Czy mogę dolać litr oleju półsyntetycznego do syntetycznego?

09 Wrz 2012, 17:09

Witam . Mam pytanie czy moge dolac litr oleju polsyntetycznego castrol magnatec 10w40 do syntetycznego 5w40 ? Caly zbiornik oleju w silniku ma lacznie 7.5 litra bodajze a za dwa miesiace chce wymienic caly olej a ten litr ma byc na dolewke . Pozdrawiam serdecznie
Golas666
Nowicjusz

Prawo jazdy: 14 08 2008
Auto: Cadillac cts 3.6 v6 2007r.

09 Wrz 2012, 19:56

chemia się pogryzie, ja bym nie dolewał, lepiej już jakikolwiek 5W40 byle miał podobną klase
jak masz stan MIN to olej sprawe na razie :wink: jak zejdzie poniżej to się martw,
jakie auto??
jeśli jakaś terenówka a jeździsz po asfalcie to nie masz się czym martwić masz jeszcze jakiś litr może nawet półtora zapasu :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Wrz 2012, 20:07

a czemu jeśli terenówka to ma litr jeszcze zapasu?
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany

Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Wrz 2012, 20:55

Cadillac cts 2007r z lpg . Dolalem juz litr tego oleju bo bylo ponizej MIN a kupilem go przez pomylke . Moze miesiac przejezdzi normalnie ...
Golas666
Nowicjusz

Prawo jazdy: 14 08 2008
Auto: Cadillac cts 3.6 v6 2007r.

09 Wrz 2012, 22:05

większość samochodów terenowych (nie mylić z plasticzanymi SUVami) ma głęboką miskę i nisko położony smok, ze względu na dość duże przechyły inne kąty zejścia natarcia i rampowy ilość oleju w misce musi być znacznie większa niż w normalnym aucie, więż jeżdżąc po płaskim asfalcie zawsze ten litr zapasu jest :mrgreen: