Czy muszę płacić podatek od sprzedanego auta?JuzRazPłaciłem!

07 Mar 2007, 00:37

Mam pytanie odnośnie podatku od sprzedaży auta. W roku 2006 zakupiłem auto w cenie

6500zł po czym założyłem gaz ok 1000zł ale po kilku miesiącach sytuacja finansowa

zmusiła mnie do sprzedaży tegoż auta. Jako że wymieniłem między czasie parę rzeczy +

wspomniany gaz auto sprzedałem w cenie 6800zł. Czyli jakby nie było to i tak

straciłem ponad 1000zł (państwo zyskało podatek odemnie przy zakupie auta+koszty

rejestracji)

Przy sprzedaży dowiedziałem się że muszę ponownie płacić podatek przy sprzedaży

ponieważ pomiędzy datą zakupu i sprzedaży nie mineło pół roku. W myśl polskiego prawa

jestem więc handlarzem autami. Niewiem dlaczego sprzedaż jednego auta robi ze mnie

odrazu handlarza(jestem tylko biednym studentem).

Czy to prawda że muszę płacić taki podatek?? w końcu nie mam żadnych dochodów a na

sprzedaży raczej sporo straciłem niż cokolwiek zarobiłem.

Wiem że w krajach europy zachodniej jest coś takiego że do pewnej kwoty rocznego

przychodu, jeśli jest on bardzo niski (w moim przypadku roczny przychód to 300zł

czyli różnica między ceną za jaką auto kupiłem i sprzedałem) to jest się zwolnionym z

podatku.
vestige
Nowicjusz

07 Mar 2007, 07:48

O ile się nie mylę, to podatkiem dochodowym (bo teraz o ten podatek chodzi) objęta będzie tylko kwota będąca różnicą pomiędzy ceną zakupu i sprzedaży. Ponadto jeśli Twój dochód (tak jak piszesz) roczny wynosi 300 PLN, to na koniec roku składasz PIT i odbierasz nadpłacony podatek...

Tak mnie się wydaje, ale najlepiej zrobisz, jak zapytasz w jakimś biurze podatkowym, czy księgowym - tam powinni Ci wszystko wyjaśnić...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne