Coupe 10-15 tyś zł

11 Sty 2020, 23:51

Witam,

W najbliższym czasie potrzebuje zmienić samochód. Obecnie poruszam się Insignią 2.0 160 KM. Mam problem ze znalezieniem odpowiedniego "kandydata". Budżet od 10 do 15 tyś zł, rocznie robię około 20-25 tyś KM, cykl mieszany - miasto/trasa - 40/60. Na czym mi najbardziej zależy?

- silnik benzynowy lub benzyna-gaz (prędzej czy później zamontuję instalację),
- rozsądne spalanie ok 10-12 l PB95/100km lub ok 15 l LPG/100km
- przyzwoite ceny części,
- miejsce za kierownicą (mam 192 cm wzrostu),
- normalna dynamika (poniżej 10 s/100km/h),
- ciekawy wygląd,
- mile widziana automatyczna skrzynia.

Obecnie moimi kandydatami są:

Toyota Celica VII - mimo braku automatycznej skrzyni, to całokształt mocno na +. Nie wiem jak z miejscem dla kierowcy. Głównym problemem jest to że jest mała liczba ogłoszeń, a podobno samochody przedliftowe mają bardzo duży apetyt na olej, z drugiej strony ładne polifty cenią się około 20k w górę.

Lexus IS 200 - nie jest to coupe, ale RWD, + wygląd robią robotę. Do tego są egzemplarze, które mają podobno pancerne automaty. Wątpliwość budzi dynamika, która podobno dupy nie urywa. Nie wiem jak koszty serwisu, tutaj na forum lexus zachwalany, u innych źródeł jak coś padnie to wychodzi dosyć kosztownie w naprawie, a przecież samochód już ma dużo lat.

Patrzyłem jeszcze Peugeota 406 coupe i hyuindaia coupe. Tego pierwszego jest po kilka ogłoszeń + jest bardzo ciężki i podobno 2.0 a 3.0 silnik nieduża różnica, a utrzymanie V6 na pewno dużo droższe). Ten drugi jakoś nie wiem czemu ale dla mnie jakiś taki nijaki.

Zostają jeszcze rodzynki niemieckiej motoryzacji bmw i mercedes, ale coś czuje że szukanie czegokolwiek to jak szukanie igły w stogu siana, a serwis drogi.

Macie jakieś pomysły/propozycję? Samochód będzie jako drugi, więc nie musi być funkcjonalny, ma być ciekawy, nie chcę aby stał kloc w garażu :lol:
wirus100
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Nie mam

12 Sty 2020, 10:34

Coraz ciekawiej :mrgreen:
Ale wracając do tematu i nie komentując za wiele wypocin ludzi, którzy technicznie wiedzą niewiele :ok:

Nie wiem czy ktoś z forum nie kupił w ostatnim czasie takiego mercedesa z kilkoma rzeczami do zrobienia i jakoś zmieścił się w podobnej kasie - musiałbym dokładniej poszukać.

Hjundaj coupe Ci się nie podoba a podejrzewam, że znalezienie czegoś we w miarę dobrym stanie będzie stosunkowo łatwe a koszty utrzymania jedne z najniższych jeśli chodzi o "coupe". 406 również brałbym mocno pod uwagę, jeśli dziś kupisz 3.0 go nie zgruzujesz to raczej nie będzie miał już niższej wartości.


Moje propozycje gratów, nie "polecam", mówię co możesz kupić decydując się na mniejsze czy większe kompromisy, raczej luźne propozycje. Wstawiam randomowe linki

Alfa Romeo GT. Każdy, kto ma jakieś pojęcie o motoryzacji zawsze się za nią obejrzy. Piękna jest ale kilka wad posiada, jeśli będziesz zainteresowany to sobie doczytasz. Najważniejsze jest to, że pod maską będzie musiał być diesel (plus taki, że to CR i bardzo nie klekocze) - kupno benzyniaka 3.2 nie będzie możliwe ze względu na kasę a dwa mniejsze szału nie robią.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Mitsu Eclipse. Coś mniej popularnego i bardzo rzadko spotykanego na drodze. Wolnossące 2.4, 4G64, które było ładowane też do min galanta czy kia sorento więc części w miarę tanie i bez problemu z dostępnością, z blacharskimi zapewne gorzej. Osobiście jeździłem cabrio i przy moich 186/7cm miejsca było w opór.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Trzeci "poważny" typ, auto, które kiedyś chciałem mieć.
Volvo C70. Rocznik na pewno będzie starszy niż cała reszta ale kompromisy :ok: Kawał auta, miejsca na pewno nie zabraknie. Mechanicznie spoko, blacharsko różnie bywa, trzeba dokładnie sprawdzać i ogarnąć od razu co trzeba. Zwykle automaty, świetne wyposażenie. No i najważniejsze, silniki.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Luźno rzucone modele: accord coupe - mało tego jest, zwykle auta ze stanów ale kiedy kupisz coś w dobrym stanie to nie stracisz. Zerknij sobie jeszcze na megane cabrio i astrę h cabrio. Obydwa z hardtopami. Szczególnie astra, jeśli znalazłbyś coś z silnikiem 1.8 lub 2.0T to fajna opcja. Oczywiście jeśli opla astrę cabrio w jakikolwiek sposób możemy podciągnąć pod coupe.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Sty 2020, 13:16

Powiem Ci że volvo jest bardzo mocnym zawodnikiem w tym momencie. Jak wyglądają koszty utrzymania i co trzeba ogarnąć od razu po zakupie? Jakie silniki warto brać pod uwagę a jakich unikać? Jak napęd na przód radzi sobie z silnikiem 230 KM? Czy ten samochód jest bardzo ciężki czy mi się tylko wydaje?

@Edit
Jaki silnik daje najlepszy stosunek moc/ekonomia?
Poczytałem opinie i wpisy użytkowników forum Volvo i martwi mnie trochę koszt utrzymania tego samochodu i jego spalania. Jak coś padnie to koszty bardzo wysokie, a spalanie na pb potrafi dojść do 20 l pb/100 km. Te same silniki są w s60?
wirus100
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Nie mam

12 Sty 2020, 14:47

No raczej fwd na torze nie pojezdzisz.
Za mało jest tego na rynku żeby żeby szukać konkretnego silnika. Technicznie każdy jest ok, najmniej zapewne spaliłoby wolnossace 2.4 ale znajdź taki :mrgreen:
20/100 to już ładnie ktoś musiał piłować. Kiedy miałem s60 2.5t to rekordowe spalanie jakie odnotowałem to 19/100. Jeździłem wtedy wyłącznie praca-dom i przejechanie 7km zajmowało mi 50 minut. Średnio mieściłem się w ok. 13l, gdzie mówimy o jedzie głównie po Krakowie. W trasie autostrada/krajowka bez emeryckiej jazdy ok. 10-11. Plus, że zawsze gazik można założyć/kupić z instalacją.
[link do autocentrum.pl wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Sty 2020, 15:09

Dzięki, na autocentrum jakiś gościu napisał że jego max to 38l xD. Ponowię pytanie o koszty eksploatacji, jaka to jest półka cenowa np bmw e46, czy jest trochę taniej? Na co zwracać najbardziej uwagę przy zakupię?
wirus100
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Nie mam

12 Sty 2020, 15:49

wirus100 napisał(a):Dzięki, na autocentrum jakiś gościu napisał że jego max to 38l xD. Ponowię pytanie o koszty eksploatacji, jaka to jest półka cenowa np bmw e46, czy jest trochę taniej? Na co zwracać najbardziej uwagę przy zakupię?


Nie bierz sobie tak wszystkiego w necie do serca bo dowiesz się że celica jest ciasna a tt jest nie ciasne... :D
Co do volvo c70 w związku z tym że był w kręgu moich zainteresowań pt."oszukać przeznaczenie " to trochę zgłębiłem temat a w dodatku mam styczność serwisową z tym modelem.

Tak więc szukałbym wersji manual bo automat strasznie kastruje to auto i niby da się to przeżyć ( w is200 jest podobnie) ale jednak jest to stare auto więc płacisz za koszty jazdy turbo a same doznania takie sobie. Do tego jeszcze z awaryjnością, Pamiętaj że teraz jeździsz Yarisem a to są dwie różne bajki serwisowe. Volvo nie jest nadmiernym psujakiem ale mimo wszystko idealnie nie jest a do tego lata robią swoje. Więc w klasie aut tego typu nic strasznego Cię nie czeka ale już porównując do auta które teraz użytkujesz jest sporo drożej.
Spalanie jest... hmm sam nie wiem ;-) do przeżycia... Co do info z netu to bardziej miarodajną jest stronka https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2

U mnie po przeanalizowaniu c70 odpadło ze względu na moje moto preferencje a Ciebie może być inaczej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Linie na drodze - nie dla ozdoby!
    Przekraczanie linii ciągłej pojedynczej lub podwójnej na zakręcie, w pobliżu skrzyżowania czy podczas wyprzedzania to częste zachowania na polskich drogach, mimo że utrzymanie swojego toru jazdy jest jedną z podstawowych ...

12 Sty 2020, 15:54

Dzięki, tylko dla sprostowania nie jeżdżę codziennie yariską i jej nie serwisuje (auto mojej mamy), ja posiadam insignie 2.0 cdti 160 km. Właśnie chyba będę szukać volvo, chcąc czy nie będę szukać auta z automatyczną skrzynią biegów. Dzięki za pomoc.
wirus100
Nowicjusz
 
Posty: 35
Auto: Nie mam

12 Sty 2020, 15:57

wirus100 napisał(a):Właśnie chyba będę szukać volvo, chcąc czy nie będę szukać auta z automatyczną skrzynią biegów

Wsjo zależy od Twoich upodobań...jak trafisz w stan to będzie ok.
A spalaniem nie ma co się przejmować... zawsze mam pod ręką lpdżi :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Sty 2020, 16:41

Szybki nie prowokuj.... Mam ciekawsze rzeczy do roboty niż sortowanie waszych przepychanek.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Sty 2020, 16:55

Kao napisał(a):Szybki nie prowokuj.... Mam ciekawsze rzeczy do roboty niż sortowanie waszych przepychanek.


EEtam nie przesadzaj bo jak bym zaproponował lagunę2 to też byś się włączył ze swoimi spostrzeżeniami :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Sty 2020, 16:58

Nie no szanujmy się.... Są jakiej granice :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Sty 2020, 22:13

Jeżeli włoska motoryzacja jest również bliska twemu serca,a chcesz mieć niebanalne wyjątkowe i...piekielnie mocne coupe-to osobiście polecam Ci to,którym odpycham się ja :wink: Fiata Coupe.
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 191
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997

15 Sty 2020, 11:10

Invi napisał(a):Coraz ciekawiej :mrgreen:
Ale wracając do tematu i nie komentując za wiele wypocin ludzi, którzy technicznie wiedzą niewiele :ok:

Nie wiem czy ktoś z forum nie kupił w ostatnim czasie takiego mercedesa z kilkoma rzeczami do zrobienia i jakoś zmieścił się w podobnej kasie - musiałbym dokładniej poszukać.

Hjundaj coupe Ci się nie podoba a podejrzewam, że znalezienie czegoś we w miarę dobrym stanie będzie stosunkowo łatwe a koszty utrzymania jedne z najniższych jeśli chodzi o "coupe". 406 również brałbym mocno pod uwagę, jeśli dziś kupisz 3.0 go nie zgruzujesz to raczej nie będzie miał już niższej wartości.


Moje propozycje gratów, nie "polecam", mówię co możesz kupić decydując się na mniejsze czy większe kompromisy, raczej luźne propozycje. Wstawiam randomowe linki

Alfa Romeo GT. Każdy, kto ma jakieś pojęcie o motoryzacji zawsze się za nią obejrzy. Piękna jest ale kilka wad posiada, jeśli będziesz zainteresowany to sobie doczytasz. Najważniejsze jest to, że pod maską będzie musiał być diesel (plus taki, że to CR i bardzo nie klekocze) - kupno benzyniaka 3.2 nie będzie możliwe ze względu na kasę a dwa mniejsze szału nie robią.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Mitsu Eclipse. Coś mniej popularnego i bardzo rzadko spotykanego na drodze. Wolnossące 2.4, 4G64, które było ładowane też do min galanta czy kia sorento więc części w miarę tanie i bez problemu z dostępnością, z blacharskimi zapewne gorzej. Osobiście jeździłem cabrio i przy moich 186/7cm miejsca było w opór.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Trzeci "poważny" typ, auto, które kiedyś chciałem mieć.
Volvo C70. Rocznik na pewno będzie starszy niż cała reszta ale kompromisy :ok: Kawał auta, miejsca na pewno nie zabraknie. Mechanicznie spoko, blacharsko różnie bywa, trzeba dokładnie sprawdzać i ogarnąć od razu co trzeba. Zwykle automaty, świetne wyposażenie. No i najważniejsze, silniki.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Luźno rzucone modele: accord coupe - mało tego jest, zwykle auta ze stanów ale kiedy kupisz coś w dobrym stanie to nie stracisz. Zerknij sobie jeszcze na megane cabrio i astrę h cabrio. Obydwa z hardtopami. Szczególnie astra, jeśli znalazłbyś coś z silnikiem 1.8 lub 2.0T to fajna opcja. Oczywiście jeśli opla astrę cabrio w jakikolwiek sposób możemy podciągnąć pod coupe.


Może chodziło o mnie - parę miesięcy poszukiwań i trafiłem CLK W209 1.8k w automacie i LPG za 9800 zł. Naprawa blacharska wraz z częściami zamknęła się w kwocie 2500 zł. Z mechaniki to parę pier... przy silniku - wężyki, elektrozawory, przepływka, do tego cały komplet filtrów, olejów, płukanka, nowy akumulator ~1100 zł.
Merolek codziennie robi jakieś 100KM do szkoły i po mieście, i póki co nie mam na co narzekać.

Co do 406 Coupe to posiadałem wersję 2.0, jak i 3.0 V6 207km w dość mocno limitowanej edycji.
V6 paliło mi DOKŁADNIE litr gazu więcej od 2.0, które nie jedzie i miewa swoje problemy.

V6 było całkowicie bezawaryjne, a jak dziadek nie jeżdżę

Niestety za 15k może być ciężko coś kupić, bo od ostatnich dwóch lat chyba nie widziałem na polskim rynku godnej uwagi sztuki, po prostu już tego nie ma.
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001