23 Maj 2013, 09:09
Co do kabli , cewki i świec to możesz zrobić coś takiego - jak będzie ciemno ( ewentualnie w garażu przy zamkniętych drzwiach, żeby było ciemno ) popsikaj przewody WN i cewkę wodą. Ale nie lej po nich wodą tylko popsikaj jakimś rozpylaczem. Chociażby takim do kwiatków, albo do szyb. Tylko nie żadnym płynem a wodą. Uruchom silnik i patrz, czy nie widać na kablach albo na cewce takich małych błyskawic. Oznaczałoby to, że kable albo cewka mają przebicie i kwalifikują się do wymiany.
Oprócz tego ( nie znam na pamięć danych więc się nie wypowiem na ten temat ), ale kable zapłonowe możesz wymienić nawet profilaktycznie. To samo ze świecamil. Wymiana nie zaszkodzi, a ceny nie są aż tak wielkie by nie pozwolić sobie na metodę prób i błędów. Tym bardziej że są to elementy, które i tak okresowo się wymienia.
Poszukaj jeszcze w necie albo w książce napraw jaki opór powinna mieć cewka zapłonowa w danych temp. Często się zdarza, że jak cewka jest zimna, to pracuje normalnie, ale jak się podczas pracy nagrzeje, to odmawia posłuszeństwa i nie daje iskry wogóle albo daje słabą.
W momencie jak auto nie będzie chciało zapalić możesz też sprawdzić iskrę na świecach, czy wogóle jest i jaka jest.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...