Czy BMW E34 nadaje się jako bezpieczne daily?

30 Maj 2017, 18:06

Witajcie!

Nim ktoś zacznie hejtować bardzo proszę o przeczytanie całości :)

Otóż chciałbym sprzedać swoją obecną Hondę - z racji chęci posiadania czegoś fajnieszego z duszą spoglądam z kierunku e34, ale nie ukrywam, że z pewnymi obawiami. Auto gorąco polecane przez kolegę z pracy który mówi, że to wygodne, fajne i niedrogie w serwisowaniu auto.

Mam jednak obawy... Ogólnie zdaje sobie sprawę, że auto ma swoje lata i tego najbardziej się obawiam. Szukam auta które przewiezie mnie bez problemu 400 czy 500 km na wakcje, które będzie moim daily i nie będę musiał się martwić czy mi zaraz silnik czy skrzynie nie padnie.
Chciałbym byście zrozumieli - wiem, że dużo zależy od konkretnego egzemplarza, ale ja chcę bardziej wiedzieć czy e34 pomimo wieku nadal nadaje się na bezpieczne daily czy już jest za stare?.

Szukałbym touringa za około 6-7k co wydaje mi się niezłą kwotą patrząc na to co jest obecnie oferowane.

Druga sprawa i tutaj też prosiłbym o opinie... Czy napęd na tył mnie nie zabije?
Jeżdzę spokojnie i raczej niezaszybko (bliżej mi do 30-stki niż 20-stki więc szarżowanie mi już nie w głowie), ale zdaje sobie sprawę, że nie mam odruchów wyćwiczonych i kontra przy poślizgu pewnie by mi nie wyszła zbyt dobrze. Wiem, że są egzemplarze z kontrolą trakcji, ale żadnego nie znajduje.

Powiedzcie czy mogę dalej myśleć o e34 czy sobię odpuścić?

Jak ktoś będzie miał chęć powiedzcie mi jak z kosztami ubezpieczenia względem innych aut (nie chciałbym wydać 3k na samo ubezp.) i jak realnie jest z kosztami utrzymania 2.0 bądź 2.5.

Dzięki za wszelką pomoc i wskazówki.
Pozdrawiam :piwo:
piotreksmoq
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Honda Civic 7 gen
Silnik: 1.4 :
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001

30 Maj 2017, 22:09

Jak nie liczysz na zbyt wiele mocy to jak najbardziej 520. E34 to legendarne auto i i jeżeli znajdziesz ludzki egzemplarz to jeszcze długo Cię powozi. Touringi masz z nivo czyli amory pompowane płynem hamulcowym jeżeli to padnie to są bardzo drogie ale za to możesz wsadzić amory z normalnej wersji (normalnie pasują) i zaślepić nivo. Przy kombi włašnie masz większe szanse NIE trafić na upalonego łupa z pod remizy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Maj 2017, 22:34

Generalnie w starszych autach z prostą budową jak coś ma paść ostatecznie to nie robi tego nagle tylko daje wcześniej objawy, także jak przed trasą autko nie ma żadnych problemów to nie będzie przykrych niespodzianek.

Samochód z napędem na tył to nie jest F-16 żeby jakieś szkolenie robić zanim do niego wsiądziesz :roll: Jak dla mnie przy normalnej jeździe nie ma prawie żadnej różnicy między FWD a RWD.
txxc
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 01 01 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46/Daewoo Lanos
Silnik: 2,2 170KM/1,6 106KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

31 Maj 2017, 00:06

Miałem e34, miło wspominam i tęsknie za nią nieprzerwanie...;)
Wszystko zależy od stanu samochodu oczywiście.
Stara piątka zadziwia od początku jakością i trwałością użytych materiałów. Ponadczasowe wyciszenie, nie ustępuję często kilkanaście lat nowszym wytworom motoryzacji. Prowadzenie również na najwyższym poziomie, zawieszenie, hamulce nie ustępują w niczym współczesnym wozidłom.
Części eksploatacyjne są dośc tanie i ogólnodostępne.
Jednak nie ma co ukrywać, coraz ciężej kupić e34 w dobrym stanie. Z racji wieku i kosmicznych przebiegów bywa różnie. Decydując się na poszukiwania e34 trzeba uzbroić się w cierpliwość.
Trupów i skarbonek bez dna nie brakuję. Żeby dobrze kupić trzba się po prostu znać na starych bmw bądź jechać z kimś kto się zna.
Obecnie jeżdżę e38 jednak jak trafi się ciekawe e34 V8 to myślę, że długo nie będę zastanawiał się nad powrotem :mrgreen:
E38 jest fenomenalne jednak w e34 jest więcej BMW, ten samochód po prostu ma duszę :mrgreen:
Jutro wieczorem jak wrócę z pracy to postaram się podesłać jakieś ciekawe linki do ogłoszeń.
Skąd jesteś?
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

