Czy było by to dobre posunięcie czyli zamiana Golfa na BMW ?

02 Paź 2012, 22:06

Witam
To pierwszy mój post na tym forum dlatego prosiłbym o wyrozumiałość otóż na codzien jeżdzę vw golfem Mk4 z 90-konnym silnnikiem Diesla o pojemnosći 1.9 r. 2000 .Ostatnio znajomy kupił sobie BMW serii 5 e39 2.5TDS przyznam szczerze zauroczyłem się tym autem.Najbardzej podoba mi się wnętrze Drewno czy tez w niektórych egzemplarzach skóra i kierownica wielofunkcyjna(W jego egzmplarzu akurat nie ma)I mam pytanie czy dobrym posunięciem była by sprzedaż Golfa i sprawienie sobie E39 czy lepiej zostać przy tym co mam?Wiem że nie sposób porównać auto kompaktowe do Autosegmentu E dlatego proszę o rade.Kolega od e39 wspominał mi że jego Beta za szybko łapie temperature czy to problem wszystkich e39?
Pozdrawiam i licze na odpowiedzi
Renoir
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 24 05 2012
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Paź 2012, 22:50

To zależy, jak sam powiedziałeś - zupełnie inna klasa aut.
Musisz się zastanowić czego oczekujesz od auta, do czego jest Ci potrzebne, czy stać Cię na jego utrzymanie, a w szczególności - na zakup. Po sprzedaży Golfa musiałbyś jeszcze dołożyć, aby kupić E39 w zadowalającym stanie, a to też zależy od silnika. Podobnie usterkowość auta - jest to ściśle zależne od tego jaki motor będzie siedział w aucie.
Oczywiście, że się zauroczyłeś tym autem, pytanie tylko, czy te zauroczenie nie minie, kiedy porównasz opłaty za paliwo, części eksploatacyjne, ewentualne naprawy.
Często spotykany problem, szczególnie wśród Polaków to taki, że chcą mieć na siłę auto klasy premium mimo, że ich nie stać - bo może mają kasę na kupno auta, ale niekoniecznie na jego utrzymanie. Oczywiście, być może Ciebie stać na to i na to - sam sobie odpowiedz, czy tak jest.

@Co do opinii o aucie, w zależności od wersji silnikowej: [link do autocentrum.pl wygasł]
Tylko opinie traktuj z przymrużeniem oka - często wypowiadają się tam osoby, które auto mają ledwie miesiąc, dwa, a już stwierdzają, że auto jest takie a nie inne. Poza tym przy BMW mamy do czynienia ze Świętą Trójcą Polaków, czyli komentarz może brzmieć: po dniu padła mi turbina, po dwóch elektrozawór, po trzech pompa, po czterech silnik się zatarł, ALE TO BMW, WIĘC KUPIŁBYM JE PONOWNIE NAWET W CENIE ROLLS ROYCA. ;)
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

03 Paź 2012, 14:32

Jeśli wskazówka staje w pionie (a staje od 75 stopni) i nie idzie dalej tzn. że jest okej.
Miałem E39 520i i też szybko łapała temperaturkę. Oczywiście, że zamiana Golfa IV na E39 to dobry pomysł. Jeden warunek musisz znaleźć zadbany egzemplarz. A jeśli spodobała Ci E39 konkretnie z TDS-em pod maską to musisz dodatkowo się wysilić, bo znalezienienie zadabnego TDS-a jest wyzwaniem :).
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

03 Paź 2012, 14:38

Oczywiście, że sie nie zamieniaj. TDS to stara konstrukcja silnikowa stosowana od końca lat '80. Poza tym to najgorszy silnik w historii BMW. Powiedzą ci to na każdym forum.
Jeśli koniecznie chcesz e39 to sprzedaj swojego golfa i po prostu kup BMW ale z normalnym dieslem ew. benzyną.
Chwała nie przemija ...
jovovich
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Piekary Śląskie
Prawo jazdy: 16 01 2008
Auto: Audi a3
Silnik: 2.0 TFSI 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Paź 2012, 13:48

jovovich napisał(a):Poza tym to najgorszy silnik w historii BMW.

Jak dbasz tak masz. Więc ja się wcale nie zgadzam z tym, że TDS to najgorszy silnik.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

07 Paź 2012, 19:36

:roll: Fani Alf Romeo też tak mówią :) dbają więc mają cacuszka. Nie ważne, że ładują w nie regularnie krocie. Pomijam już fakt, że taki TDS mimo swojej "mocy" to ostry zamulacz :no:

No ale dla fana marki wszystkie silniki będą idealne ;-)
Chwała nie przemija ...
jovovich
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Piekary Śląskie
Prawo jazdy: 16 01 2008
Auto: Audi a3
Silnik: 2.0 TFSI 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autobusy specjalne
    Autobusy są stosunkowo rzadko poddawane adaptacjom i wykorzystywane do innych niż tradycyjne zastosowań. Niemniej jednak czasami, szczególnie ze względu na duże wymiary nadwozi oraz wyższy niż w samochodach ciężarowych ...

07 Paź 2012, 19:50

Nie przesadzałbym z tymi "krociami" w przypadku AR. Po prostu trudno kupić zadbany egzemplarz o który dbano od nowości. Przynajmniej nie jeżdżą Golfami, Passatami czy innymi A4. :)
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

09 Paź 2012, 01:21

"Po prostu trudno kupić zadbany egzemplarz o który dbano od nowości" - Gdyby to była tylko kwestia zadbanego egzemplarza danego samochodu to np. Laguna II 1.9DCI nazywana królową lawet nie sypała by się jak rasowa dzi...ka pare miesięcy po wyjeździe z salonu. Alfa to był akurat przykład. Tak jak w nich nieudane były boxery i t-sparki, tak jak w Lagunie owy silnik DCI tak właśnie w BMW był to TDS. I jeśli coś jest awaryjne to nawet dmuchając i tak coś się spierdzieli bo jest nietrwałe. Więc lepiej omijać takie egzemplarze. Ja w TDSa bym sie nie władował. Stara, słaba, awaryjna konstrukcja.

2.5 litrowy TDS jedzie porównywalnie z e36 1.6 w benzynie. A Pali do 12 l w mieście co jak na diesla jest tragicznym wynikiem. Więc po co ładować się w samochód z Turbo i innymi pierdołami skoro nie odwdzięcza się dosłownie niczym i traci swój największy atut jakim powinno być w dieslu spalanie.
Chwała nie przemija ...
jovovich
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Piekary Śląskie
Prawo jazdy: 16 01 2008
Auto: Audi a3
Silnik: 2.0 TFSI 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Paź 2012, 12:04

Rzeczywiście, jak silnik jest wadliwy fabrycznie to nic nie poradzisz.
Tak samo jak z rdzą w Fordach i Oplach czy Japońcach.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Paź 2012, 08:18

Nie mylcie (co do osiągów) 2.5TDS (143KM) z 2.5TD(115), mieliśmy TDSa i nie było tragedii z tym motorem, auto jeżdżone normalnie i jakiś drogich czy większych awarii nie było. Jeździłem też 2.5TD i fakt motor w wersji 115KM to muł nawet w E36 jednak TDS nie był wcale taki zły jeśli chodzi o osiągi, zdecydowanie lepiej sobie radził z E36 w sedanie niż 1.6 M43B16 z Compactem. Spalanie nam wychodziło trochę ponad 7l w trasie w mieście koło 9-10. Innym faktem jest to że TDS w E39 może wydawać się bardziej mułowaty ale to z racji większych gabarytów pojazdu. Jeśli miałby to być koniecznie diesel w E39 to jednak szukałbym 530d
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

10 Paź 2012, 10:09

Nie zgodzę się co do TDS. Jest wiele osób (choćby taksówkarzy), którzy zrobili nim przebiegi grubo powyżej pół miliona i nie narzekają. Nie każdy wie, że TDS w dniu swojej premiery był najszybszym seryjnym diesel'em świata. Zła opinia TDS wynika głównie z tego, że był on stosowany również w Opel Omega gdzie faktycznie sprawiał problemy. Było to jednak spowodowane winą marki Opel, która tnąc koszty wstawiła swoje rozwiązania układu chłodzącego - w praktyce nieoptymalne do tego silnika.

Należy mieć na uwadze fakt, że w tamtych latach TDS był wrażliwą jak na swoje czasy konstrukcją, a ludzie nie mieli takiej świadomości jak eksploatować takiego turbodiesel'a. No i te auta mają kosmiczne przebiegi już, bo wtedy to był jeden z nielicznych w miarę dynamicznych diesel'i, więc ludzie brali go na dużeee trasy.

Co do osiągów to E36 TDS 2.5 jedzie ciut lepiej od 318i i spala w mieście dość sporo faktycznie, bo od 8 litrów, przy dynamicznym przemieszczaniu z 9 - 10. 12 litrów może da się osiągnąć, ale to już nie wiem jak by trzeba jeździć i ile stać w korku. Poza tym łatwo idzie go podkręcić na około 170 koni, co da już nieco lepsze osiągi niż 320i/520i.

Mimo wszystko obecnie ten silnik już trąci myszką, a egzemplarze będą miały kosmiczne przebiegi. Tyle o ile w E36 jeszcze może warto nań rzucić okiem, o tyle w E39 chyba nie ma sensu się pchać w TDS, gdyż opcja pb + lpg wyjdzie o wiele bezpieczniej i taniej. Poza tym są do wyboru ciekawsze jednostki diesel'a. Zaletą może być cena zakupu, E39 TDS można kupić za psie pieniądze i jak ktoś ma do wyboru 520i + lpg albo E39 TDS + podkręcenie mocy to trzeba się zastanowić. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

10 Paź 2012, 14:57

TDS to silnik z którym w BMW niestety miałem najczęściej do czynienia. Więc swoje zdanie na temat tego modelu mam i raczej nie zmienie. Zresztą w tym roku na trzech stawach goniłem się z trzema TDS'ami od chłopaków z BMW Manii. Dwa z nich były po chipie na ok 170km. Zarówno jeden jak i drugi został na ćwiartke objechany (Focus 135hp, też po chipie). Sam też swego czasu jeździłem TDS'em przez 3 miesiące. Nigdy nie udało mi się w mieście zejść poniżej 10l przy normalnej jeździe. Jeżdżąc w miarę sprawnie spalanie kręciło się zawsze wokół 12l.

Dlatego dalej uważam, że TDS na tle innych jednostek diesla w BMW które uważam za bardzo dobre jest po prostu mega słaby. Ale to moja opinia i nikt nie musi się z nią zgadzać :wink:
Chwała nie przemija ...
jovovich
Początkujący
 
Posty: 191
Miejscowość: Piekary Śląskie
Prawo jazdy: 16 01 2008
Auto: Audi a3
Silnik: 2.0 TFSI 200km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010