Scenic czy ceed sw POMOCY

08 Paź 2012, 07:08

witam mam ceeda sw tańszego od scenica II o ok 12 tys z tego samego roku (10) i z tym samym przebiegiem (30tys), lepsze wyposarzenie ma scenic co brać koledzy pomocy
glowmarc
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 01 01 2001

08 Paź 2012, 08:48

Przede wszystkim nie twórz nowych tematów jak tylko w krąg zainteresować wejdzie nowy model.
Jeśli masz jakieś linki do ofert tych aut to wrzuć na forum bo ciężko coś powiedzieć nt. tego która oferta atrakcyjniejsza.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Paź 2012, 08:59

nie mam linków ofert prywatne i pewne nie jest w stanie nikt udzielix mi konkretnej porady?
glowmarc
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 01 01 2001

08 Paź 2012, 18:36

ja bym brał ceeda, głównie dlatego że moim zdaniem scenic bardzo źle się prowadzi, mocno przechyla się na zakrętach, a układ kierowniczy nie daje "czucia" drogi, jak dla mnie jest to wygodny samochód na autostrady,a nie na polskie drogi
mazur93
Początkujący
 
Posty: 198
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 05 12 2011
Auto: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

09 Paź 2012, 10:51

dziękuje kolego 1:0 dla ceeda czy ktoś jeszce dopomoże
glowmarc
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 01 01 2001

09 Paź 2012, 11:16

Przede wszystkim czy to auta z Polskich salonów czy sprowadzone? bo różnica w cenie dość duża, nawet większa niż typowa na rynku a 2 letnie auto sprowadzone jeśli nie ma przebiegu ponad 200tys. km jest w ogóle nieopłacalne do sprowadzenia więc musiało być rozbite.
Inna sprawa, że rzeczywiście Scenic to typowa kanapa nastawiona na komfort ale umówmy się, że Ceed zdecydowanie też jest jednym z miększych aut w tej klasie, dodatkowo ma tę wadę, że przy obciążeniu tył mocno siada, Ceed ma też słabsze wyciszenie i izolację od drogi.
Wiem bo 2 lata temu przy zakupie nowego auta był poważnie brany pod uwagę głównie ze względu na atrakcyjną cenę ale niestety podczas jazdy próbnej 1.6 CRDi okazało się dlaczego kosztuje to parę tysięcy mniej niż konkurencji, dodatkowo dochodzi koszt przeglądów, jak nas pan w salonie poinformował podstawa to koszt 800zł, dla porównania w Peugeocie czy VW to 500zł + ewentualne wymiany co więcej nawet w przypadku kompaktowych Mercedesów serwis jest tańszy bo dla A-klasy oscyluje w okolicach 600zł.
12 tysięcy to jednak duża różnica i jeśli jesteś w stanie zaakceptować pewne braki w stosunku do Renault to warto się zastanowić, szczególnie, że auto wciąż na gwarancji.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla TE27 (1972–1974)
    To właśnie od niej zaczyna się wielka przygoda Corolli ze sportem. Pod maską lekkiego, ważącego zaledwie 855 kg nadwozia coupe ówczesnej Corolli TE27 zamontowano 115-konny silnik DOHC z Celiki. Ta wersja trafiła do ...

09 Paź 2012, 11:53

jasiek 90 dziki super widac że staly forumowicz, możesz kontynuowac swoje spostrzeżenia
glowmarc
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 01 01 2001

09 Paź 2012, 12:31

Więcej musieliby Ci opisać użytkownicy ja ograniczyłem się do jazd testowych.
Ogólnie Ceed w jeździ sprawia trochę gorsze wrażenie ale już pakowność i funkcjonalność jest na podobnym poziomie. Oba świetnie sprawdzą się jako auta rodzinne a w dodatku Ceed jest jednak trochę oszczędniejszy bo bardziej opływowy.
To jest kwestia tego czy ustępujesz te ustępstwa w ramach niższej ceny i nie są to wielkie wyrzeczenia bo Ceed choć nie jest to poziom Golfa, 308 czy Focusa to sprawia lepsze wrażenie niż np. Lacetti czy Bravo w których jednak czuć, że to budżetowe konstrukcje choć np. co ciekawe na zewnątrz sprawia wrażenie cichszego niż w środku.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Paź 2012, 09:17

ten scenic to III wersja ale boje sie tu elektroniki połączonej z LPG ? macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
glowmarc
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 01 01 2001

10 Paź 2012, 09:33

Jeśli to nie 1.4 TCE tylko 1.6 lub 2.0 to kompletnie nie ma się czego bać bo te silniki dobrze znoszą nawet tańsze instalacje.
Poza tym Scenic nie ma jakoś szczególnie rozbudowanej elektroniki.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Paź 2012, 09:40

no nie jest to zwykły tylko że ponoć już na 16 tys miał sprzęgło remontowane, mi sie wydawało że lektroiki tam jestw ciort? nie ma normalnych zegarów, hamulec leektryczny, kurde trudna decyzja ? jak to roztrzygnąć silnik 1,6 słaby to takiego sprzęta i jeszce gaz ?
glowmarc
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 01 01 2001