31 Maj 2017, 07:21

Dzięki za informacje!

Jestem ogólnie z okolic Warszawy, ale obecnie jeszcze nie szukam do kupna, bo muszę sprzedać znienawidzoną Hondę.

Ogólnie to mocy jakoś nie potrzebuje, obecnie mam 90 koni w sedanie - fakt to za mało, ale jednak dla mnie ważniejszy jest komfort podróżowania, a nie dynamiczna jazda.
W hondzie wkurza mnie krótka skrzynia biegów (krótkie przełożenia), niewygodne fotele i męczarnie jakie przeżywam przy dłuższych podróżach. Cholernie chciałbym mieć tempomat, podłokietnik i wygodne fotele.

Ponadto upatrzyłem sobie e34 bo mogę troszke nad nim popracować i spełnić swoje kolejne marzenie - tzn zloty z kumplami.


A tak szczerze, wolałbym e38m bo to jest moje większe marzenie, ale boje się, że koszta przerosną możliwości, nawet z silnikiem 2,8.
kirin88 wysłałem Ci PW w tej sprawie :D
piotreksmoq
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Honda Civic 7 gen
Silnik: 1.4 :
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001

31 Maj 2017, 08:51

piotreksmoq napisał(a):A tak szczerze, wolałbym e38m bo to jest moje większe marzenie
tutaj to bez 15k nawet nie masz co szukac bo trupy. Jak cos z V8 to cena jeszcze mocniej w gore.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    40-lecie Renault w Formule 1
    Renault informuje, że w ten weekend, w ramach Grand Prix Monako, uroczyście rozpocznie obchody 40 rocznicy zaangażowania marki w wyścigi Formuły 1. Renault rozpoczęło przygodę z Formułą 1 wraz z udziałem kierowcy Jean-Pierre ...

31 Maj 2017, 09:01

piotreksmoq napisał(a):W hondzie wkurza mnie krótka skrzynia biegów (krótkie przełożenia), niewygodne fotele i męczarnie jakie przeżywam przy dłuższych podróżach.


Napisz to na forum Civica, ostatnio jeden z naszych stałych forumowiczów rozpoczął tam dyskusję na ten temat i przez fanów Civica został zwyzywany od "trolli", a w forumowej ankiecie wyszło, że UFO (jeszcze mniej wygodne niż VII gen.) jest bardzo komfortowym autem :)
Prawda jest taka, że każde auto będzie wygodniejsze od Hondy :ok:

Ceny E34 szybują ostro w górę i obawiam się, że w Twoim budżecie czeka Cię ostra przeprawa przez trupy. Rozszerz poszukiwania także o inne marki, chyba, że masz sporo czasu na znalezienie innego auta.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

31 Maj 2017, 09:59

łysy napisał(a):Prawda jest taka, że każde auto będzie wygodniejsze od Hondy
no moze nie kazde ale nie ma co się oszukiwac ale japonczyki komfortem sie nie wyrozniaja. A jezeli chodzi o Touringa to mysle ze cena spoko gdyz nie jest to mocno poszukiwany egzeplarz to i cena nie jest wygorowana
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Maj 2017, 12:48

Honda wygofna? Pewnie legend jest wygodny, ale ja niestety kupiłem civic-a...

Zobaczymy jak wyjdzie. Muszę sobie zrobić rachunek sumienia czy napewno chce w to brnąć.

