Solidne auto do 20 tys. 60% miasto min. segment C

11 Kwi 2016, 18:32

Witam serdecznie społeczność forumsamochodowe.pl. Poprzednio założyłem temat odnośnie zakupu do 12 tys. jednak nic z tego nie wyszłu. Dozbierałem trochę grosza i chce coś kupić do 20 tys.

Poprzednio miałem mazde 626 GF 2.0 benzyna. Super auto ale już zaczęła brać olej i rdzewieć i sprzedałem. Bardzo żałuję, że kupiłem to auto, bo teraz jak się przesiadam do auta o 10 tys. drożej to jest mi źle. Mazda idealnie trafiała w moje gusta, Teraz zastępczo jeżdżę tico i poszukuje coś dla siebie.

Auto będzie jeździło codziennie trasę przynajmniej 60 km. Tzn. w jedną do pracy 30km i powrót - niestety głównie po mieście. Raz na dwa miesiące wypad 250 km w jedną stronę i powrót + wakacje.

Przyznam, że jestem dość wybredny, ale nie chcę się znowu naciąć przy zakupie. Sprawa wygląda następująco:
- nie chcę auta z rejestracją inną niż PL (raz, że długa procedura resjestracji, dwa że jestem świadomy tego co jest do polski sprowadzane i sprzedawane pod reklamą "okazji"
- najlepiej auto z PL salonu, żeby można potwierdzić historię - niestety tutaj będę elastyczny ponieważ takich egzemplarzy jest bardzo mało
- silniczek min 1.6
- segment conajmniej C, ale tutaj mam roztrzał spory. Wiem, że takich aut nie sposób porównać ale kupię co będzie w lepszym stanie.
- jeśli spalanie powyżej 9l w mieście to super jakby instalację można było założyć
-diesel jeśli już to bez dwumasy I DPF/FAP
- auto ma być odporne na korozję - uraz od mazdy :(

Auto będę sprawdzał dokładnie: miernik (posiadam miernik i nie zawacham się go użyć :D ), "na oko i słuch", jazda. Jak będzie ok to weryfikacja książki z serwisem i przegląd przedsprzedażowy.

Jak na razie oglądałem Astre H 1.6 115 KM hatchback. Niestety auto po przejściach, malowane i szpachla. dodatkowo po jeździe dało się wyczuć, że poduszka pod silnikiem do roboty lub sprzęgło - odpuściłem. Naprawdę nie ograniczam się do jednego auto, a i tak nie mogę nic ciekawego znaleźć w co by chciało się choćby obejrzeć.

Moi faworyci:
- Opel Astra H 1.8 PB (ciężko znaleźć, nadaje się pod gaz)
- Opel Vectra lub Signum - w benzynie min. 1.8 - niestety nic ciekawego nie mogę znaleźć
- Honda Civic VII 1.6 Vtec
- Toyota Corolla 1.6 VVT-I lub 1.4 D4D - wyjątek z uwagi na specyfikę silnika
- Lexus IS 200 - fajne autko ale posucha na maxa w moich okolicach
- Saab 9-3 - posucha jak z Lexem
- KIA Ceed 1.6 PB lub 1.6 CRDI do 2010 r
- Toyota Avensis II - czytałem, że żadnego silnika nie można polecić. Czy to prawda? Mam nadzieję, że nie bo auto mnie się podoba. :D :o
- Ford Focus/ Mondeo - niestety o tych autach nie wiem za wiele i podobnu lubią rdzewieć. Jaki silnik polecicie jeśli już?

... a najbardziej to bym chciał mazdę 6, ale jak widzę co się dzieje z korozją w tym modelu to zdecydowanie mi przechodzi.

Proszę o informację co wybrać??? :D Jestem zmieszany jak właściciel Passata 2.0 TDi w serwisie. A myślałem, że tylko kobieta może być tak niezdecydowana, a tu proszę :D

Nie pogniewał bym się, jakby ktoś wrzucił linka. Nie to, że jestem leniwy, ale już mi się p...li w głowie od szukania tych aut.

Pomóż Laki88 w wyborze auta!!!
Laki88
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: GOLF III 1.6 benz.

