Czy niemieckie marki premium są nadal opłacalne

14 Kwi 2016, 18:19

Dopasiony superb l&k jest sto razy lepszym wyborem niz bmw 3 czy cklasa. Polecam przetestowac, bo wykończenie w tym aucie jest na mega poziomie, lyka dziury nie gorzej niz auta segmentu E, i ma najlepszy design sposrod wszystkich aut vaga. Jest tylko jedno ale - nie ma prestizu dla polaka, bo kura zamiast czterech zer na masce :naughty: Nawet jakis dealer skody w czechach wabi klientow najpierw jazda probna bmw 5er, a pozniej pakuje ich do superba i jestem sklonny uwierzyc, ze ta skoda jezdzi sie lepiej - bo za cene maks wyposazonej skody, masz w bmce jakas smieszna benzyne, manual, szmate i plastik w kolorze aluminium :)
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

14 Kwi 2016, 18:28

Jeśli premium to najlepiej iść w stronę Japońskiej motoryzacji - Lexus czy też Infinity.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

14 Kwi 2016, 18:32

Tylko, że japońskie marki są na tyle ograniczone, że nawet wersji kombi nie mają, a taka też ma swój plusy.
jacekmi
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

14 Kwi 2016, 20:09

piotrekbdg napisał(a):TSI to we wszystkich rankingach najsłabsze benzyniaki od lat
powiem Ci że nie do końca, czym sam byłem zszokowany :shock:
Widziałem ostatnio w prasie branżowej (trzeba się dokształcać) jakiś ranking, w którym volkswagenopodobne poradziły sobie niemal śpiewająco i nie mam tutaj na myśli rankingu najgorszych aut dekady. W przedziałach bodaj 3-4 i 5-6 zajmowali czasem całe podium lub jego większość.
Nie wiem kto był autorem rankingu - jeśli DEKRA to należy go traktować z wielkim przymrużeniem oka :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Kwi 2016, 20:52

A to ciekawe:) Ja nigdy nie byłem zwolennikiem spisków i tworzenia jakiś teorii nadprzyrodzonych, ale z mojego doświadczenia opinie użytkowników i mechaników często bywają zgoła inne od prasy motoryzacyjnej gdy idzie o grupę VW. Pamiętam jak Passat CC wchodził na rynek i zgarniał bardzo pozytywne recenzje w prasie która wpadła mi do ręki w tym nawet za stylistykę wnętrza która była niemal 1:1 przeszczepiona ze standardowego B6. Oni jakoś tak mają że co by się nie działo to postrzeganie mają dość pozytywne.
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

14 Kwi 2016, 21:18

Ojciec znajomego dostaje z roboty auto na wyjazdy - coś od VAGa zawsze. Jeździ sam i do tej pory miał Octavię I z 1.9 TDI 110KM, której najechał od 2008 600kkm i mimo, że wnętrze wyglądało już tragicznie to auto dalej jeździło - oczywiście przeszło w międzyczasie regenerację turbo itp, ale poza eksploatacją problemów z tym autem nie było. Ostatnio po awansie miał do wyboru A4 2.0 TDI 177KM z automatem i w średnim wyposażeniu albo Superba 2.0 TDI 170KM 4x4 w full opcji (L&K i jakieś inne bajery). Wybrał Skodę, mimo, że miała już najechane prawie 180kkm przebiegu (przy 80kkm Audi), bo po prostu lepiej mu się prowadziło z 4x4 niż Audi z FWD. No i w środku jakość wykończenia była lepsza w tej wersji, a podobno oba te auta przy zakupie miały podobną cenę. No i Audi miało mniej miejsca z tyłu - nie robiło mu to różnicy, ale odnotował, że między A4 a Superbem była w tej kwestii przepaść.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Burza za kierownicą - jak ją bezpiecznie przetrwać?
    Upalne letnie dni często kończą się gwałtowną burzą. Wnętrze samochodu jest wtedy raczej bezpiecznym miejscem, mimo to jazda w takich warunkach pogodowych może być bardzo niebezpieczna. Zagrożenie stanowią nie tylko silne ...

14 Kwi 2016, 21:26

Przy takim zestawieniu taki wybór to najrozsądniejsze wyjście. Żeby jednak porównania miały sens, jak w przypadku pytań założyciela tematu to trzeba porównać jednak egzemplarze na podobnym poziomie wyposażenia, tj podstawa z podstawą albo wersje na full. Inaczej każdy może dowieść tezy jakiej tylko chce, BMW 316 w welurze będzie pod każdym względem gorsze od wymaksowanego Mondeo albo Insigni.
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

14 Kwi 2016, 21:37

Ja bym porównywał ceny - te auta kosztowały mniej-więcej tyle samo w momencie zakupu przez firmę. No i podobne roczniki, bo wiadomo, że starsze np. 530i E34 będzie kosztowało podobnie co np. Mondziak mk3 a są to auta w zasadzie nieporównywalne.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Kwi 2016, 22:06

A ja powiem ogólnie: marki premium z DE są mało opłacalne ponieważ zmieniła się sytuacja w wielu kwestiach.
Najważniejsze z nich to ekonomia czyli większość aut JP nie odstaje cenowo oraz poziom skomplikowania marek premium europejskich jest już tak duży że często ASO rozkładają ręce i nie potrafią sobie poradzić z problemem.
Więc zapomnij o zasadzie "tanio bo niemiecko"...
Już nie wspomnę że też "świat się zmniejszył" gdzie zamówienie indywidualne przez net części z drugiej strony świata jest szybsze niż w BMW doproszenie się o wymianę turbin których akurat nie ma na stanie. :lol:

Więc podstawowe atuty aut EU są już mało aktualne.

Oczywiście można rozdrabniać na dostępność wersji, kolorów, osiągi itp. no ale jest to kwestia wyboru indywidualnego... Jedno jest pewne że posiadanie BMW/MB/Audi nie gwarantuje taniego i spokojnego użytkowania porównywalnego do poprzednich lat... oczywiście zestawiając z konkurencją taką jak Lex.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Kwi 2016, 22:37

Glownym problemem aut z japonii jest to, ze nie potrafia zrobic normalnych diesli w samochodach, ktore aspiruja do premium -dlatego ich sprzedaz na tle niemieckich aut w europie zawsze bedzie marginalna. No i nie kazdemu pasuje design ze wschodu :naughty:
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

14 Kwi 2016, 23:42

Za to gdy Januszki pucowały swoje Golfy II a co bogatsi III przed wyjazdem do kościoła, Toyota wypuściła zjawiskowego Prajusa, który wbrew pozorom jest bardzo ciekawym autem :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Kwi 2016, 00:22

Japońskie samochody na rzecz osiągów są bardzo żwawe w porównaniu do Niemieckich marek.
Silniki wysokoobrotowe działały cuda,ale z drugiej strony blacha często lepsza była w Niemcu.
Co ciekawe Astra GSI objeżdża większość BMW nawet w dużych silnikach e46,e39,z4 itp.
Wystarczy popatrzeć na filmiki na yt ze ścigania się:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


BMW ma strasznego muła na starcie ale to chyba dotyczy wszystkich silników niestety,takie moje zdanie chociaż inne marki wcale nie mówie że są lepsze.
Volkswagen natomiast może popisać się swoim rewelacyjnym silnikiem 1.8t który osiągi ma bardzo dobre.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

15 Kwi 2016, 04:36

No właśnie u Japońców te blachy...
Np. taka Mazda, gdyby nie blachy z papieru to byłoby to auto prawie, że idealne.
Emejcz
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: A4 B5 FL
Silnik: 1.8t 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Kwi 2016, 04:45

Sytuacja na rynku dziś, a 20 lat temu diametralnie się zmieniła. Różnica jakościowa, a nawet wyposażeniowa pomiędzy zwykłymi markami, a premium zaczęła się zacierać. Dobry przykład to nowy Renault Talisman. W cenie full opcji będzie biedna C-klasa...
Jeśli chodzi o auta premium to jedyną ciekawą opcją jest leasing konsumencki (zakładam, że ktoś często lubi zmieniać auta). Za ~2 tysiące miesięcznie masz nowe auto premium i niczym się nie przejmujesz. Na minus są zagmatwane przepisy w umowie (leasing aut VAGa).
Ale obecnie z aut premium to jedyne co by mnie zainteresowało to:
Nowy Lexus GS za 184 tysiące
Nowy Mercedes E220d
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Kwi 2016, 09:15

959 napisał(a):Glownym problemem aut z japonii jest to, ze nie potrafia zrobic normalnych diesli w samochodach, ktore aspiruja do premium -dlatego ich sprzedaz na tle niemieckich aut w europie zawsze bedzie marginalna

To jest prawda, bo 80% aut tego segmentu sprzedaje się z dieslami. Duży wpływ na to ma też to, że wersje z dieslem są najtańsze.
Japońce mają hybrydy ale takich wielkich aut segmentu D i E nie kupuje się do miasta gdzie czują się najlepiej, bo są zwyczajnie za duże.

Z drugiej strony taki Jaguar czy Cadillac też się nie mogą/mogły wybić, mimo, że miały diesle. Saab też skończył marnie, a Volvo trzyma się nieźle głównie SUV-om.

Osobiście musiałbym zobaczyć Volvo S90 :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010