14 Kwi 2016, 09:47
Nie wiem co do za wideotesty oglądasz, że jakość z Passata wychodzi Ci porównywalna jak w Mercedesie. Owszem, spasowanie VW ma bdb, ale plastkiki na konsoli w Pasku a C klasie czy 3er to jest inna bajka. Błyszcący, lakierowany plastik udający drewno też jest taki sam jak w markach premium? PLease...
Co jest wspaniałego? To, że customizujesz praktycznie cały samochód pod swój gust i potrzeby za pomocą jednej konsoli i pokrętła do niej. Druga kwestia to trwałosć użytych materiałów, podatnosć np kierownicy na przetarcia itd. Moim zdaniem róznica jest wyraźna, ale ja to oceniałem bez pośrednictwa szklanego ekranu. Za co jeszcze placisz? Za lepiej skrojone fotele, lepsze wyciszenie i to czego żąden test Ci nie pokaże - odczucia z jazdy.
Prawda jest taka, że wyposażenie współczesnego Mondeo czy Paska jest dużo lepsze niż generacji wczesniejszych sprzed dekady i dalej. Postęp jest, to co kiedyś było tylko w drogich samochodach dziś staje się upowszechnione (tempomat, automatyczna klima itd) ale ten dystans miedzy klasami wciąż pozostaje. Pytanie jakie musisz sobie zadać to czego potrzebujesz i który standard jest Ciebie w stanie zadowolić. Jeśli odczucia z jazdy mają nieco mniejsze znaczenie, prowadzenie w zakretach Cie nie kreci bo jeździsz sobie przepisowo po mieście, na godzinne zabawy w konfiguracje systemem multimedialnym szkoda Ci czasu a za to oczekujesz dobrze spasowanego wnetrza z przyzwoitym wyposażeniem to i klasa D w postaci reprezentantów których wymieniłeś potrafi spokojnie spełnić te oczekiwania.