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe