Coupe, CLK czy Celica?

21 Kwi 2017, 12:43

Witam
Po 2 latach posiadania Focusa mk1 postanawiam się przesiąść na coś ciekawszego i bardziej wyróżniającego się na drogach. Dlatego postanowiłem kupić Coupe.

Jak do tej pory zastanawiam się nad Mercedesem CLK W208 a Toyota Celica 7(starsze rocznik). Mój budżet to około 10.000, ale jeśli naprawdę trafi się coś wartego ceny to mogę wyczarować jeszcze 3-5 tys.

Jestem otwarty także na wasze propozycje. Ważne żeby auto było Coupe.

Co do podanych modeli to interesuje mnie który silnik jest najlepszy w danym modelu. Chodzi mi o moc i niezawodność. Spalanie i koszty utrzymania nie są dla mnie aż tak istotne. Nie chcę montować gazu, ani kupować auta w gazie.

Z przyjemnoscia posłucham opinii osób które te auta posiadały.

Z góry dziękuję za pomoc :)
Oban19
Nowicjusz
 
Posty: 18
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Kwi 2017, 15:36

Za 10k poszukałbym ładnej Cellici VI z mocniejszym silnikiem (warto 2.0 n/a)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Kwi 2017, 17:27

Jeśli chodzi o Celice VI, to ma dość specyficzny wygląd. VII podoba mi się bardziej, jedyne czego się obawiam to to że w takim budżecie mogę kupić tylko jakiegoś trupa. Możesz coś powiedzieć więcej o VI?
Oban19
Nowicjusz
 
Posty: 18
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Kwi 2017, 18:23

O zadbane CLK za 10 tysięcy będzie ciężko. Te wygląda ciekawie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Kwi 2017, 18:54

Oferta ciekawa. Bardzo podoba mi się motor 2.3 z kompresorem. Dodam także ze mam zamiar ewentualnie zakupione auto do inwestować. Czyli wszystko co można naprawić albo wymienić mi nie przeszkadza (w jakiś normalnych kwotach, nie 2krotnosc wartości auta oczywiście :D)
Oban19
Nowicjusz
 
Posty: 18
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Kwi 2017, 20:28

Oban19 napisał(a):Oferta ciekawa. Bardzo podoba mi się motor 2.3 z kompresorem. Dodam także ze mam zamiar ewentualnie zakupione auto do inwestować. Czyli wszystko co można naprawić albo wymienić mi nie przeszkadza (w jakiś normalnych kwotach, nie 2krotnosc wartości auta oczywiście


Biorąc pod uwagę Twój budżet porywasz się z motyką na słońce... kup sobie celinę 6kę z 3sge przynajmniej za ta kasę będzie w idealnym stanie, jej wartość już nie spada, fajny silnik, oszczędny i dosyć żwawy.
A CLK w 208 rdzewiał już na plakacie, serwis wcale nie jest taki tani jak nam się wydaje a do tego ekonomia jazdy zostawia sporo do życzenia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10956
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Concept G4 to nowy kompaktowy sedan
    Podczas trzydziestego czwartego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Bangkoku (trwającego od 25 marca do 7 kwietnia) Firma Mitsubishi Motors (Thailand) Co., Ltd. (MMTh) zaprezentuje koncepcyjny model MITSUBISHI Concept ...

22 Kwi 2017, 15:42

Oban19 napisał(a):Chodzi mi o moc i niezawodność. Spalanie i koszty utrzymania nie są dla mnie aż tak istotne.


Chyba koledze nie przeszkadzają wyższe koszty utrzymania. Poza tym w W208 tragedii nie będzie, technicznie spokrewniona jest z W202. Blachy jak to w Mercedesie poprawiasz co 2-3 lata.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

22 Kwi 2017, 18:48

Oglądałem dziś auto z tego ogłoszenia. [link do oferty na Allegro wygasł]
Żadnego widocznego ogniska korozji. Wszystko działa, silnik odpalił jak marzenie. Natychmiast i bez najmniejszej wibracji. Jedyne co jest do wymiany to znaczek mercedes na masce :D. Czy to dobra oferta według was?
Oban19
Nowicjusz
 
Posty: 18
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

22 Kwi 2017, 19:08

Cała paleta odcieni srebrnego :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Kwi 2017, 19:21

Oban19 napisał(a):Oglądałem dziś auto z tego ogłoszenia. [link do oferty na Allegro wygasł]
Żadnego widocznego ogniska korozji. Wszystko działa, silnik odpalił jak marzenie. Natychmiast i bez najmniejszej wibracji. Jedyne co jest do wymiany to znaczek mercedes na masce :D. Czy to dobra oferta według was?


Ale Ty nie zrozumiałeś o co chodzi... w208 ma to do siebie że dziś nie będzie śladu korozji a po zimie może być brązowo.
Do tego wybierasz praktycznie najtańszą wersje silnikową która nie trzyma ceny. Więc każdy pieniążek włożony w to auto jest równoznaczny z wywaleniem go na śmietnik. Co ciekawe to auto niby jest jednym z mniej awaryjnych nowożytnych Merców ale i tak dręczy go masa usterek których doprowadzenie do kultury kosztuje i nikt Ci za to nie zwróci.
Więc jeżeli masz kasę na ten typ "inwestycji" to nie podawaj swojego budżetu i nie pytaj o koszty bo i tak będą w 100% nie współmierne do tego co reprezentuje ten Mercedes już nie mówiąc o jego sprzedaży. Skoro masz kasę to wybierz chociaż wersje która jakoś jedzie i przedstawia coś więcej bo relatywnie łatwiej ją odsprzedaż i może mniej umoczysz.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10956
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Kwi 2017, 12:23

szybki napisał(a):
Oban19 napisał(a):Oglądałem dziś auto z tego ogłoszenia. [link do oferty na Allegro wygasł]
Żadnego widocznego ogniska korozji. Wszystko działa, silnik odpalił jak marzenie. Natychmiast i bez najmniejszej wibracji. Jedyne co jest do wymiany to znaczek mercedes na masce :D. Czy to dobra oferta według was?


Ale Ty nie zrozumiałeś o co chodzi... w208 ma to do siebie że dziś nie będzie śladu korozji a po zimie może być brązowo.
Do tego wybierasz praktycznie najtańszą wersje silnikową która nie trzyma ceny. Więc każdy pieniążek włożony w to auto jest równoznaczny z wywaleniem go na śmietnik. Co ciekawe to auto niby jest jednym z mniej awaryjnych nowożytnych Merców ale i tak dręczy go masa usterek których doprowadzenie do kultury kosztuje i nikt Ci za to nie zwróci.
Więc jeżeli masz kasę na ten typ "inwestycji" to nie podawaj swojego budżetu i nie pytaj o koszty bo i tak będą w 100% nie współmierne do tego co reprezentuje ten Mercedes już nie mówiąc o jego sprzedaży. Skoro masz kasę to wybierz chociaż wersje która jakoś jedzie i przedstawia coś więcej bo relatywnie łatwiej ją odsprzedaż i może mniej umoczysz.


Dzięki, to teraz moje pytanie. Która wersja silnikowa będzie najlepsza? 2.3 z kompresorem? Po lift czy przed lift? A może te egzemplarze z poliftowym nadwoziem i przeliftowym silnikiem?
Oban19
Nowicjusz
 
Posty: 18
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

25 Kwi 2017, 07:54

Oban19 napisał(a):Dzięki, to teraz moje pytanie. Która wersja silnikowa będzie najlepsza? 2.3 z kompresorem? Po lift czy przed lift? A może te egzemplarze z poliftowym nadwoziem i przeliftowym silnikiem?


Wszystkie najdroższe czyli cabrio/V8/AMG itp. Co i tak nie zmienia faktu że nie ominiesz serwisu i rdzy.

Jeżeli podoba Ci się celina 7 to lepiej szukaj tego autko bo często z drobnymi uszkodzeniami np: po sprowadzeniu jest do wyrwania w Twoim budżecie. Nawet jeżeli trafisz wtopę to i tak będzie taniej i prościej niż przy kapciu w208. Do tego cela7 jak już ja raz zrobisz to będziesz jeździć. No i spalanie tojka to około 8-10l a MB 11-13l więc przelicz sobie kilka lat jazdy i 3l pb różnicy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10956
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

26 Kwi 2017, 13:39

Zainteresował mnie jeszcze Hyundai Coupe. Ktoś może coś powiedzieć o tym autko? Czy ten silnik 2.0 ma na tyle mocy by to jakoś tam fajnie chodziło?
Oban19
Nowicjusz
 
Posty: 18
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Kwi 2017, 14:00

Tak, 2.0 wystarczy. Trochę mocy ma i spokojnie większość szaraczków odstawisz ;)

Tylko omijaj 1.6 bo to to nie jedzie kompletnie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Kwi 2017, 18:46

Hyundai wydaje mi się najbardziej racjonalnym wyborem na mój budżet. Znalazłem 2 oferty w moim zasięgu.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do oferty na Allegro wygasł]

Który lepszy. I dlaczego?
Oban19
Nowicjusz
 
Posty: 18
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001