hmm...
nie do końca zrozumiałem o co pytasz, ale postaram się napisać "łopatologicznie"..
Dla PJ kat.
B:
Ato ma swoją masę własną i ładowność. Suma tych dwóch to właśnie magiczne DMC (dalej jako DMC-A).
Przyczepa (w tym też lawet) również ma swoją masę własną i ładowność. Ich suma daje DMC przyczepy (alej jako DMC-P).
Ciągnąc autem lawetę, na której jest auto muszą być zachowane następujące dwa warunki:
1) DMC-P ≤ DMC-A
2) Rzeczywista masa całkowita auta na lawecie nie może przekroczyć ładowności lawety (podana w DR przyczepy).
3) DMC-A +DMC-P ≤ 3500kg
Mając kategorię
B+E:
1) i 2) - jak dla
B
3) DMC-A ≤ 3500kg
mam nadzieję, że teraz jest jasno...
EDIT: A-ha! No i DMC przyczepy nie może przekroczyć masy podanej w DR pojazdu ciągnącego w rubryce O
1 (dla przyczepy hamowanej) lub O
2 (dla przyczepy bez hamulca). Natomiast w rubryce F
3 jest podana DMC zespołu pojazdów (dotyczy również sytuacji, kiedy holujemy inny pojazd, nie tylko jazdy z przyczepą!), w którym to zespole pojazdem ciągnącym jest ten, którego DR sprawdzasz (ale zakręciłem
)...
Ponadto - jadąc z przyczepą należy pamiętać o niższych dopuszczalnych szybkościach na drogach i pozostałych przepisach...