12 Kwi 2016, 10:14

Laki88 napisał(a):- Lexus IS 200 - fajne autko ale posucha na maxa w moich okolicach
- Saab 9-3 - posucha jak z Lexem

szukajcie, a znajdziecie :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Kwi 2016, 20:42

Panie Twojego Lexa już dawno mam na oku :) Tzn. może głupio napisane bo jak zawiną to będzie na mnie. Ale jak byś kupował dwójeczkę i miał na sprzedaż to daj znać :)

a coś takiego + gaz do tego?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Tylko ten przebieg to śmiech - tzn. cuda się zdarzają, ale kontrolka powinna się już zapalić. Miał ktoś do czynienia z takim wozem?

BTW. Najwięcej autem będzie jeździła moja żona i boję się, żęby nie było przedwczesne wniebowzięcie bo teraz kula się tico :_) ... jak bym się zmieścił w 15l gazu w mieście i instalkę auto by łyknęło bez problemu to czemu nie.
Laki88
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: GOLF III 1.6 benz.

13 Kwi 2016, 10:20

Laki88 napisał(a):Panie Twojego Lexa już dawno mam na oku :) Tzn. może głupio napisane bo jak zawiną to będzie na mnie. Ale jak byś kupował dwójeczkę i miał na sprzedaż to daj znać :)

nie ma problemu ale jeszcze mi się nie znudził i mało luźnego budżetu bez wcześniejszej sprzedaży na IS250 lub GS 430 :mrgreen:

Saaba 9-5 nie znam ale szybki miał z nim styczność
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Kwi 2016, 11:04

Może zajrzy i tutaj.

A zupełnie w drugą stronę. Co powiecie na temat focusa MK2 1.6 100 KM. Będzie jeżdżone głownie w mieście Wrocław więc powinno starczyć mocy. Tylko jak spalanie w tym aucie. Na autocentrum ludzie mają rozrzut nawet o 5l. Może ktoś z Was miał i może podzielić się informacją jak to pali i czy warto brać pod uwagę
Laki88
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: GOLF III 1.6 benz.

15 Kwi 2016, 16:36

Prośba o opinie i zdekodowanie vinu jeśli ktoś ma taką możliwość:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Dzwoniłem: Auto serwisowane, bezwypadkowe, są wszystkie faktury bo gosciu ma firmę jednoosobową. Ryski z każdej strony wynikające z eksploatacji.
Wersja wyposażenia silver-x: klima manual tempomat elektryka szyb z przodu, lusterka elektryczne i podgrzewane, podgrzewana przednia szyba.
Nie ma problemu jeśli chodzi o wizytę przedsprzedażową w ASO. Dzisiaj wstwiony niestety bez zdjec z zewnatrz - jest jedno tylko, bo nie zdazyl umyc auta, dzisiaj to zrobi i bedzie update. Zdecydowany jestem żeby obejrzeć to auto. Do znawców tematu na co zwrócić uwagę ???

EDIT: Byłem. Jest to kolejne auto, które oglądałem - tym razem pozytywnie zaskoczony. Kombi zadbane, czyste, silnik bez wycieków. Sprawdzona elektryka (szyby, lusterka, klima, podgrzewana szyba przednia, tempomat). Sprzedający wyjątkowo szczery, Na początku wypytałem co było robione z blacharki - usłyszałem nic. Sprawdziełem czujnikiem - właściciel nie kłamał. Auto posiada sporo drobnych rysek - bardzo mnie to cieszy :) Nowe opony, klocki i tarcze tył, Ubezpieczenie świeżo opłacone. Przejechałem się - silnik dynamiczny, sprzęgło nie zużyte, jazda po dziurach bardzo pozytywnie. Sprzawdziłem na https://historiapojazdu.gov.pl/ - auto rok temu miało 133 tys więc przebieg realny. Ale....

No właśnie tutaj prośba o komentarz w tych sprawach:
- auto zużywa 0,2l oleju na 1000 km. (się przyznał sprzedający) - nie kopci - sprawdzałem na zimnym. Stwierdził, że od nowości jest podobnie.
- falujące obroty - jadąc na biegu i wrzucając na luz falują przez chwilę.
Czy są jakieś przeciwksazania i ta naprawa może mnie dużo kosztować? Pan stwierdził, że problem już jest przez dłuższy czas, ale serwis nic nie zdiagnozował, a jednak się dzieje,

Jestem umówiony na poniedziałek na serwis przedsprzedażowy w PolMotors Wrocław.

Prośba o komentarz czy Waszym zdaniem warto? Jestem już bliski sfinalizowania tranzakcji, więc każdy komentarz na wagę złota.
Laki88
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: GOLF III 1.6 benz.

