Rodzinne, komfortowe auto nowe lub 1-2 letnie do ok 120 tys.

09 Sie 2016, 14:45

Czesc,

Od jakiegos czasu szukam odpowiedniego modelu auta dla rodziny do codziennego uzytkowania i na wakacje. Warunki, ktore musi spelniac:

- Duzo miejsca w środku dla 5 osob (najlepiej 3 miejsca z isofix z tylu, ostatecznie 2 wystarcza). Wysoki poziom komfortu, wyciszenia, jakosci materiałów i estetyki wnętrza. Fajnie byłoby mieć dobry zestaw infotainment, im wiecej zajęc dla dzieci, tym lepiej.

- Duzo miejsca w bagażniku, min 500 l, najchetniej 600 i wiecej

- Silnik raczej benzynowy (lub hybryda, czemu nie), od 150 KM, trwały i dynamiczny (ponizej 9s do setki)

- roczny przebieg mam ok 10-12 tys, mniej więcej 60/40 trasa/miasto, przy czym te 60% w trasie to glownie wakacje - czyli 1-2 miesiace w roku. Pozostale 10 miesiecy jezdze bardzo malo, glownie w miescie.

- Automatyczna skrzynia biegów

- Raczej nowe auto z wyprzedazy rocznika, ale rozwazam tez malo jeżdzone auta 1-2 letnie w ramach sieci dilerskiej (max do 25 tys km), jesli warto kupic 'drozsza marke'

- Spalanie mniej ważne, ale nie powyzej 10l, no i odpowiedni zbiornik paliwa, jesli pali wiecej

- Chcialbym to auto zatrzymac na dluzej - 7-10 lat

- Cena do 120 tys.

Chodzi mi o auto trwale, solidne, wygodne i na lata. Raczej wybralbym tanszy model z lepszym wyposazeniem niz goly drogi model (przy tej samej niezawodnosci).

Modele, nad ktorymi sie zastanawialem (nowe):
- Skoda Superb III 1.8/2.0 TSI
- Renault Talisman TCe 200
- VW Touran 1.8 TSI
- Renault Espace TCe 200
- Kia Optima 2.0 DOHC
- Toyota Avensis 1,8 Valvematic
- Mazda 6 2.0 SKYACTIV-G 165KM 6AT
- Ford Mondeo 1.5 EcoBoost A6
- Fort S-MAX 1.5 EcoBoost A6

Lub 1-2 letnie:
- Mercedes C200
- BMW 518
- Volvo V60 1.5 T3 / 2.0 T4

Obecnie jestem srednio szczesliwym posiadaczem Qashqaia w dieslu 1.6, ktory jest za maly, za glosny, wyposazony moze nie ubogo, lecz malo komfortowo i na trasie pali dwa razy wiecej niz passat 2.0, ktorym jezdzilem poprzednio. W miescie natomiast oferuje fantastyczna zabawe ze zmiana biegow ;) Wczesniej byl Mondeo Mk IV, tez bylem zadowolony.

Bede wdzieczny za uwagi, polecenia, ostrzezenia, rekomendacje. Zwlaszcza temat silnikow jest dla mnie czarna magia.

Z gory dzieki!
ukrytysmok
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan Qashqai
Silnik: dCi 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Sie 2016, 15:42

Jak ma to być zakup "na lata" to powiem, że to ciężki temat, bo o niektórych z tych silników niewiele jeszcze wiadomo (a w ostatnich latach dużo było wpadek, chociażby TFSI w grupie VAG.

- Skoda Superb III 1.8/2.0 TSI - teoretycznie bardzo dobry wybór, bo silniki zostały poprawione, ale dla mnie (póki co) są zagadką
- Renault Talisman TCe 200 - ciekawy wybór, auto bardzo nowoczesne, ale jest krótko w sprzedaży,
- VW Touran 1.8 TSI - praktyczny, ale nudny, silnik tak jak w Superbie
- Renault Espace TCe 200 - jak Talisman
- Kia Optima 2.0 DOHC - silnik z wtryskiem bezpośrednim, poza tym ok
- Toyota Avensis 1,8 Valvematic - tu jest najpewniejszy silnik,bo z wtryskiem wielopunktowym, można założyć tanio i bezproblemowo LPG
- Mazda 6 2.0 SKYACTIV-G 165KM 6AT - bardzo udane auto, radzę poczytać forum Mazdy i opinie, zaskakująco niskie spalanie jak na benzynę
- Ford Mondeo 1.5 EcoBoost A6 - ok, tylko mała pojemność nie przekłada się na niższe spalanie
- Fort S-MAX 1.5 EcoBoost A6 - j.w.

Lub 1-2 letnie:
- Mercedes C200 - W204 to było bardzo udane auto, nie jestem tylko do końca przekonany do silników CGI
- BMW 518 - F10 jest naszpikowany elektroniką, która lubi płatać figle
- Volvo V60 1.5 T3 / 2.0 T4 te auto jest dość ciasne, bliżej mu do segmentu C niż D
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Sie 2016, 16:56

Super, dzięki za odpowiedź i opinie, o to mi wlasnie chodzi, aby zebrac jak najwiecej informacji.

Mam kilka pytań:
Ford - silniki 2.0 beda bardziej ekonomiczne na trasie? 240 KM to juz rozpusta i niestety jest tez duza roznica w cenie :/

Renault - troche mnie odstrasza 1.6, a takze fama ciągnąca się za francuskimi autami (pierwsze Megane wpisaly sie do historii), natomiast design bardzo mi sie podoba. Jak to wyglada z jakoscia u Renault teraz?

Kia - jakies inne uwagi? Kompletnie nie znam tego producenta, nawet nikt ze znajomych nie posiada? Troche wolny ten 2.0, ale moze przez to trwalszy?

Mercedes - myslalem o W205 - jakies opinie?

Volvo V60 - mniejsze niz Mercedes C i Talisman?

A i jeszcze pytanie czy dodac jakies inne modele samochodow do listy?

Dzieki raz jeszcze!
ukrytysmok
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan Qashqai
Silnik: dCi 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Sie 2016, 19:26

Mercedes - w kombi rozważasz czy sedan?
Jak Sedan to może:
Lexus 2.5 benzynka +/- 480 litrów bagażnika
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

09 Sie 2016, 22:30

V60 to następca V50, miejsca jest mniej niż się wydaje.
Jeśli zapakujesz w nie rodzinę + bagaże to T3 średnio sobie poradzi, T4 to minimum, auto sporo waży.
Na długie/wygodne użytkowanie, biorąc pod uwagę że dzieci będą rosły bardziej kierowałbym się za V70 z turbiną minimum 2.0 lub wolnossaka 3,2
Łatwo nie będzie znaleźć V70 bo mało tego na rynku w benzynie, z tego co jest to sporo z USA. XC70 już prędzej.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

09 Sie 2016, 22:42

@Kieł Mercedes raczej kombi, sedan za maly. Lexus bedzie zdecydowanie za maly, no i tani nie jest :)

@Rom33 Volvo - ok, dzieki za informacje. XC70 to juz za drogo dla mnie :)
ukrytysmok
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan Qashqai
Silnik: dCi 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie parkować? Niebezpieczeństwa parkowania!
    Parkowanie to jedna z podstawowych umiejętności, jakie kierowca powinien nabyć w czasie kursu nauki jazdy. Jednak nawet gdy ktoś wykona ten manewr prawidłowo podczas egzaminu, nie ma pewności, że będzie w stanie równie ...

11 Sie 2016, 06:30

Ossy napisał(a):- Kia Optima 2.0 DOHC - silnik z wtryskiem bezpośrednim, poza tym ok
D


od kiedy??

Proszę o źródło, bo z moich informacji to właśnie wprowadzasz kolegę w błąd.
http://www.automobile-catalog.com/car/2 ... matic.html

W benzyniaku optimy jest wielopunkt. W dieslach mają bezpośredni.


Jak dla mnie: w tym zestawieniu to masz wybór pomiędzy:
Toyotą, Optimą (no chyba że kolega udowodni bezpośredni wtrysk - to odradzam) a Mazdą. Ta ostatnia niby super, ale ja np trochę bym się bał że precyzja i dbałość o temperatury/smarowania/stopień sprężania w Maździe nie będzie dobrym kompanem na lata. Chodzi o to że jak nowe to wszystko pięknie dograne i śmiga cacy. Potem jak już się "rozreguluje" czy też odbiegnie od fabrycznych/optymalnych ustawień, to już nie musi być tak dobrze. No chyba że będziesz częstym gościem w serwisie ASO by Ci to badali/usprawniali. Ale nie oszukujmy się - nikt tego nie robi. Mazda piękna, ale ciut ryzykowna, chociaż nie tak ryzykowna jak uturbiony szajs.

