Czy dojadę bez ładowania alternatora?

31 Sty 2012, 23:22

Witam,

zakupiłem auto Renault Megane II CC i mam takie pytanie czy dojadę na akumulatorze 20 km do mechanika, samochód ma uszkodzony alternator i pasek jest ściagnięty. Dodam że w aucie nie mam możliwości wyłączenia świateł gdyż z automatu zapalają się gdy silnik jest uruchomiony. Wyciągnąłem akumulator na noc i pod prostownik. Tylko nie wiem czy zdołam dojechać na samym aku te 20km??
tower
tower
Początkujący

Miejscowość: kalisz

31 Sty 2012, 23:33

myślę że powinieneś dać radę,nie włączaj zbędnych odbiorników prądu typu radio,wentylator,podgrzewanie tylnej szyby czy wycieraczki,jakiej pojemności jest akumulator,dobrze by było gdyby na rozruch spiac dwa akumulatory razem żeby ten dopiero ladowany nie dał swojego całego prądu na uruchomienie silnika.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany

Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

01 Lut 2012, 07:29

Dieselm bys spokojnie dojechal, ale benzyna potrzebuje prad zeby swiece dawaly iskre, przy wlaczonych swiatlach raczej bez szans zeby przejechac 20km. Co najwyzej wziac 2-gi naladowany akumulator i zamienic w polowie drogi, tak jest duzo wieksza szansa ze dojedziesz. A swiatla to mozesz wylaczyc wyjmujac bezpiecznik.
Czimi
Stały forumowicz

Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

01 Lut 2012, 09:40

dokładnie,wziąć drugi akumulator i będzie dobrze,też tak myslałem.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany

Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km