Coupe/SUV do 20 tys zł

20 Lip 2016, 15:25

Witam wszystkich czytających ten wątek :D , od jakiegoś czasu przeglądam różne oferty samochodów używanych, gdyż nadszedł już czas zmiany z mojego obecnego golfa na coś lepszego. Mój problem polega na tym, że nie wiem na co się zdecydować. Jeżdżę głównie po Wrocławiu, czasami jakaś trasa, więc auto na pewno chce kupić benzynowe z instalacją gazową. Lubię gdy samochód "ma czym jechać" :naughty: Myślałem o bmw e46 w coupe 2.5, 2.8 albo 3.0 z lpg w automacie, ale problem w tym, że strasznie ciężko znaleźć jakieś sensowne ogłoszenie. Podoba mi się też Jeep Grand Cherokee WJ 4.7, wiem że jest to auto niepraktyczne, dużo pali i jest ogromnych gabarytów przez co średnio nadaje się do miasta, aczkolwiek bardzo mi się podoba. Problem polega na tym, że nie wiem co wybrać SUV-a czy Coupe, jeżdżę głównie sam i rzadko coś przewożę więc nie potrzebuje dużego samochodu (czyli Jeepa) zależy mi na tym by auto ładnie wyglądało - musi mi się podobać i tyle, oraz żeby miało automatyczną skrzynie biegów, było stosunkowo tanie w naprawach (spalanie nie musi być małe) i raczej bezawaryjne. Do wydania mam 25 tys złotych, z czego 5 tys liczę na koszty po zakupie. Prosiłbym o porady, czy jest sens skupiać się na SUV-ach w moim przypadku, czy lepiej tylko na coupe? Proszę też o jakieś ciekawe propozycje innych samochodów, które spełniają podane przeze mnie kryteria. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
wilhelm
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1.8 125km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Lip 2016, 15:37

Może Lexus is 200 / 300 ?
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

20 Lip 2016, 17:48

Lexus is 200 jest trochę wolny jak dla mnie, is 300 za to bardzo spoko i do tego słyszałem, że automaty w lexusach są najlepsze, aczkolwiek jak przeglądam oferty to lexusów też jest bardzo mało szczególnie is 300. :cry:
wilhelm
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1.8 125km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Lip 2016, 21:21

Bo to towar poszukiwany :D
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Lip 2016, 23:30

Zrobiłem ogólne rozeznanie i stwierdziłem, że trochę zmodyfikuje swoje wymagania co do samochodu. Po namyśle stwierdzam, że automat nie jest mi do niczego potrzebny, oraz żeby darować sobie ogromne paliwożerne silniki, które będą palić dużo nawet na lpg, więc grand cherokee odpada. Zacząłem się zastanawiać nad 2.8 od vag chodzi mi o leona 1, co sądzicie o tym silniku? Znajomy ma w gazie i sobie chwali, że tylko leje paliwo i się cieszy bezawaryjnością. Przemyślałem sobie dużo i takie bmw jest dość ciężko znaleźć a do tego chyba nie byłbym w stanie go utrzymać (nie chodzi mi o spalanie, a o jakieś awarie, wymiany części itd), dlatego zacząłem myśleć bardziej ekonomicznie. Czy leon 1 2.8 4x4 albo analogiczna Bora to dobry wybór? Trochę też poczytałem o roadsterach i wszędzie widzę wpisy że taka mazda mx-5 daje niesamowitą przyjemność z jazdy, oraz nie zabije portfela, co waszym zdaniem nada się bardziej jako daily car Leon, Bora 2.8 czy mazda mx-5, co da większą przyjemność z jazdy? Lexus is 200 też raczej nie jest autem dla mnie bo jest po prostu za słaby a na is 300 mam za mało gotówki, z kolei gs 300 też nie jest mi potrzebny, ponieważ nie trzeba mi ogromnej limuzyny skoro jeżdzę głównie sam. Jakieś porady, albo inne propozycje?
wilhelm
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1.8 125km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Lip 2016, 23:41