Uturbione gów*a - zostaw. I z przyczyn serwisowych, i w związku ze spalaniem.
m.: celica turbo za 10k, czekamy...
voidcall
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 07 03 2007
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Focus MK1 FL
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

16 Sie 2016, 13:30

Dzieki za wszystkie uwagi i informacje.

Czyli na razie wybór zawężam do:
- Skoda Superb III 1.8 TSI
- Mazda 6 2.0 SKYACTIV-G 165KM 6AT
- Kia Optima 2.0 DOHC
- Ford Mondeo 1.5 EcoBoost A6
- Fort S-MAX 1.5 EcoBoost A6
- VW Touran 1.8 TSI
lub 1-2 letnie: - BMW 520i

Volvo i Mercedes odpadaja, bo za małe. Toyote zobaczylem na żywo i jednak nie bede w stanie przelknac jej wygladu :)

Bede musial wziac kilka jazd testowych i zobaczyc co najbardziej mi pasuje.

Pytanie z innej beczki - zalozylem wybor silnika benzynowego, ale nie do konca wiem czy slusznie. Tak jak pisalem - przez 10 miesiecy w roku jezdze po miescie, a pozostale 2 w trasie. Z tym ze w te 2 miesiace robie 60-70% rocznego przebiegu, wiec sam nie wiem czy diesel nie bedzie lepszy?

Z gory dzieki!
ukrytysmok
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan Qashqai
Silnik: dCi 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Sie 2016, 13:43

ukrytysmok napisał(a):Pytanie z innej beczki - zalozylem wybor silnika benzynowego, ale nie do konca wiem czy slusznie. Tak jak pisalem - przez 10 miesiecy w roku jezdze po miescie, a pozostale 2 w trasie. Z tym ze w te 2 miesiace robie 60-70% rocznego przebiegu, wiec sam nie wiem czy diesel nie bedzie lepszy?

różnica w cenie zakupu diesla nie zwróci Ci się przy takim rocznym przebiegu
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Sie 2016, 13:45

Bardziej niz o kwestie ekonomiczne (przy zakupie auta uzywanego z cena byla roznie) chodzi mi o trwalosc i eksploatacje.
ukrytysmok
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan Qashqai
Silnik: dCi 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Sie 2016, 13:50

To musisz liczyć się z tym, że dużo nowych diesli ma już AdBlue, czyli kolejny debilny układ oczyszczania spalin z kilkoma czujnikami. Gdy jeden zawodzi możesz przejechać z 1000km (wg dyrektywy UE) do warsztatu, a potem komputer uniemożliwia Ci odpalenie samochodu w imię ekologii. Pomijam już kwestie, ze mocznik zamarza w kilku stopniach, dlatego zapchanie rurki doprowadzającej go do filtra SCR też jest problemem.

Obejrzyj to CI się odechce diesla:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Sie 2016, 14:21

Fajny film, dzieki, już mi przeszlo :) A powiedz jeszcze, czy to nie jest tak, ze teraz juz turbo i DPF wkladaja do silnikow benzynowych rowniez?
ukrytysmok
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan Qashqai
Silnik: dCi 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Sie 2016, 14:44

Turbo to nie jest żadne zło i poprawia wydajność.
DPFy w benzyniakach są w planach przez to, że silniki z wtryskiem bezpośrednim, które miały być eko emitują dużo cząstek stałych.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Sie 2016, 16:35

Podrzucę AR giulie.
Musisz sprawdzić jak z cenami i silnikami, bo kiedy patrzyłem jakieś 2 miesiace temu pod kątem leasingu to tylko diesla można było zamówić.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Sie 2016, 18:34

Też mi się podoba :) Niestety zaczyna się od 150 tys, no i bagażnik mały. Są już benzynowe, przynajmniej w cenniku.
ukrytysmok
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan Qashqai
Silnik: dCi 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014