yeti65 napisał(a):Tu nie chodzi o sam przebieg, tylko o warunki eksploatacji. W ciężarówkach robiących trasy, wymienia się nawet co 50-60 tys km, ale wywrotka na budowie, z tym samym silnikiem wymaga wymiany co 6-10tys km. Koszt wymiany oleju też mocno przeszacowałeś. Ja tam wymieniam co 10 tys, przegląd co 20. I z tą pośrednią wymianą nie jadę do ASO, tylko wymieniam w warsztacie. 85 za olej(Valvoline), 25 za filtr(Mann, Purfluks) i 40 za robotę. Dodatkowe 150 zeta raz na rok mnie nie zbawi.
Dziś samochody jeżdżą głównie w mieście. Cenę wymiany oleju podałem z ASO. Np. w BMW 335i - 559 zł. Mają tu na forum ludzie auta klasy premium, co prawda w większości stare, więc podałem cenę 500 zł.
Słynny mercedes 190 z 1985, w którym kobieta nie zmieniała oleju nigdy. Tylko dolewała.
https://motoryzacja.interia.pl/news-15-lat-na-jednym-oleju-i-jezdzi,nId,1385834Oczywiście
NIE polecam takiej eksploatacji, ale, jak widać, auto wytrzymało takie barbarzyństwo motoryzacyjne.
Ogólnie dziwi mnie, że 10 i więcej lat temu nikt nie mówił o zabójczości zmiany oleju co 30 000 km. Było to normą, tak wszyscy robili i nic się nie działo. W ostatnim roku czy 2 latach nagle zrobiło się bardzo głośno, że niby jest "śmierć silnika po 100 000 km" od tak rzadkiej zmiany. A producenci zaczęli dawać bardzo długie gwarancje w ostatnich latach.