15 Kwi 2016, 21:37

Upek na świeżo :)
Laki88
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: GOLF III 1.6 benz.

16 Kwi 2016, 07:27

W służbowym Mondeo z tym silnikiem też falowały obroty, pomogła wymiana silnika krokowego/wyczyszczenie przepustnicy - na pewno któraś z tych dwóch czynności (płaciła firma, więc nie powiem Ci ile to kosztowało). Oleju trochę brał, ale tylko jak przeginałem z wkręcaniem go na obroty - czyli jak każde auto z silnikiem wolnossącym, kiedy jest pałowane :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Kwi 2016, 02:59

Przepraszam, że piszę nie w odp. Do Twojego ogłoszenia, ale mam problem z wyświetleniem strony na fonie. Wiem jak to bedzie wyglądało, bo dopiero sie zarejestrowałem i polecę auto, którym sam (prawie) jeżdżę, ale polecę C5.

W budżecie do 20k powinieneś znaleźć bez problemu model po liftingu 2004-2008 z polskiego salonu, gdzie zdarzają sie egzemplarze z Polski częściej niż u niemców. Auto wg mnie spełnia Twoje kryteria,bo zarównl 2.0 HDI jak i 2.0i 16v (te silniki bym typował jako w miarę ogarniające masę auta i niedrogie w utrzymaniu) nie są nadmiernie paliwożerne (pamiętajmy o wielkości auta), auto ma ocynkowaną podwójnie karoserie (rdza=przygody, nie ma bata rdzy chyba że w kombi sporadycznie przy rejestracji i relingach), a wersja benzynowa idealnie nadaje się pod gaz (jedna z najczęściej wymienianych jako dobrze współpracujące). Z najważniejszych zalet: oczywiście hydropneumatyka, bogate wyposażenie, praktyczność (lb) i ilość miejsca, wygodne fotele, relacja cena/rocznik, auto lubiane przez spokojniejszych kierowców, więc zazwyczaj nie są zajechane (szczególnie lb)

Z wad: na pewno auto nie dla lubiących sportową jazdę. Jedynie 2.2 HDI i 3.0 właściwie ogarniają masę auta, 2.0 starcza, ale nie jest super dynamiczny. Trzymanie foteli w zakrętach porównywalne z pufą. Skrzynia typowo francuska - biegów szukać z mapą (kwestia wyrabiania się wodzików), poza tym strasznie zestopniowana (mnie nie pasuje, brakuje 6 biegu w roli "nad"), konieczność dostępu do profesjonalnego serwisu (partacz łatwo zajedzie hydropneumatykę i elektronikę).

Generalnie to są podstawy tego auta. O awaryjności pisać nie będę, bo nie wiem, czy Cię w ogóle auto zainteresuje.
Zaproponowałbym też 407 lub Civica, a jeśli jesteś zwolennikiem totalnego spokoju i fajnego prowadzenia - Accorda 7. generacji. Tylko trzebaby jeszcze dozbierać :P

Z Twoich propozycji to najfajniej wypada Vectra, Ceed i Avensis - to ostatnie byle nie w dieslu. Wszystkie te auta mają dla mnie jednak podstawowy problem - wnetrze. W Toyocie plastiki wołają o pomstę, Ceed nie grzeszy jakością montażu, natomiast projekt deski Vectry był chyba wykonany przez początkującego stolarza, zresztą plastiki tam też nie prezentują się najlepiej. Ale auta ogólnie fajne, z lekkim wskazaniem na Avensisa i Ceeda, bo wydaje mi sie, że można je znaleźć w pewniejszym stanie, mniej zajechane. Kia ma spoko diesle, Ceedem nie jeździłem, ale raz śmigałem Rio 120 czy q30 KM i to była torpeda ;P

A jeszcze zapomniałbym o Bravo, których też jest trochę z polskich salonów, mają fajne diesle (1.6 bez dpf-u) nieźle się sprawdza pod względem kosztów jak i dynamiki), a poza tym Bravo jest całkiem pakowne, nieskomplikowane i ładne. Być może warty uwagi egzemplarz wymagałby poszerzenia budżetu o dodatkową, niewielką rezerwę, ale w zamian dostaje się całkiem młode auto za rozsądne pieniądze.
MoonWalk
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 01 01 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Citroen C5
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003