Mam jeszcze pytanie. Jak jest że sprzedaza jak będę chciał kiedyś zmienic?
Pytam bo nie chce utknąć z autem którego potem nie sprzedam, choć wydaje mi się że touringi w miarę dobrze utrzymane za długo nie stoją na portalach z ogłoszeniami.
piotreksmoq
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Honda Civic 7 gen
Silnik: 1.4 :
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001

31 Maj 2017, 13:39

Żądne e34 nie stoi długo w ogłoszeniu jak jest zadbane. Unikałbym też 518i.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Maj 2017, 22:59

Generalnie e34 to świetny samochód jak na czasy w jakich powstawał, ale na jego eksploatacje trzeba patrzeć nieco inaczej niż na przysłowiowego Golfa czy Astre.
Ogólnie same części może nie są drogie jak na dzisiejsze standardy, ale licz się z tym, że jeśli będziesz chciał utrzymać ten samochód w należytym stanie, to będziesz musiał wyłożyć trochę $$$ na różne mniejsze lub większe pierdoły i z tego spore kwoty ostatecznie będą wychodzić. Takiego auta nie kupuję się, jeśli chcę się jeździć jak najtaniej i oszczędzać na wszystkim co się da, tylko właśnie po to, aby doprowadzić go do jak najlepszego stanu. Jeśli masz inną wizję na ten samochód, to dobrze radzę- odpuść sobie. :ok: A 7tyś.zł to właśnie budżet na rokujący egzemplarz do poprawek.
łysy napisał(a):Napisz to na forum Civica, ostatnio jeden z naszych stałych forumowiczów rozpoczął tam dyskusję na ten temat i przez fanów Civica został zwyzywany od "trolli", a w forumowej ankiecie wyszło, że UFO (jeszcze mniej wygodne niż VII gen.) jest bardzo komfortowym autem :)

Forum Civica to inny stan umysłu :ok: Czasami czytam tam wyrywkowo temat o Civicu X, to nie raz się zastanawiam co oni tam biorą :D Tam ktoś coś usłyszał, tam przekręcił i wychodzą takie bzdury, że szok(głównie w stosunku do innych marek). Generalnie po lekturze tego forum można się dowiedzieć, ze Civica IX kupuję się dla radości z jazdy, bo inne auta są takie nudne, słabo prowadzące i w ogóle bezpłciowe, a Civic to jest to :D A hitem jest twierdzenie, ze wielowahacz jest zbyteczny, bo Civic VIII prowadzi się lepiej od aut, które mają takie zawieszenie, a jako przykład podawany jest Leon, Golf VII i bodajże nawet Focus...Co ciekawe, jedynymi rozsądnymi użytkownikami na tym forum są... ludzie, którzy zmienili Honde na inną markę :D
A wracając do Civica X, muszę znaleźć czas na jazdę testową tym modelem i sprawdzić czy rzeczywiście to takie świetne auto, jak to piszą tam na forum. Dziś zrobiłem prawie 660km po Polsce i nie widziałem ANI JEDNEGO Civica X, ciekawe dlaczego...
To w ramach takiego małego off-topicu :wink:
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

01 Cze 2017, 00:50

pkc napisał(a):Dziś zrobiłem prawie 660km po Polsce i nie widziałem ANI JEDNEGO Civica X
ja widziałem kilka, w tym jednego z bliska przez dłuższą chwilę, i jak bardzo nie podobał mi się na zdjęciach (tyłek), tak widząc go na żywo stwierdziłem, że nawet mi się podoba :D
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Cze 2017, 08:19

Syfika się kocha albo nienawidzi szczególnie w przypadku 3ch ostatnich generacji (wygląd). Mi się bardzo podoba ale jak z jazdą to się nie wypowiadam.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Cze 2017, 09:24

Mi na początku najnowszy Syfik nie podobał się w ogóle, ale obecnie coraz bardziej się do niego przekonuję - jest "jakiś" (w odróżnieniu od mojego obecnego auta, które jest z wyglądu zwyczajnie nudne :) ), naprawdę może się podobać. Jeździ jednak gorzej niż Golf (układ kierowniczy jest wyjątkowo sztuczny - w odróżnieniu od UFO, gdzie był bardzo bezpośredni, co strasznie lubiłem), silniki wydają się być niedorobione (1.0T nie jedzie kompletnie, a 1.5T ma absurdalną turbodziurę i pali jak smok), kabina wykończona jest w Dacii Sandero, brytyjskie spasowanie elementów zewnętrznych - dużo mają do poprawienia przy okazji liftingu.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna