Coupe/Sportowe do 20 tys. zł

22 Kwi 2012, 20:40

Witam serdecznie.
Samochodami interesuje się od kiedy pamiętam, lecz przyszedł moment w życiu na kupno pierwszego własnego samochodu "marzeń" i jak to bywa ,moja wiedza wręcz utrudnia mi wybór. Chciałbym byście drodzy forumowicze pomogli mi w tej kwestii. Zacznę od sprecyzowania dokładnego moich preferencji wymagań i mam nadzieję, że wpadniecie na wiele ciekawych pomysłów. Samochodu potrzebuje głównie do przejazdu 2x w tygodniu dłuższego odcinka (200km) i poruszania się po mieście w weekendy. Pierwszą rzeczą jest to, że ma być to auto sportowe/coupe (lub inne jeżeli mnie zaintryguje) które jest w "miarę" funkcjonalne i praktyczne(tzn. da się zmieści dwie,trzy torby średniej wielkości, zabrać na pokład w ścisku 4 osoby i nie tracić zderzaków na każdym progu zwalniającym), po drugie powinno być niezawodne( żebym mógł dojechać bezpiecznie te 200km i nie zatrzymać się w połowie drogi, ponieważ studiuje i muszę zawsze być w terminie), powinno być oryginalne i wyjątkowe jak na warunki Polskie( bym nie czuł się jak w milionowym VW Golfie). Nie powinno być przesadnie drogie do utrzymania i napraw(naprawy, zamienniki). Przydało by się "troszkę" mocy , lecz by osiągało ją w momencie gdy tego potrzebuje (powiedzmy wyprzedzanie), a przy ekonomicznej, normalniej jeździe mieścił się w spalaniu <9l . Na samochód chcę przeznaczyć maksymalnie do 20 000 zł.
Małe podsumowanie preferencji:
Dobry stan techniczny.
• Niezawodny.
• Sportowy/Coupe , lecz jednocześnie praktyczny.
• 120> KM
• Małe spalanie przy oszczędnej jeździe.
• Łatwość naprawy oraz nie ogromne jej koszty.
• Niecodzienne/nietypowe w Polsce/ wyróżniające się/oryginalne.
Krystian92
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2001

22 Kwi 2012, 20:48

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
bardzo dobra relacja ceny do wieku i w dodatku chwalona i trwała konstrukcja

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
jak to toyota - wysoka bezawaryjność ale troche stasza będzie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Kwi 2012, 21:00

O Toyocie myślałem i jest to mój faworyt. Z Hyundaiem jest mi ciężko na myśli, nie ceni się jego bezawaryjności. A jakby porównać z:
*Audi A3
*Honda Civic (młodsze roczniki)
*Mazda MX-5
*Opel Astra 2,0 Turbo
I tutaj kończy mi się pomysłowość. Co sądzicie o tych modelach w porównaniu do Celicy i Hyundaia ?
Krystian92
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 01 2001

22 Kwi 2012, 21:08

Astra 2,0T będzie droga w serwisie i lubi "łyknąć" ale będzie najpraktyczniejszy
MX-5 - auto dwuosobowe, szosowy gokart
A3 w tej cenie znalażłby już coś sensownego powiedzmy z 1,8T i łatwo spredać w przyszłości
Civic wg mnie jest troche "vanowaty" jak na sportowy wizerunek marki ale trwały jest

Hyundaiem i Toyotką wyróżnisz się na ulicy w porównaniu do ww tak jak MX-5

P.S. Nie ważne co się ceni stereotypami tylko jak jest w rzeczywistości, a na forum posiadaczy Hyundaia, Coupe zbiera pochlebne opinie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Kwi 2012, 23:15

BMW e46 coupe. Z najsłabszym silnikiem spali tyle ile chcesz i w cenie się mieścisz.
farmer93
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 01 01 2001

19 Cze 2012, 20:19

Witam. Tez mam podobny problem. Robie kolo 15/20kkm/rok- 60%miasto. Chce czegos zrywnego (na pewno ponizej 10, najchetniej ponizej 9 do 100), dajacego frajde z jazdy, w miare ekonomicznego i bezawaryjnego przy nietuzinkowym wygladzie w cenie do 20000. Do auta bede pewnie montowal gaz. Rozwazam nastepujace typy:

-audi a3 1.8T (150lub180km)- cechuje sie najlepszym przyspieszeniem z branych pod uwage, silnik jak na swoje osiagi bardzo oszczedny i ponoc dobrze znosi gaz, swietnie wyglada w wersji z bananowymi skorami, liczne wersje posiadaja tez seryjne naglosnienie bose, podzespoly zawieszenia od golfa takze najwiekszy chyba z mozliwych wybor roznych zamiennikow- duza konkurencja- niskie ceny, latwa dostepnosc, relatywnie duzy wybor tych aut na rynku, wiec mozna poprzebierac. Niestety samochody jak na swoj rocznik kosztuja dosc sporo. Za zadbany egzemplarz trzeba polozyc prawie 20000 czy roczniku 2001/02, to juz chyba a4 sa tansze. Do tego boje sie troch kosztow turbiny ktore potrafia siadac. Teraz jezdze a4 wiec zmiana nie bylaby az tak duza, dlatego tez sie zastanawiam:)

-mazda 3 2.0 150km- bardzo ladna, bardziej swieza w porownaniu do a3 buda. Środek auta jak dla mnie rewelacja- nowoczesny i dobrze wykonany, do tego bardzo dobre seryjne naglosnienie. Z tego co czytalem wlasciwosci jezdne rowniez jedne z najlepszych w swojej klasie, a silnik jak na swoja moc bardzo oszczedny choc przyspiesza nieco gorzej niz a3. Dostepnosc czesci pewnie nieco mniejsza, ale za to 'japonska niezawodnosc':)Niestety podobno potrafi rdzewiec (chociaz ciezko mi w to uwierzyc jak samochod jest bezwypadkowy) no i cena nieco przekracza moj budżet. Nie wiem jak znosi gaz, mimo wszystko jezeli znajde cos godnego zainteresowania pewnie sie zdecyduje.

