Czemu w autach nie montuje sie amperomierza, ws. ciś oleju?

02 Lut 2012, 10:31

mam takie pytanie dlaczego w pojazdach użytkowych typu autobus, cieżarówka, ciągnik siodłowy
montowane są wskazówkowe wskaźniki ciśnienia oleju, ładowania akumulatora
a w osobówkach nie?
wyjasni mi to ktos?
jesli jest obrotomierz i wskaźnik temp cieczy chłodzącej to chcialbym miec tez na blacie amperomierz, wskaźnik ciśnienia oleju no i moze jeszcze byc wskaźnik temp oleju
pozdr
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • 02 Lut 2012, 10:56

    montuje się, kup porządne auto będziesz miał :mrgreen:
    Amperomierz się montowało tylko w starych rosyjskich/niemieckich konstrukcjach, teraz montuje się woltomierze
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    02 Lut 2012, 15:21

    a wsk. cisnienia oleju?
    znajomy mi mowil ze w starych sie montowalo voltomierz/amperomierz zeby samemu ustawiac ladowanie, w jaki sposób to sie robilo?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    02 Lut 2012, 16:59

    głupoty mówi,
    nie ma to nic wspólnego z "ustawianiem ładowania",
    a wskaźnik ciśnienia oleju jest montowany w wielu samochodach

    BTW jeśli ci bardzo brakuje tych wskazań zamontuj sobie :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    03 Lut 2012, 09:37

    a gdzie je sie podlacza? kolega mówił ze jak jechal skodą w prl to musial ogrzewanie szyb wlaczac bo za duze ladowanie mial na wys. obrotach i musial pilowac zeby wskazówka byla w zielonej skali
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    03 Lut 2012, 10:27

    przecież i tak nie masz pojęcia o elektryce więc po co tłumaczyć?? zresztą googli jeszcze nie zamknęli
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    03 Lut 2012, 15:11

    Teraz w samochodach sa alternatory, w ktorych za napiecie odpowiada regulator napiecia, jak masz za wysokie napiecie, to go wymieniasz i tyle.
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    03 Lut 2012, 16:30

    w samochodach "do pracy" montuje się, bo to dość ważny parametr :wink:
    popatrz większość terenówek ma :wink:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    04 Lut 2012, 06:58

    Skoro producent uznał, że nie jest jakiś wskaźnik konieczny - to nie jest ..
    Są auta, które nie mają wskaźnika temp cieczy ..
    Jesli bardzo potrzebujesz to sobie kup na alledrogo, zamontuj w/g instrukcji dołączanej do każdego takiego manometru i gitara !!!
    Tu masz przykładowy ...
    [link do oferty na Allegro wygasł]
    Na tym uważam temat za wyczerpany - reszta info w google, allegro, wikipedii ...
    Za 24 h zamykam ...
    silvo44
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2893
    Miejscowość: Olkusz
    Prawo jazdy: 01 09 1983
    Auto: TOYOT YARIS III
    Silnik: 1,0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    04 Lut 2012, 15:17

    a w starszych autach nie bylo regulatora napiecia?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    04 Lut 2012, 15:38

    Co rozumiesz pod pojęciem ,,starsze auto'' ???
    Kiedyś były montowane w samochodach prądnice i wartość prądu ładowania zależała od jej obrotów - w alternatorze wyeliminowano ten problem - ładowanie jest na stałym poziomie ...
    silvo44
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2893
    Miejscowość: Olkusz
    Prawo jazdy: 01 09 1983
    Auto: TOYOT YARIS III
    Silnik: 1,0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    04 Lut 2012, 18:49

    Ciężarówki i ciągniki siodłowe prowadzą zawodowcy znający się choć częściowo na podstawach mechaniki i potrafią zinterpretować , odpowiednio zareagować , na wskazania przyrządów pomiarowych. Osobówki prowadzą zazwyczaj niemoty ( bez urazy ) które nie mają zielonego pojęcia co w trawie piszczy i im wystarczy że zapali się jakaś kontrolka wskazująca na konieczność wizyty u mechanika .
    Ostatnio edytowany przez silvo44, 05 Lut 2012, 09:49, edytowano w sumie 1 raz
    Powód: zbędny cytat
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4962
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    05 Lut 2012, 09:50

    ok pod pojeciem starsze auto rozumiem jakis wynalazek z lat 50-70, 80
    jesli byla prądnica to musial byc voltomierz i amperomierz tak?
    i kierowca musial sam kontrolowac bilans energetyczny tak? ale jak? w jaki sposób?

    Amperomierza to teraz juz sie chyba nigdzie nie montuje, voltomierz owszem
    Ale po co komu np wskażnik cis. oleju jak i to jest lampka
    Dopiero prowadząc auto z tym wskaźnikiem widac ze na jalowych obrotach auto ma min ciś oleju a dopiero na obrotach ma coraz wyższe az do maksymalnego.

    A jeszcze jedno pytanko
    czy jak wlaczymy zaplon i tak zostawimy auto i np grzebiemy to szybko sie wyczerpie akumulator? Wtedy co ma zasilanie? Wszystkie wskaźniki i to wszystko? Czy pompa paliwa tez wtedy chodzi? wlaczając zaplon ją słychac na 1s a później juz cisza
    np w starczych pojazdach zaplon wlacza sie kluczykiem a odpala oddzielnym starterem
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    05 Lut 2012, 10:40

    piotrauto napisał(a):jesli byla prądnica to musial byc voltomierz i amperomierz tak?

    Nie musiał - mógł ..
    piotrauto napisał(a):Czy pompa paliwa tez wtedy chodzi?

    Nie, ale radio, zapomniana wyłączona tylna szyba lub oś wewnętrzne potrafi rozładować aku zwłaszcza jesli nie jest dobrze naładowany ..
    piotrauto napisał(a):zaplon wlacza sie kluczykiem a odpala oddzielnym starterem

    W nowoczesnych też .. http://www.google.pl/search?hl=pl&cp=10 ... 66&bih=635
    A w maluchu też !!!
    silvo44
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2893
    Miejscowość: Olkusz
    Prawo jazdy: 01 09 1983
    Auto: TOYOT YARIS III
    Silnik: 1,0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2011

    05 Lut 2012, 15:44

    a to pompa paliwa tylko pracuje jak silnik jest uruchomiony? to dlaczego slychac ją jak przekrecam zaplon?

    u Wujka w ciezarówce to zaplon jest wlaczony caly czas jak cos grzebie przy nim a uruchamia jednym przyciskiem a drugim gasi, wiec w osobówce sam zapolon moze byc wlaczony przez xxmin? nie padnie aku/?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931