Opel Astra H - problemy z elektroniką?

10 Cze 2018, 10:56

Witam, mam problem z samochodem - opel astra h 1.7 cdti. Około miesiąc temu był wymieniony akumulator i alternator, ale problemy wróciły. Mianowicie - przy jeździe na niższych obrotach, przy zjeżdzaniu ze wzniesienia włącza się żólta kontrolka serwis. Bywa, że obroty szaleją, przy naciśnięciu sprzęgła rosną, spadają zbyt wolno. Czasami się zdarza, że auto totalnie nie reaguje na gaz -naciskam pedał gazu i obroty wogóle nie rosną. Po zgaszeniu silnika i po odczekaniu kilku minut wszystko samo się naprawia. Ostatnio przy jeździe po mieście zaświeciła się kontrolka akumulatora i był twardy hamulec, nie dało się nacisnąć pedału. Po zjechaniu na bok i zgaszeniu silnika kontrolka zgasłą, silnik odpalił znowu, ale hamulec nie działał. Po ok pół godziny wszystko wróciło do normy, ale przed domem znowu to samo - nie da rady wcisnąć hamulca. Po sprawdzeniu ładowania w komputerze wynika, że w momencie kiedy coś zaczyna szwankować ładowanie wynosi ok 12v. Gdy zaczyna działać wszystko, ładowanie wynosi 13-14v. Co może być przyczyną? Bardzo proszę o pomoc, jutro auto idzie do mechanika, ale może ktoś ma jakiś pomysł co to może być. Błędy, które pojawiają się przy metodzie gaz-hamulec to ecn040060, ecn062102, ecn056003.
kkoo634
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 20 09 2006
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

13 Cze 2018, 18:18

Sprawdź zawór EGR w jakim jest stanie i wyczyść go, następnie sprawdź czy z reakcją na gaz nie będzie problemów. Zajrzyj też do silniczka krokowego który z tego co widzę masz w swoim silniku i też jeżeli jest brudny to go wyczyść i sprawdź wtyczkę czy piny nie są zaśniedziałem i z nalotem.

kkoo634 napisał(a):Około miesiąc temu był wymieniony akumulator i alternator, ale problemy wróciły.
Akumulator masz założony o takich samych parametrach jak poprzedni lub tak jak zaleca producent? Alternator jest założony nowy?

kkoo634 napisał(a):Po sprawdzeniu ładowania w komputerze wynika, że w momencie kiedy coś zaczyna szwankować ładowanie wynosi ok 12v. Gdy zaczyna działać wszystko, ładowanie wynosi 13-14v.
Jeżeli wstąpi tak problem to sprawdź czy na zaciskach alternatora jest też 12V wykluczysz w ten sposób przerwę w obwodzie między alternatorem i akumulatorem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Poznań Motor Show - nowa data targów!
    Wczoraj późnym wieczorem pojawiła się informacja o przełożeniu największych targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show które miały odbyć się między 26, a 29 marca 2020 roku. Nowy termin w którym ...