Czary z Fabią

17 Gru 2015, 15:21

Poproszono mnie ostatnio ,żebym rzucił okiem co się dzieje z autem znajomej. To Najprostsza fabia i z 2003 z 1,4-16V. Auto stało ok 40 godzin i akumulator ledwo zasilał kontrolki po przekręceniu kluczyka. Auto było regularnie użytkowane każdego dnia tygodnia i jest owszem szansa ,że na krótkich trasach akumulator był niedoładowywany ale nie do tego stopnia.
Oczywiście posprawdzałem wszystko co na oko mogło być nie w porządku ale nic nie znalazłem (ciemno na dworze).
Jednak znalazłem taki feler : Kiedy wyjąłem kluczyk ze stacyjki ,to słyszałem w kabinie rytmiczne lekkie pukanie gdzieś z konsoli (jakby chodził stary zegar). Zacząłem tego szukać. Na końcu stwierdziłem co to ,jak chwyciłem w rękę ramię wycieraczki przedniej szyby. Wyraźnie drgała w ręce w rytm tego pukania wewnątrz.
Powie mi ktoś jak to możliwe ,bo kluczyk miałem w ręku ..? :shock:
Co może być tego przyczyną..? Teraz obawiam się,żeby jak są takie jaja , auto samo się nie spaliło na parkingu kiedy włożę naładowany akumulator...
Czy problemu szukać w kostkach i w wiązce od "kombajnu" przy kierownicy czy gdzieś indziej..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Gru 2015, 17:32

artur73 napisał(a):Powie mi ktoś jak to możliwe ,bo kluczyk miałem w ręku ..? :shock:
Jest to możliwe przy uszkodzeniu modułu BSI. To w nim znajduje się układ i przekażniki sterujące pracą silnika wycieraczek.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Gru 2015, 08:39

Dzięki. Muszę załatwić używany na chwilę na podmianę w dużym znajomym warsztacie. Zobaczymy co się zmieni.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Gru 2015, 10:50

artur73 napisał(a):Muszę załatwić używany na chwilę na podmianę

Przedtem podłącz komputer z programem VAG, Połącz się ze sterownikiem ( 09- zespół centralnej elektryki ) Odczytaj i zapisz numer sterownika oraz jego kodowanie - w przypadku wymiany będzie potrzebne ) Odczytaj błędy .Być może będzie ich dużo ze względu na rozładowany akumulator. Skasuj i odczytaj ponownie. Przeprowadż test elementów. Tutaj będziesz uruchamiał z komputera między innymi wycieraczki . Dawca modułu najlepiej identyczny z biorcą.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne podróże na rodzinne wakacje
    Zbliża się koniec roku szkolnego, a wraz z nim czas wakacyjnych wyjazdów z rodziną. Wielogodzinna podróż samochodem może być trudna zarówno dla dziecka, jak i jego rodziców. Co można zrobić, żeby ...
    Doświadczenie za kierownicą to nie wszystko!
    Od lat największe zagrożenie na drogach stanowią młodzi, świeżo upieczeni kierowcy z grupy wiekowej 18-24 l, dla których wskaźnik liczby wypadków na 10 000 populacji jest najwyższy(1). Zdecydowana większość ...