Czuć gaz - dziwna sprawa

28 Mar 2019, 22:31

Cześć. Mam nadzieję, że znajdę tutaj jakiegoś speca od LPG, bo sprawa jest dość dziwna, mam kilka pytań.

Sprawa dotyczy BMW E39 530i.

Instalacja z tego, co mówił to Stag300 (nie wiem, nie znam się, dopiero kupiłem to auto, wcześniej LPG nie jeździłem).

Otóż czuć gaz, jak jest włączony nawiew to także wewnątrz auta.
Byłem u gazownika (wcześniej wymieniłem świece i filtr powietrza), sprawdził szczelność przy butli i przy parowniku i mówił, że tutaj problemu nie ma.
Po podłączeniu pod komputer stwierdził, że mapa jest dobra, ale jeden wtrysk wysiada, bo jego wartość jest 5.8/5.9, gdzie w pozostałych pokazuje 2.8/2.9.
Do tego dołączyć trzeba, że świeci się kontrolka silnika ("Pogorszenie składu spalin").

Teraz tak. Powiedział, że zresetował mapę, i tu zastanawiam się, po co, skoro twierdził, że była dobra. Teraz na komputerze pokładowym pokazuje mi wyższe spalanie, niż było. Tak samo chwilowe spalanie na liczniku. Mówił też, że co do tego wtrysku to wymiana listwy na nowe lub regeneracja.

I tutaj pojawiają się moje pytania:

1. Czy ta kontrolka świeci się z powodu tego wtryskiwacza?
2. Czy przez ten wtryskiwacz czuć gaz, czy może gdzieś indziej szukać problemu?
3. Po co zresetował mapę?
4. Czy jak trochę pojeżdżę to średnie spalanie na komputerze pokładowym się unormuje tak, jak było wcześniej?
5. Trzeba zrobić jeden wtrysk, czy całą listwę?
paweeelooo
Początkujący

Zdjęcia: 1
Auto: Nie mam

29 Mar 2019, 20:43

paweeelooo napisał(a):1. Czy ta kontrolka świeci się z powodu tego wtryskiwacza?
Ona świeci bo jest zapisany jakiś błąd w sterowniku i trzeba sprawdzić dokładnie jaki on jest.
paweeelooo napisał(a):2. Czy przez ten wtryskiwacz czuć gaz, czy może gdzieś indziej szukać problemu?
Nie wydaje mi się żeby to było problemem powonienia gazu który czujesz.
paweeelooo napisał(a):3. Po co zresetował mapę?
Tego nie wiem sporo mapa była dobra to nie ma sensu jej ruszać to na pewno nie naprawi wtryskiwacza.