2.8 vr6 jest drogi w eksploatacji, a w kompaktach to pomyłka. Może i jedzie fajnie, ale po podsumowaniu kosztów lepiej wyjdziesz na 1.8t 225KM i ew jego tuningu.
wilhelm napisał(a):co waszym zdaniem nada się bardziej jako daily car Leon, Bora 2.8 czy mazda mx-5, co da większą przyjemność z jazdy?
to jest pojęcie dość względne, bo znam takich, którym dziką radość z jazdy sprawia motorynka Pony czy Ursus c330, a inni nie spojrzą na nic, co ma mniej niż 200KM i obowiązkowo 4wd :wink:
Jako daily lepsze będą jednak zwykłe auta, bo mx-5 jest jednak ciasna

EDIT: miałem niegdyś okazję przejechać się Passatem b5 4motion właśnie 2.8. Byłem całkiem urzeczony jego możliwościami, bo to najmocniejsze auto jakie do tej pory prowadziłem (tydzień po tej jeździe stan ten uległ zmianie :D ). Po powrocie do domu zacząłem trochę szperać na temat tego silnika i cały czar prysnął. Kupujesz popularne auto, a tu ceny za paliwo czy wymiany jak w dobrym Mercu :shock: jak wspomniałem wyżej, po tygodniu prowadziłem e38 730i i to jest zupełnie inna liga. Fakt, że v8, ale znów mały risercz i zdziwienie, tym razem pozytywne - nie ma tragedii.
W passacie ten silnik jakoś jeździł, ale ciężki silnik w kompakcie to raczej kiepski pomysł
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Lip 2016, 23:46

Czy z 1.8t nie będzie trochę tak jak z bmw e46? Chodzi mi o to, że jak znajomy kupował leona 2.8 to przeglądnął masę 1.8t i żaden nie był sprawny, wszystkie były zajechane, nie jechały tak jak powinny i dlatego zdecydował się na 2.8. W czym konkretnie 2.8 jest drogi? Mam jeszcze jedno pytanie czy Celica 1.8 VVTI 192 km dobrze znosi lpg? Bo to auto też uważam za ciekawe, ale trochę sie boję że tak wysilony silnik nie jest zbyt trwały.
wilhelm
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1.8 125km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Lip 2016, 23:51

W teorii rozwiązaniem idealnym byłby zakup Lexusa IS200 i dołożenie akcesoryjnego kompresora od TTE/TRD lub montaż turbosprężarki. Polskie firmy tuningowe mają odpowiedni knowhow, szlaki takich modyfikacji są przetarte. Jak to wygląda w praktyce musiałbyś spytać użytkowników, na lexus-forum jest ich sporo.

EDIT : w Polsce kompessor kit zamówiony w ASO to koszt 20 000zł z montażem i roczną gwarancją. W UK zakladają zestaw kompresora TTE za 2300 Funtów. Po modyfikacji 205 koni mechanicznych i 260Nm momentu. Można ten kit uzupełnić o sprzęgiełko elektromagnetyczne dające możliwość aktywacji / dezaktywacji kompresora w zależności od zapotrzebowania na moc. Po zmianie kółka kompresora można uzyskać nawet 260 koni (choć z drugiej strony ludzie piszący na forach Lexusa w UK twierdzą, że 210 koni to kres seryjnego sprzęgła, a sam silnik "przyjmie na klatę" maksymalnie 240 koni. Do większej mocy trzeba już zmienić seryjne korby i tłoki na aftermarketowe kute. Nie znalazłam jednoznacznej informacji co do wydajności seryjnego układu zasilania w paliwo.
Ostatnio edytowany przez EVOna 01 Sie 2016, 04:01, edytowano w sumie 3 razy
EVOna
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 49
Auto: Lexus IS300h
Silnik: 2AR-FSE
Paliwo: Hybryda
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

31 Lip 2016, 23:55

wilhelm napisał(a):ak znajomy kupował leona 2.8 to przeglądnął masę 1.8t i żaden nie był sprawny
z 2.8 też może być nieciekawie, bo był wkładany do wersji "sportowej", a takich aut nikt nie oszczędza
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Sie 2016, 00:03

Ile by kosztował taki kompresor/turbo do is200? No dobra skoro z tymi vagowskimi jest tak ze ciężko znaleźć to jakie auto byłoby by w miarę łatwo znaleźć, żeby miało dobre osiągi (dla mnie dobre to tak około 7,5 s do 100 i niżej) i było w stosunkowo tanie w utrzymaniu i mieściło się w moim budżecie? Inny znajomy ma prelude 2.2 ale tam strasznie duże problemy sprawia rdza i elektronika. Hyundai Coupe jest spoko ale tam znowu nie ma osiągów, nie wiem jak z Celica VII. 2.8vr6, 1.8t, E46 >2.5 Te opcje są fajne ale praktycznie nieosiągalne żeby znaleźć w dobrym stanie :( . Co zatem innego? A Vectra C 2.8t albo 3.2?
wilhelm
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1.8 125km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Sie 2016, 00:34

http://www.lexus-forum.pl/viewforum.php?f=180 tu zjajdziesz kilkanascie projektów doładowanych IS200 XE10. Z tego co wyczytałam na wyżej wspomnianym forum koszt dołożenia turbosprężarki to od około 4000zł przy założeniu że wszystko prócz strojenia robisz we własnym zakresie i bazujesz na używanych lub chińskich komponentach. Zlecając wszystkie prace firmie tuningowej musisz się liczyć z wydatkiem 7-12 000zł. Oryginalny kompressor kit jest trudny do zdobycia, koszt używanego zestawu to jakieś 6000-8000zł + montaż (choć przy dzisiejszym kursie USD pewnie wyszłoby jeszcze drożej). Dołożenie kompresora aftermarketowego używanego od 3000zł choć realnie liczyłabym się z kwotą rzędu 6-8 000zł za podstawowy setup z montażem.
EVOna
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 49
Auto: Lexus IS300h
Silnik: 2AR-FSE
Paliwo: Hybryda
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

01 Sie 2016, 10:49

wilhelm napisał(a): Celica 1.8 VVTI 192 km dobrze znosi lpg? Bo to auto też uważam za ciekawe, ale trochę sie boję że tak wysilony silnik nie jest zbyt trwały.

Kiepsko znosi lpg chociaż podobno sprytny monter podołą...
Co do wysilenia silnika to tu akurat nie jest z tym problem tylko bardziej w samej technologii która zawodzi.
EVOna napisał(a):Po zmianie kółka kompresora można uzyskać nawet 260 koni (choć z drugiej strony ludzie piszący na forach Lexusa w UK twierdzą, że 210 koni to kres seryjnego sprzęgła, a sam silnik "przyjmie na klatę" maksymalnie 240 koni. Do większej mocy trzeba już zmienić seryjne korby i tłoki na aftermarketowe kute. Nie znalazłam jednoznacznej informacji co do wydajności seryjnego układu zasilania w paliwo

Znacznie i to znacznie większe są możliwości seryjnego silnika... sprzęgło też różnie się poddaje.
EVOna napisał(a): Z tego co wyczytałam na wyżej wspomnianym forum koszt dołożenia turbosprężarki to od około 4000zł przy założeniu że wszystko prócz strojenia robisz we własnym zakresie i bazujesz na używanych lub chińskich komponentach.

4k wychodzi fantastom co po odpaleniu auta uważają że już jest ok.

Ogólnie nie bawiłbym się w żadne uturbianki jeżeli ma być używany tylko jeden samochód do wszystkiego (zabawa+praca+coś tam :D ), do tego na 80% nie turbiłbym 1g z is200 chyba że trafiłby się jakiś zbieg okoliczności typu używany dobry zestaw albo odkupienie gotowca albo mam mocno skonkretyzowane wymagania które powstały przy sporym doświadczeniu z turbolotami.

Ogólnie EVOna jako osoba początkująca nie patrz na pewniki przy tuningu bo nawet pokazanie wykresu z hamowni nic nie wyjaśnia, a problem polega na tym że zazwyczaj osoby które podniecają się jakimś konkretnym set-upem turbo nie sprawdzały jak działałby podobny set-up ale na innych komponentach a do tego sami szpenie od uturbiania delikatnie mówiąc gófno wiedzą i tylko zapodają te ściemy nowicjuszom dla których syczenie blow offa połączone z wykresem z hamki jest wyznacznikiem czy coś jedzie czy nie.
Zresztą miałem okazję rozmawiać oraz jeździć wytworem największego szpenia od tuningu z w/w forum no i... trauma :evil: zresztą temat zakończony awanturą właściciela auta i jego tuningowca.

Ogólnie temat tuningu jest fajny ale niebezpieczny dla kasy oraz umysłu kierownika :mrgreen: potrafi uzależnić :bored:

Jeżeli autor tematu chce rozpocząć turbo ścieżkę niech kupi sobie coś z gotowym turbo i zacznie testować.
Polo gti/cupra 1,8t/colt czt itp. A

Co do is200 i kompresorr to za 5-6k można kupić używany zestawe TTE albo bemani i go założyć da to fajne przyrosty mocy i Nm.

p.s.

W serii 2,8vr6 jest dobry na 2miesiące bo potem się znudzi :evil:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Sie 2016, 11:23

Taka zupełnie zielona w branży tuningowej nie jestem, przez prawie 10 lat zajmowałam się sprzedażą powierzchni reklamowej w takim jednym "świerszczyku" prezentującym tuningową pornografię ;-)

Choć nie czyni to ze mnie osoby kompetentnej w temacie modyfikowania aut.
EVOna
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 49
Auto: Lexus IS300h
Silnik: 2AR-FSE
Paliwo: Hybryda
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

01 Sie 2016, 16:29

Chyba faktycznie zacznę się rozglądać za 1.8t, chociaż pewnie będzie ciężko, tym bardziej, że jedyne auta z tym silnikiem które mi się podobają to Leon 1 i audi TT, ewentualnie jeszcze Bora, bo A3,A4, czy Octavia w ogóle mi nie podchodzą. A czy dobrym pomysłem byłby zakup jednego z wyżej wymienionych aut ze słabo działającym turbo ale w niższej cenie rzędu (12-15k) i po prostu po kupnie wymienić na nowe, albo zregenerować, zamiast poszukiwać miesiącami okazji?

edit: Zauważyłem też jeszcze jeden model mianowicie Vectra C/ Signum z silnikiem 3.2 v6 211 km, co sądzicie o tym aucie? Podobno trwały silnik, dobry do gazu, lepszy jest niż vagowski 2.8? Dobrze się to auto prowadzi?
wilhelm
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1.8 125km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Sie 2016, 15:18

Znowu pogadałem trochę z ludźmi jeżdżącymi tego typu autami co mi się podobają i mam teraz mętlik w głowie :( . Mój problem polega na tym, że chcę mieć auto idealne a to chyba niemożliwe. Obecnie mam Golfa IV 1.8 125 km w full opcji i podoba mi się w nim to, że jest wygodny, koszty utrzymania małe, wszelkie naprawy, wymiany, wszystko jest w rozsądnych cenach. Jedynie mógłby mniej palić i mieć lepsze osiągi, dlatego właśnie chcę zmiany. Może muszę na to wszystko inaczej popatrzeć. Chcę mieć auto do codziennej jazdy po dużym mieście ( Wrocław), do tego chcę żeby koszty utrzymania były na podobnym poziomie jak w obecnym Golfie. Chcę, żeby auto miało lpg, spalanie do 15 l gazu mnie zadowoli. Chcę żeby było czym jechać :ok: , osiągi poniżej 8s na 100 będą już zadowalające, oraz żeby stosunkowo dobrze trzymało się drogi. Zależy mi na tym, żeby był to samochód wygodny ( klima automatyczna, elektryczne szyby, lusterka, mile widziane skóry albo welur), ale też stosunkowo tani w obsłudze. Czy jestem w stanie znaleźć coś co spełnia konkretnie te wymagania mając 25 tys zł na zakup łącznie z pakietem startowym, więc mogę dać za auto około 17 tys w benzynie i zamontować lpg plus pakiet startowy, albo kupić auto za 20-22 tys już z lpg plus pakiet startowy.
wilhelm
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Volkswagen Golf IV
Silnik: 1.8 125km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999