Czujnik temperatury a spalanie

05 Cze 2018, 11:46

Witam, mam problem z mazda 6 2.0 diesel, co jakiś czas załącza się wysokie spalanie w granicach 11-12 l, przynajmniej tak pokazuje na komputerze co więcej widzę że paliwa ubywa także komputer nie przekłamuje raczej, błędów żadnych nic nie pokazuje, DPF czysty a temp płynu chłodzącego jest w normie po nagrzaniu trzyma się w 90°, dodam że takowy problem czasami pojawia się gdy np. ruszam na zimnym silniku i mam przez te kilka km gdzie jeszcze temp nie zacznie się podnosić spalanie w normie 5-5.5 a gdy tylko wskazówka rusza spalanie nagle wzrasta do 11-12 l, po kilkudziesięciu km problem znika a za jakiś czas znowu się pojawia. Czy sądzicie, że moze być to wina czujnika temperatury płynu chłodzącego ? Lub macie jakieś inne teorie. Pozdrawiam :D
karol147
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 121km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

05 Cze 2018, 11:55

Wygląda to tak jak by uruchamiała ci się procedura wypalania DPF.
Jeździsz na krótkich odcinkach czy robisz dłuższe trasy? Jak często lub co ile mniej więcej km obserwujesz taką sytuację?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

05 Cze 2018, 12:00

Jeżdżę różnie zazwyczaj są to trasy gdzie mam średnio 70km/h i są one dluzsze, czasami miasto to wiadomo.
karol147
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 121km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

05 Cze 2018, 12:01

Bardzo czesto, teraz to właściwie cały czas obserwuje te spalanie
karol147
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 121km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

05 Cze 2018, 14:42

Niedawno zrobiłem trasę 300 km i takie wysokie spalanie było przez pierwsze 10 km potem cała trasa 5-5,5.
karol147
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 121km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

06 Cze 2018, 09:05

karol147 napisał(a):ruszam na zimnym silniku i mam przez te kilka km gdzie jeszcze temp nie zacznie się podnosić spalanie w normie 5-5.5 a gdy tylko wskazówka rusza spalanie nagle wzrasta do 11-12 l, po kilkudziesięciu km problem znika a za jakiś czas znowu się pojawia.
Jak pojawi Ci się ten problem to spróbuj odpiąć czujnik temperatury na chwilę i zobacz co się będzie działo ze spalaniem.
Generalnie powinno być tak że jak odpalasz i na zimnym silniku podczas jazdy jest minimalnie wyższe spalania przez chwilę aż silnik złapie odpowiednią temperaturę wtedy powinno spaść do normalnych wartości.

Mój znajomy miał kiedyś taką Mazdę i miał problemy z gaśnięciem silnika i spalanie nie spadało mu poniżej 7 litrów nawet w trasie i jak się okazało problematyczny był zawór SCV, ale u ciebie spalanie jest bardzo wysokie z tego co piszesz. Zerknij z ciekawości na ten zawór i podaj jakie masz na nim oznaczenie/numer bo była wadliwa partia i te zawory sprawiały sporo problemów w tych silnikach.

Przy takim wysokim spalaniu 2x ponad normę silnik pracuje inaczej? Zaobserwowałeś coś jeszcze oprócz samego zwiększonego spalania?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wolniej! - nie zawsze znaczy bezpieczniej
    Nadmierna prędkość należy do najczęstszych przyczyn wypadków drogowych. Czy jednak oznacza to, że im wolniej jedzie kierowca, tym lepiej? W wielu sytuacjach taka zasada się nie sprawdzi. Znaki określające ograniczenie ...

06 Cze 2018, 17:39

Jutro postaram się sprawdzić ten zawór. A propo silnika to pracuje bez zarzutoe, czasami przy zapaleniu poleci biały dymek i samochód chwileczkę nierówno pracuje, obroty wtedy na biegu jałowym po 200obr lataja ale to przez 5-10 sekund potem jest wszystko super. Zauważyłem że gdy te spalanie nagle się zmienia bo to jest nagły skok z 5-5,5 l do tych 11l to słychać jakby coś się przestawiło załączyło ale to czasami.
karol147
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0 121km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006