Czy mogę mieć pretensje do mechanika?

15 Lut 2016, 19:11

Człowieku - mniej napastliwie, ok ? Nie mysl, że jak jesteś moderatorem, to będziesz mógł każdemu przypisywać jakieś urojone idiotyzmy. Ja w ogóle nie mam żadnego zakładu, zatem sprawy o rzekomym naciąganiu klientów nie wchodzą w grę. Pisalem, że należy samochód zabrać z nieuczciwego warsztatu, by uniknąć dalszych problemów, kosztów i nieprzyjemności z personelem, a skoro masz kłopoty z rozumieniem tekstu, to niezmiernie mi przykro ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

15 Lut 2016, 19:17

Anjin napisał(a):Człowieku - mniej napastliwie, ok ? Nie mysl, że jak jesteś moderatorem, to będziesz mógł każdemu przypisywać jakieś urojone idiotyzmy.

Pisząc na forum i pomagając forumowiczom nie jestem moderatorem tylko zwykłym użytkownikiem forum. Przynajmniej ja tak uważam. I absolutnie nie jestem napastliwy....Piszę, co myślę. A poprzedni post, to tylko przykład. Myslę, że powinieneś troszkę wyluzować...
A co do nieuczciwego warsztatu - a dlaczego nie składać u nich reklamacji? Mam płacić za coś, co zostało niesumiennie zrobione? Jak coś źle zrobili, to niech ponoszą konsekwencje i naprawiają teraz w ramach gwarancji. Proste. Tyle tylko, że nie koniecznie trzeba od razu na nich z...twarzą :wink: Być może wystarczy grzecznie z nimi porozmawiać i myślę, że jak właściciel warsztatu jest cżłowiekiem honoru, to zaproponuje pokrycie kosztów po połowie. Tak zazwyczaj się robi. I nie nalezy od razu uważać, że jak w jakimś warsztacie ktoś coś spie...ył, to od razu ten warsztat jest do...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lut 2016, 19:21

Słusznie, jednak ja sądzę coś jeszcze - jesli zaniedbali kwestię bezpieczeństwa w samochodzie nie przykładając się do diagnozy i naprawy hamulców, to czy warto tam wracać i zastanawiać się czy tym razem już wszystko zrobili jak trzeba ? Niech każdy odpowie sobie sam. Pozdrawiam.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

15 Lut 2016, 19:46

Anjin napisał(a):Słusznie, jednak ja sądzę coś jeszcze - jesli zaniedbali kwestię bezpieczeństwa w samochodzie nie przykładając się do diagnozy i naprawy hamulców, to czy warto tam wracać i zastanawiać się czy tym razem już wszystko zrobili jak trzeba ?

Ja myślę, że to można akurat będzie prosto sprawdzić - po naprawie pojechać na SKP. sprawdzić stan hamulców ( siłe hamowania ), czy nie ma śladów wycieków oraz w czasie eksploatacji kontrolować poziom płunu - czy go nie ubywa. Tyle tylko, że trzeba będzie ten poziom płynu kontrolować dość często i nie czekać aż kontrolka się zaświeci. Zresztą raz w tygodniu warto zawsze sprawdzać poziom płynów w samochodzie. Wg mnie to normalne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Lut 2016, 20:36

MotoAlbercik napisał(a): sprawdzić stan hamulców ( siłe hamowania ), czy nie ma śladów wycieków
Tutaj pojawia się problem. Siłę hamowania sprawdzą ale czy wycieki ? No dobra , wejdą pod wóz popatrzą tu i tam. Wracając do tematu. Przy pierwszej wizycie koleżanki w owym warsztacie nasuwa się pytanie - były ściągane bębny ? Przecież przekazali że hamulce w dobrym stanie. Był siłą rzeczy mechanik przy tylnych kołach bo wymieniał płyn. Nie widział typowego obsmarowania przy wycieku płynu. Uznał że ok. Wyciek nie uwidocznił się zewnętrznie. Jednak był. Na pewno już wtedy był cylinderek do wymiany i być może okładziny odklejone. Oryginalnie w tych autach szczęki były montowane nitowane, nie klejone. 200 000 km przebiegu na oryginałach nie jest szokujące . Ja mam 240 000 km i mają się dobrze. Najsłabszym ogniwem są cylinderki. Ori są aluminiowe . Puszczają.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lut 2016, 21:13

Był u mnie dzisiaj ford z zaświeceniem kontrolki że mało płynu .Pasowałoby dolać :mrgreen: Ale..... zdjąłem tylne bębny a tam sucho, przejrzałem układ i nic :shock: Dolałem dwie setki i co ? Gdzie ten wyciek ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2016, 12:39

bonifacy napisał(a): Dolałem dwie setki i co ? Gdzie ten wyciek ?

No gdzies jakiś wyciek musi być. Cudów nie ma. JAk juz zaświeca się kontrolka niskiego poziomu płynu, to albo jest wyciek, albo jest czujnik poziomu uszkodzony. Płynu może unywać ( wynika to z zużycia klocków hamulcowych, ale wówczas poziom płynu kształtuje się między min a max), ale nie aż tak dużo. coś gdzieś jest nie tak. Płyn może wyciekać nie tylko przy zaciskach czy tłoczkach - może wyciekać z nieszczelnych przewodów albo z pompy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Lut 2016, 20:45

MotoAlbercik napisał(a):No gdzies jakiś wyciek musi być. Cudów nie ma.

No zgadza się - cuda były tylko w Erze :mrgreen: Dolałem jednak płynu i puściłem auto z zaleceniem wizualnej kontroli poziomu . Przedtem jednak przejrzałem jeszcze raz trochę szerzej i podejrzewam że w najbliższym czasie trzeba będzie zrzucić skrzynię biegów. Od dołu ( po zdjęciu osłony ) na jej połączeniu z silnikiem zauważyłem zawilgocenie i wiszące krople koloru płynu. Będzie do wymiany wysprzęglik centralny. :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Lut 2016, 21:03

bonifacy napisał(a):No zgadza się - cuda były tylko w Erze :mrgreen:

O to tak tak. Tak było :lol:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Lut 2016, 05:59

bonifacy napisał(a):Przedtem jednak przejrzałem jeszcze raz trochę szerzej i podejrzewam że w najbliższym czasie trzeba będzie zrzucić skrzynię biegów.


Tak też miałem napisać po przeczytaniu Twojego wcześniejszego postu no i sprawdzić jeszcze dokładnie zaciski czy przy tłoczku nie puszcza. Czasami wyciek tak mały że z zewnątrz nic nie widać .
agrafek
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: Krakow