-hyundai coupe- tani jak na swoj rocznik, pewnie bedzie tez duzo tracil na wartosci, podobno konstrukcyjnie bardzo dobry, nieawaryjny i pomimo malego prestiżu marki to udany model. Z zewnątrz wyglada calkiem przyzwoicie, niestety środek pełen kiczowatych plastikow przypominajacych mojego starego escorta kompletnie mi sie nie podoba, wiec raczej go odrzucam.

-bmw e46 coupe- bardzo podoba mi sie sylwetka tego samochodu, srodek troche mniej. Podobno swietnie sie prowadzi, a naped na tyl daje na pewno olbrzymia frajde. Niestety ciezko o zadbany egzemplarz. Poza tym najrozsadniejszym wyborem silnika w moim przypadku byloby 2.0 150km, a to w porownaniu do np. a3 150km nie jedzie;] PAli do tego tez dosc sporo, a przy wiekszym silniku zjadlyby mnie oplaty za oc. Do tego jak w przypadku a4 mamy wielowahaczowe zawieszenie wymienialne tylko w calosci, co wiaze sie z kosztem kolo 1500zl co srednio 1,5roku przy moim stylu jazdy i naszych drogach.

-astra II coupe- jest pod kazdym wzgledem srednia. Wlasciwie nie wiem jaki silnik jest najbardziej do niej odpowiedni. Ecotec ponoc zle znosi gaz, 2.2 147km bierze olej, a pakowac sie w wersje z turbina raczej bym nie chcial.

-civic- VI generacja jest najlepsza, musialby byc minimum 1,6 125km, a takich bardzo malo i jezeli sa to ludzie chca kosmiczne pieniadze za tak stare auta. Poza tym tez rdzewieja a srodek wyglada jak z lat 80tych. Nowsze- tureckie civiki to juz ponoc szajs, szczegolnie pod wzgledem zawieszenia. Do tego hatchback wyglada okropnie.

-Honda prelude 2.2vti- poczatkowo moj faworyt ze wzgledu na osiagi. Naczytalem sie jednak ze duzo pali, nie za dobry do gazu, nierownomierny rozklad mas powoduje nad i podsterownosc, poza tym do codziennego podrozowania strasznie niewygodny no i te swiatla w najnowszej wersji..... sa brzydkie.

-honda accord VI coupe- jeszcze wczesniej moj faworyt, jednak stwierdzilem ze tak duze auto jest mi zbedne. Poza tym 2.0 147km (9,9 do 100) jest przy tej masie samochodu co najwyzej wystarczajacy a na type-r mnie nie stac. Mimo to bardzo dobre, dobrze wyciszone, bezawaryjne auta- kilku moich znajomych posiada i twierdza ze z japonczykow nigdy sie juz nie przesiada.

Patrzylem tez na rozne wynalazki typu
-celica- nie ma zbyt dobrych opini na internecie,
-mercedec c-klassa coupe- bardzo mi sie podoba, ale rowniez czytalem ze nie jest to juz stary dobry mercedes, a naprawa kosztuje majatek.
-Mercedes clk- to samo, kompresory poza tym nie nadaja sie ponoc do gazu.
-mazda rx8- fajnie wyglada ale utrzymanie chyba nie na moja kieszen.
-mitsubishi eclipse- fajny, ale sam nie wiem. Tez sa dosc drogie a w naprawie pewnie jeszcze bardziej bo dostepnych zamiennikow pewnie za duzo na rynku nie ma.


Moze macie jakies sugestie dla mnie?
bakus_44
Nowicjusz
 
Posty: 37
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Montaż, konserwacja i obsługa akumulatora
    Przed zamontowaniem akumulatora należy za pomocą ciepłej wody oczyścić klemy (zaciski akumulatorowe) i podstawę mocowania akumulatora. Dopiero po wykonaniu tych czynności można rozpocząć montaż. Należy także pamiętać, iż ...
    Toyota C-HR R-Tuned - 600-konny crossover
    Toyota zaprezentowała na targach SEMA 2017 wyścigowego crossovera Toyota C-HR R-Tuned oraz całą kolekcję modyfikowanych Camry, w tym samochody NASCAR. Toyota C-HR o mocy 600 KM jest najszybszym crossoverem na świecie. Na ...

19 Cze 2012, 21:45

Ja poddam taką propozycję.Może nie jest zbytnio oryginalna ale spełnia wymagania:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców"-Colin McRae
cramp12
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 406
Zdjęcia: 2
Auto: ford mondeo 2.0 tdci 130km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

21 Cze 2012, 13:49

Ciekawa propozycja. Na pewno auto byloby najmlodsze spośród branych pod uwage a 150km w tak malej budzie musi robic wrazenie. Zostane jednak przy moich typach ze wzgledu na walory estetyczne. Fiesta po prostu za piękna nie jest:)
bakus_44
Nowicjusz
 
Posty: 37

03 Lip 2012, 00:41

ostatecznie poszukuje jeden z 3 modeli:
-audi a3 2001-2003r 1.8T ze wzgędu na przyspieszenie
-mazda 3 2003-2004r. ze wzgędu na ładny wygląd i świeżą, nie z lat '90 budę
-bmw e46 2.0 150km najchetniej coupe ze wzgędu na napęd na tył
co waszym zdaniem będzie najlepszym wyborem?
bakus_44
Nowicjusz
 
Posty: 37