Czy Citroen C4 to dobry wybór?

27 Sty 2016, 22:47

stark napisał(a):i nie psuje się jak stare Astry)
Kiedy Astry się psuły? :mrgreen:
Auta do bólu nudne i proste ale trwałości nie można im odmówić :ok:
stark napisał(a):Zarówno blachy jak i rozwiązania konstrukcyjne w Bravo nie budzą w nim zaufania.
A cóż tam takiego skomplikowanego jest?
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

14 Lut 2016, 17:33

Poczytałem trochę o Bravo. Wychodzi na to że to jeden z lepszych kompaktów na rynku. Bałem się o blachy a okazuje się że ma podwójny ocynk - rewelacja. Zarówno zwykły 1.4 jak i T-jet warte polecenia. Pierwszy pancerny, drugi dynamiczny i także trwały, oba dobre pod gaz. Samo auto proste a więc trwałe i tanie w naprawie. Ładnie wygląda, w miarę wygodne. No nie ma się do czego przyczepić.
Piszą tylko o problemach ze skrzynią (oznaczenie M32), pęka korpus turbiny, poza tym drobne usterki.
Poradzicie mi który silnik lepszy? Biję się z myślami - z jednej strony 90 kucy styknie i jest bezpieczny (brak turbo=brak problemów z turbo), z drugiej to turbo ponoć trwałe, można zrobić regenerację profilaktycznie zanim padnie, a auto zyskuje mocno na dynamice - 200Nm przy 1750obr robi wrażenie w takim aucie. A, i ponoć te silniki zużywają olej.
Chyba się zacznę przyglądać tym Fiatom na rynku
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Lut 2016, 17:43

Warto szukać turbo, 90 koni to bardzo mało, wystarcza tylko do miasta.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Lut 2016, 17:59

Nie no, bez przesady, do setki ma niby 12.3s także nie tak źle, 1.6 z Golfa w realu pewnie nie jest wcale szybszy. Tak obejrzałem na YT jak przyspiesza - wydaje mi się że dobrze (wiem, że to nie jest wiarygodna ocena ale jakieś pojęcie daje).

Tak w ogóle to widzisz moje autko pod avatarem? Tłukę się nim po autostradzie do Rzeszowa (zazwyczaj 120km/h) i daje radę także Ty mi nie mów że Bravo jest słabe i tylko do miasta :D :D :D

P.S. Jeszcze dwumas jest w T-Jet
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Lut 2016, 20:10

stark napisał(a):bez przesady, do setki ma niby 12.3s
kryterium bez sensu - jak często wykorzystujesz to na co dzień :?: ważna jest elastyczność, która w T-jet jest o wiele lepsza
stark napisał(a):P.S. Jeszcze dwumas jest w T-Jet
ludzie, co wy macie z tą dwumasą :? Jeszcze zrozumiem w mocnym dieslu, ale to benzyniak. Tutaj tak szybko nie padnie, bo charakterystyka z deka inna i nie ma tyle Nm. Poza tym zdziwił byś się ile benzyniaków ma dwumasę... :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Lut 2016, 20:18

Elastyczność i tak będę miał o wiele lepszą niż mam teraz więc tak rygorystycznie do tego nie podchodzę. A jeśli chodzi o dwumas, turbo i tym podobne rzeczy to po prostu dodatkowa rzecz która może się popsuć/trzeba ją wymienić więc biorę to pod uwagę. Jak dobrze trafię to możliwe że nigdy nie będę miał potrzeby tego tykać ale sporo już rozważam to rozważam wszystkie za i przeciw :)
No i kupno T-jet będzie uzależnione od oferty w mojej okolicy, jeśli będą same 1.4 albo te uturbione będą szroty to wezmę słabszą, jeśli się trafi fajna wersja 120KM to pewnie taką wrócę do domu bo perspektywa posiadania takiego auta z takim silnikiem bardzo mi się podoba ;)
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota S-FR Concept
    Koncepcyjne coupe S-FR jest dowodem na to, że napęd na tylną oś przez lata będzie znakiem rozpoznawczym sportowych samochodów Toyoty. Tym bardziej, że marka bierze pod uwagę wprowadzenie subkompaktowego coupe do produkcji. ...

15 Lut 2016, 17:04

Saxo waży 805kg, a Bravo 1205kg.
Saxo ma 74 Nm momentu, a Bravo 1.4 128 Nm.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Lut 2016, 18:08

Saxo ma 19s do setki i zbiera się nieźle (jak na taką moc) tylko do 70, a Bravo?
Tak jak napisałem - jak będzie fajny T-jet to czemu nie ale wstępnie sprawdzałem to T-jety mają znacznie większe przebiegi niż zwykłe, bo pewnie brali to ludzie dużo jeżdżący po trasach.
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Lut 2016, 18:30

Dużo jeżdżący po trasach brali dobre diesle.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

15 Lut 2016, 20:20

Koniu napisał(a):Dużo jeżdżący po trasach brali dobre diesle.


