Czy BMW e90 warto kupić z budżetem do 30k?

17 Kwi 2018, 13:55

Mam budżet do 30k i samochodem, który najbardziej zwrócił moją uwagę jest BMW e90, poczytałem trochę o awariach i cenach napraw, więc najrozsądniejszą opcją wydaję mi się benzyna 2.0 150KM, bo ponoć bezproblemowo sprawuje się na gazie i pali w okolicach 10 litrów LPG.

W mojej okolicy znalazłem 2 takie oferty:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Szczególnie ta druga oferta mi się podoba. Wyraźcie swoją opinię na temat tych e90, oraz podajcie linki do innych fajnych ofert.

Ja rocznie robię do 10 tys km, z czego 80% to trasy około 120 km, reszta to podróże po 30 km. Żeby odpalić i zaraz gasić to bardzo rzadko w moim wykonaniu. Powiedzcie, czy z moim budżetem warto atakować segment BMW, czy może lepiej poczekać rok lub 2 lata, żeby e90 troszeczkę staniały?
Adus07
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 08 2015
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.3 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

17 Kwi 2018, 15:49

Ogłoszenie nr 1.
-średnie spalanie 9,3l/100km widoczne na komputerze pokładowym to średnie spalanie BENZYNY, a nie gazu i właściciel powinien o tym wiedzieć
-na zdj. nr 11 widać na jakich zimówkach jeździ "Infinity INF-049", jakieś najtańsze chińskie opony w aucie premium z tylnym napędem. Oj ktoś oszczędzał na tym egzemplarzu, ciekawe na jakich podzespołach jest instalacja gazowa.
Ogłoszenie nr 2
Wygląda dużo lepiej, ktoś potrafi robić zdjęcia, ale nie wiadomo czy czegoś nie zretuszował.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Kwi 2018, 21:59

W związku z tym, że w moim życiu dzieje się ostatnio duuużo, to mam kolejne pytanie, do pracy będę miał jakieś 3-4 km w jedną stronę, a samochodu będę używał powiedzmy 10 razy na takiej trasie do pracyi z powrotem, gdzie przejade praktycznie na zimnym silniku łącznie 60-80 km na 20 razy , a po takim "mataronie" dojazdów do pracy wyjadę moim autem na autostradę 100 km i po kilku dniach powrót tą autostradą do Poznania i znowu "maraton" 10 dni do pracy na zimnym silniku. W takiej sytuacji jak opisana powyżej lepiej sprawdzi się moja obecna Corsa 1.3 CDTI (diesel) czy planowane do zakupu BMW e90 2.0 beznyna 150KM z LPG ?

Czy diesel nie dostanie za bardzo po tyłku przez te dojazdy miastem (Poznań)? AAA i kolejne pytanie, czy benzyną z LPG będę mógł parkować w halach parkingowych w piwnicach bloku? Bo gdzieś zasłyszałem, że niby nie wolno, ale jak to jest w praktyce?
Adus07
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 08 2015
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Opel Corsa C
Silnik: 1.3 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

19 Kwi 2018, 07:22

Adus07 napisał(a):czy benzyną z LPG będę mógł parkować w halach parkingowych w piwnicach bloku? Bo gdzieś zasłyszałem, że niby nie wolno, ale jak to jest w praktyce?

W większość decyduje o tym zarządca obiektu i uzależnione jest czy podziemny garaż ma wentylację. Ma prawo wezwać straż miejską i Cię stamtąd wywieźć jak będzie upierdliwy.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Kwi 2018, 08:13

Albo somsiad!

Przy sklepach i galeriach generalnie problemu nie ma, czasami nawet dozorcy pozwalają albo każą wjechać. Gorzej jeśli robisz to codziennie pod własnym blokiem, ludzie mają prawo zgłosić.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Kwi 2018, 09:52

Adus07 napisał(a):W takiej sytuacji jak opisana powyżej lepiej sprawdzi się moja obecna Corsa 1.3 CDTI (diesel) czy planowane do zakupu BMW e90 2.0 beznyna 150KM z LPG ?


Zdecydowanie LPG, Corsa z takim małym dieslem wolno się rozgrzewa, zimny olej = szybsze zużycie silnika. Przyjmuje się, że 1km na zimnym silniku = 200 km rozgrzanej jednostki napędowej.

Pamiętaj, że auto zanim się rozgrzeje pracuje na benzynie. U mnie w R5 Turbo auto potrzebuje jakieś 200-300m na przełączenie się na LPG latem, zimą, przy dużych mrozach, po nocnym postoju około 1,5km. R4 może trochę wolniej się nagrzewać.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus w Polsce. Jak to się wszystko zaczęło?
    Wymagający kierowcy ze Stanów Zjednoczonych mogą się cieszyć Lexusami od 1989 roku, ale w Polsce marka zyskała prawdziwą popularność dopiero w XXI wieku. Jak zaczęła się historia Lexusa w Polsce, gdzie zlokalizowany ...

19 Kwi 2018, 10:16

Ossy napisał(a):R4 może trochę wolniej się nagrzewać.


2-3 km max zanim się przełączy na LPG. Oczywiście zależy jak gazownik ustawi, bo jak się klient uprze to mu opuści wymogi temperatury. Ale z tego co jeździłem R4 w gazie to zimą jeśli nie grzałem auta na parkingu to do tych trzech kilometrów mu schodziło. Jak grzałem, odśnieżałem, czyściłem szyby to czasem kilometr wystarczał.

Diesel to się nagrzeje po 15-20 km zimą. Tym bardziej taki malutki.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007