Niekoniecznie, ostatnio widziałem 9-letnie Volvo S40 2.4 (benzyna) z Danii z przebiegiem 360 tys. km.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Mar 2016, 04:54

[link do oferty na Olx wygasł]
To auto z mojej okolicy. Średnio mnie Golf interesuje ale gdyby się jakiś fajny trafił to bym nie wybrzydzał.
Pytanie do was co można wywnioskować z ogłoszenia? Pytam bo w różnych tematach ludzie wrzucają takie linki a ja za każdym razem się dziwię jak z łatwością znajdujecie mankamenty :)
Także proszę o szybki rzut okiem bom ciekaw co znajdziecie ;)
Czy dobrze widzę że maska jest w innym kolorze i inaczej odbija światło?
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

05 Mar 2016, 08:30

stark napisał(a):No i kupno T-jet będzie uzależnione od oferty w mojej okolicy, jeśli będą same 1.4 albo te uturbione będą szroty to wezmę słabszą,


Ale to są skrajnie różnie silniki gdzie 1,4t jest jednym z najlepszych na rynku a ten słabszy jest porażką z którą mieli problem nawet sami sprzedawcy w salonach.... Zazwyczaj jak ktoś mający jakiekolwiek doświadczenie z motoryzacją chciał się przejechać autem demo 1,4 to już było wiadomo że zrezygnuje z zakupu albo wybierze inną opcję silnikową :D .
Ja osobiście jeżdżąc często 1,4 i 1,4t w bravo pojechałbym na koniec świata za tym silnikiem... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11045
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Mar 2016, 09:29

Powiem Ci to tak. Bravo 1.4 90KM i tak będzie ze 2 klasy wyżej od mojego Saxo jeśli chodzi o dynamikę. I mi to pasuje jeśli ten silnik będzie trwały i dobrze jeździ na LPG. A tak jest w rzeczywistości. Więc nie wiem dlaczego twierdzisz że słabsza wersja jest porażką.
Fajnie jest mieć większą moc ale na niekorzyść T-Jeta przemawia kilka argumentów:
1) wyższa cena, wyższe przebiegi względem 1.4
2) turbo i dwumasa to źródła potencjalnych dużych wydatków. Tak, wiem że są trwałe
3) pękające korpusy turbiny
4) awarie skrzyń M32
Z czego ostatnie dwa punkty są kompletnie ignorowane na tym forum a wypadałoby chociaż wspomnieć o tym polecając komuś T-Jeta
Także słabsza wersja jest słabsza ale bezpieczniejsza w zakupie. I dlatego nie napalam się na 1.4 Turbo jak uchodźca na socjal w Niemczech tylko piszę że jaki znajdę taki kupię.
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

05 Mar 2016, 19:21

Ludzie, dajcie sobie siana - co wy demonizujecie tak tą turbinę? :o
To normalna część samochodu, poprawiająca wydajność silnika. O ile zgodziłbym się z tymi obawami gdyby był rok 1997 a do salonów wkraczał 1.8t by VAG i lamentowalibyśmy na temat co zrobić jak się spiepszy - naprawiać w ASO czy czy zakładać u szwagra w stodole silnik od Poloneza...
Z takim podejściem nie kupisz nic, bo wyjdzie że w tym aucie są podgrzewane fotele, klimatronic, elektryczne szyby z tyłu czy nie daj bug wielofunkcyjna kierownica A TO PRZECIEŻ USTROJSTWA, KTÓRE W ZASADZIE SĄ NIKOMU NIEPOTRZEBNE, PODNOSZĄ JEDYNIE RYZYKO AWARII. Owszem, tak jest, bo nie psuje się to, czego nie ma. Jednak dzięki temu wyposażeniu życie staje się łatwiejsze, milsze i przyjemniejsze..
Jeśli masz rozum i stosujesz się do prostych zasad użytkowania auta z turbo w ogóle zapomnisz że masz coś takiego w aucie. No chyba że dasz po pi#dzie :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Mar 2016, 19:52

Nie wiem, może Wy jako że jeździcie takimi autami na co dzień nie zwracacie na takie rzeczy uwagi - cześć eksploatacyjna i tyle, zepsuje się to się wymieni i będzie jeździć dalej.
Biorąc pod uwagę przebiegi aut używanych w Polsce kiedyś ta turbina będzie wymagać naprawy. Tanie to to nie jest, parę stówek trzeba wydać więc wliczam to w potencjalne koszty. Kolejna rzecz, której trzeba pilnować i tyle. :roll:

Zresztą, pal licho to turbo, mnie martwi ta skrzynia M32 bo to już jest grubsza sprawa dla portfela. Jak chcesz mi pomóc to o tym mi opowiedz.

I co z tą maską na Golfie - jest w innym kolorze czy mam zwidy bo koledzy też nie potrafią stwierdzić a jestem ciekawy.
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005